معاون وزیر صمت: ماشین‌آلات موجود در گمرک ترخیص می‌شود

تهران- ایرنا- معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با بخشنامه جدید بانک مرکزی، همه ماشین‌آلات موجود که از قبل وارد گمرکات کشور شده، ترخیص می‌شود.

به گزارش ایرنا، مهدی برادران امروز سه‌شنبه ۶ شهریورماه در گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به برخی از ماشین‌آلات در سال‌های گذشته ثبت سفارش شده بودند و در گمرکات کشور وجود داشتند اظهار داشت: تفاهم جدیدی با بانک مرکزی صورت گرفت که در آن بانک مرکزی بخشنامه جدید ارائه کرد ماشین‌آلاتی که در گمرک هستند برای آخرین بار این اجازه داده شود که ترخیص شوند.

وی افزود: توافق بسیار خوبی بود که روز گذشته به ما ابلاغ شد و ما از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد و حداکثر همکاری را با تولیدکنندگانی که می‌خواهیم داشت و فکر می‌کنم که بتواند درصد زیادی از مشکلات صنایع را برطرف کند.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه در سه سال گذشته خطوط تولید در صنایعی نظیر نساجی به خوبی نوسازی شدند، گفت: بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار ماشین‌آلات جدید برای این صنعت وارد کشور کردیم، وزیر جدید صمت هم از همان ابتدا بر موضوع نوسازی ماشین‌آلات توجه داشتند و ترخیص این ماشین‌آلات از اولویت‌هایی بود که بر آن تاکید داشتند به سرعت انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha