۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۲۱
کد خبر: 85580454
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲ درصد مشترکان آب و فاضلاب سمنان بدمصرف هستند

۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۲۱
کد خبر: 85580454
۱۲ درصد مشترکان آب و فاضلاب سمنان بدمصرف هستند

سمنان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سمنان گفت: ۱۲ درصد مشترکان این شرکت در بخش خانگی و دستگاه‌های اجرایی از لحاظ میزان مصرف آب بدمصرف‌ محسوب می‌شوند.

منصور کشاورزیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اصلاح مصرف آب در بین مشترکان بدمصرف با فعالیت‌های فرهنگی و برخورد قانونی در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: چهار تیم در چهار نقطه شهر شاهرود به طور آزمایشی در استان با مشترکان اسراف‌کننده در مصرف آب در مرحله نخست با اخطار و در صورت بی‌توجهی به اخطار با قطعی آب برخورد می‌کنند.

وی اضافه کرد: بیشترین مشترکان بدمصرف شرکت آب و فاضلاب سمنان به ترتیب بخش خانگی و دستگاه‌های اجرایی است.

۱۲ درصد مشترکان آب و فاضلاب سمنان بدمصرف هستند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سمنان با اشاره به همراهی بیش از پیش مشترکان با این شرکت در راستای پایداری شبکه آبرسانی گفت: میانگین سرانه مصرف آب در سمنان متناسب با میزان کشوری و حدود ۱۵۰ لیتر بر ثانیه در هر شبانه‌روز است.

وی با یادآوری اینکه سمنان نخستین استان کم‌بارش کشور است، تاکید کرد: همراهی شهروندان در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب و رعایت الگوی مصرف برای گذر از اوج مصرف آب در تابستان ضروری است.

کشاورزیان تصریح کرد: شهروندان از شست‌وشوی حیاط خانه با آب آشامیدنی خودداری کنند و افراد در صورت مشاهده چنین مواردی می‌توانند طی تماس با سامانه ۱۲۲ فوریت‌های شرکت آب و فاضلاب سمنان، موضوع را برای پیگیری به کارشناسان این شرکت اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، ۳۶۵ هزار مشترک از خدمات شرکت آب و فاضلاب استان سمنان استفاده می‌کنند.

با توجه به میزان داشته‌های منابع آبی، صرفه‌جویی و مصرف بهینه در برهه کنونی به طور صرف نمی‌تواند جوابگوی تامین آب آشامیدنی شهروندان باشد و باید راهکارهایی برای گذر از این شرایط اندیشیده شود.

سمنان سالانه ۱۳۳ میلیون متر مکعب کسری آب‌های زیرزمینی و سه و ۲ دهم میلیارد مترمکعب کسری مخزن انباشته دارد و صرفه‌جویی ۱۷۸ میلیون مترمکعبی آب در سند سازگاری با کم آبی استان تا سال ۱۴۰۵ هدفگذاری شده است.

طبق آمارها، یک میلیارد و ۴۰ میلیون مترمکعب برای پاسخ به نیاز سمنان، آب استحصال می‌شود و از مجموع آب استحصالی برای رفع نیاز آبی این استان تنها ۳۰ درصد آب باکیفیت است و دیگر چاه‌های آب دارای هدایت الکتریکی(ec) بالا است.

شرکت آب و فاضلاب سمنان ۲۸۱ هزار و ۵۶۰ مشترک شهری و ۷۱ هزار و ۳۸۱ مشترک روستایی دارد

۸۲۴ میلیون مترمکعب آب مصرفی سمنان از محل منابع آب زیرزمینی شامل چاه، چشمه و قنات و ۱۹۲ میلیون متر مکعب از محل منابع آب‌های سطحی شامل رودخانه و نهرها تامین شده است.

از میزان آب مصرف شده از محل منابع آب زیرزمینی، ۸۳ درصد در بخش کشاورزی، ۱۳ درصد در بخش آشامیدنی و چهار درصد در بخش صنعت مصرف می‌شود و از ۱۹۲ میلیون متر مکعب آب سطحی مصرف شده، ۹۳ درصد در بخش کشاورزی، ۶ درصد در بخش شرب و یک درصد در بخش صنعت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha