۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۱۰
کد خبر: 85580559
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تورم سالانه خراسان رضوی ۴۲.۹ درصد است

۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۱۰
کد خبر: 85580559
تورم سالانه خراسان رضوی ۴۲.۹ درصد است

مشهد-ایرنا- معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: میزان تورم سالانه در این استان ۴۲.۹ درصد است و خراسان رضوی در این زمینه رتبه نوزدهم کشور را دارد.

سید هادی حسینی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان تورم سالانه در کشور ۴۰.۷ درصد اعلام شده است.

وی بیان کرد: میزان تورم نقطه به نقطه (درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل) خراسان رضوی در مرداد ماه امسال ۳۲.۸ درصد بوده که نسبت به ماه قبل از آن یک درصد افزایش داشته است.معاون آمار و اطلاعات س

ازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی ادامه داد: میزان تورم نقطه به نقطه کشور در این ماه ۳۱.۶ درصد بوده است، خراسان رضوی در این بخش رتبه بیست و دوم را دارد.

وی میزان تورم ماهانه (درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل) خراسان رضوی در مردادماه امسال را ۲ درصد ذکر و بیان کرد: میزان تورم ماهانه شهری خراسان رضوی ۱.۲ درصد و میزان تورم ماهانه روستایی استان ۱.۹ درصد است.

حسینی ادامه داد: ۳۰ درصد از هزینه‌های خانوار در خراسان رضوی مربوط به حوزه خوراکی‌ها و ۷۰ درصد مربوط به حوزه غیرخوراکی‌ها است، طبق تصمیمی که در کارگروه تنظیم بازار استان گرفته شده است، از این پس میزان افزایش یا کاهش قیمت اقلام بر اساس اعلام داده‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سنجیده می شود.

وی گفت: میزان تورم از جمله موضوعاتی است که برداشت های مختلفی از آن می شود و برخی آن را با قدرت خرید مردم برابر می دانند، لذا از این پس اطلاعات قیمتی کالاها با میزان تورم که از سوی این سازمان اعلام می‌شود، سنجیده خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha