نماینده خراسان‌شمالی: رویکرد بیمه محصولات کشاورزی نیازمند بازنگری است

بجنورد- ایرنا- نماینده مردم بجنورد، مانه‌، سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزان استان تمایلی به بیمه کردن محصولات خود ندارند که این امر نیازمند اعتمادسازی و تغییر سیاستگذاری‌های بیمه‌ای است.

محمدمهدی شهریاری سه شنبه شب در گفت وگو با ایرنا در خصوص دیدار با وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: اقتصاد خراسان شمالی بر پایه کشاورزی و دامپروری است و توسعه این حوزه نیازمند همت و توجه جدی دولت است.

نماینده خراسان‌شمالی: رویکرد بیمه محصولات کشاورزی نیازمند بازنگری است

وی افزود: در سال‌های اخیر مشکلاتی نظیر خشکسالی، کمبود آب و عدم تامین نهاده‌های دامی زیان زیادی به فعالان این بخش وارد کرده است که ضروری است دولت با در نظر گرفتن اعتبارات و تسهیلات ویژه بخشی از این زیان‌ها را جبران کند.

نماینده مردم بجنورد، مانه‌، سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون کشاورزان به دلیل نبود حمایت مناسب، تمایلی به بیمه کردن محصولات خود ندارند و باید رویکردهای بیمه‌ای تغییر کند.

شهریاری استفاده از ظرفیت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان را برای توسعه کشاورزی استان ضروری دانست و بر انجام پژوهش‌های کاربردی برای ارتقای بخش کشاورزی تاکید کرد.

نماینده خراسان‌شمالی: رویکرد بیمه محصولات کشاورزی نیازمند بازنگری است

وی با اشاره به اهمیت تغییر وضعیت از کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن، گفت: برای ارتقای بهره‌وری نیاز به تسهیلات کم بهره برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین ایجاد و گسترش گلخانه‌ها، کشت نشایی و استفاده از فناوری‌های جدید آبیاری هستیم.

وی افزود: همچنین ارائه آموزش‌های لازم به روستاییان از طریق ترویج کشت‌های جایگزین و تولید محصولات کشاورزی صادرات‌محور می‌تواند نقش بسزایی در افزایش ضریب اشتغال در بخش کشاورزی داشته باشد.

به گزارش ایرنا، سطح اراضی کشاورزی و بایر خراسان شمالی ۴۰۰ هزار هکتار است، کل اراضی استان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است که اکنون ۱۳ درصد از این سطح به بخش کشاورزی اختصاص دارد و ۸۷ درصد نیز اراضی غیرکشاورزی است.

۴۴ درصد جمعیت یک میلیونی این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha