۶ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۱۶
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85580677
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمایت کشورهای حوزه بالتیک از پیوستن مولداوی به اتحادیه اروپا

تهران-ایرنا- کشورهای منطقه دریای بالتیک در بیانیه‌ای مشترک از پیوستن مولداوی به اتحادیه اروپا حمایت کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، رهبران کشورهای دریای بالتیک امروز (سه‌شنبه) بیانیه مشترکی را در حمایت از پیوستن مولداوی به اتحادیه اروپا امضا کردند، زیرا این کشور قرار است در پاییز همه پرسی را برای عضویت در اتحادیه اروپا برگزار کند.

در این بیانیه، روسای جمهور لتونی، استونی و لیتوانی حمایت خود از الحاق مولداوی در اتحادیه اروپا اعلام و در عین حال بر اهمیت این کشور برای امنیت و ثبات کل منطقه تاکید کردند. رهبران این کشورها آمادگی خود را برای توسعه روابط دوجانبه با مولداوی اعلام کردند.

گیتاناس ناوسدا، رئیس جمهور لیتوانی، در جریان نشست رهبران بالتیک با دورین ریسین، نخست وزیر مولداوی در کیشیناو، گفت: «مسیر پیوستن به اتحادیه اروپا آسان نیست، اما ارزش تلاش را دارد.» وی از آمادگی کشورش برای کمک به مولداوی در این مسیر خبر داد.

رئیس جمهور لیتوانی افزود: «ما تجربه ارزشمندی در مقابله با تهدیدات ترکیبی، کار بر روی ارتباطات استراتژیک و مقابله با اطلاعات نادرست داریم. این منطقه‌ای است که کشورهای ما می‌توانند با موفقیت همکاری کنند.»

ناوسدا از غرب خواست تا در جریان انتخابات ریاست جمهوری و همه پرسی عضویت در اتحادیه اروپا از مولداوی حمایت کند تا از ادعای تمایل مسکو برای انتشار اطلاعات نادرست و تبلیغات در این کشور در این دوره جلوگیری کند.

پس از شروع جنگ روسیه و اوکراین، مولداوی برای پیوستن به اتحادیه اروپا درخواست داد.

مولداوی در ۲۰ اکتبر(۲۹مهر) امسال همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، همه پرسی درباره عضویت در اتحادیه اروپا را برگزار خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha