۱۲۳ کیلومتر فیبر نوری در همزمان با هفته دولت در فنوج به بهره‌برداری رسید

زاهدان- ایرنا- همزمان با هفته دولت ۱۲۳ کیلومتر فیبر نوری در مسیر اسپکه - مسکوتان - فنوج امروز چهارشنبه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان، فرماندار و جمعی از مدیران محلی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: این پروژه با اعتباری بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی توسط اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اجرا شده است.
منصور بیجار افزود: با اجرای این پروژه زیرساخت‌های ارتباطی برای بیش از ۷۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان فنوج تامین و ۲۰ سایت مخابراتی به شبکه پهنای باند متصل شدند.

وی ادامه داد: همچنین افتتاح این طرح گامی بزرگ در جهت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و افزایش دسترسی به اینترنت پرسرعت در این منطقه محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: عزم و اراده در استان برای فراهم سازی زیرساخت های فیبر نوری بسیار جدی است و تمام تلاش ها بر آنست تا فضاهای کسب و کار بر بستر اینترنت زیرپوشش این شبکه قرار گیرند.

وی گفت: در سال‌های اخیر ساخت ۳۷ سایت جدید اپراتور همراه اول در راه‌های سیستان و بلوچستان، ۵۸ سایت جدید اپراتور ایرانسل در راه‌ها و تامین و نصب تجهیزات انتقال جهت تامین پهنای باند ۴۱۵ سایت و مرکز مخابراتی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد توجه قرار گرفته است.

بیجار ادامه داد: همچنین اجرای یک‌هزار و ۳۱۸ کیلومتر فیبرنوری زمینی به منظور تامین بستر انتقال ارتباطات و بهبود پایداری ارتباطات ۱۶ شهر و ۵۱۶ روستا با جمعیتی بیش از ۳۳۲ هزار و ۳۶ نفر در ۱۵ راه در استان اجرا شده است.

وی گفت: ساخت ۱۳۰ سایت جدید با تامین پوشش مکالمه و اینترنت ۳۹۰ روستا، ارتقای تکنولوژی ۱۴۳ سایت موجود روستایی جهت تامین اینترنت پر سرعت ۴۳۰ روستا به همراه هوشمند سازی ۲ هزار و ۱۶۷ مدرسه با اعتبار ۲۱ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: هم اینک ۱۰۰ درصد نقاط شهری این استان دارای پوشش اینترنتی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha