ارایه ۴۸ مقاله از پنج کشور در همایش زمین ساخت و زمین شناسی ایران در تبریز

تبریز- ایرنا- دبیر علمی دهمین همایش بین المللی زمین ساخت و زمین شناسی ساختاری ایران در دانشگاه تبریز از ارایه ۱۸ مقاله به صورت سخنرانی و ۳۰ مقاله در قالب پوستر از پنج کشور خارجی و محققان ایرانی در این همایش خبر داد.

به گزارش ایرنا، بهزاد زمانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با اعلام فراخوان برگزاری این همایش ۲ روزه که در دانشگاه تبریز آغاز شده است ۶۸ مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده که از این تعداد ۴۸ مقاله پذیرفته شد.

به گفته وی فرایند داوری مقالات در طول پنج ماه گذشته و با همراهی بیش از ۲۰ داور از کشورهای مختلف صورت گرفته است و مقالات برتر از نظر امتیاز داوری در مجلات علوم زمین و زمین ساخت ایران به چاپ خواهند رسید.

وی ادامه داد: دهمین همایش بین المللی زمین ساخت و زمین شناسی ساختاری ایران با حضور محققانی از کشورهای لهستان، فرانسه انگلیس، ترکیه و آذربایجان در دانشگاه تبریز در حال برگزاری است و امروز به پایان می رسد.

دانشکده علوم طبیعی تبریز تاثیرگذار در زمینه رشد ارتباطات و توسعه دیپلماسی علمی با دیگر کشورهاست
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز در این همایش با معرفی برخی دستاوردهای این دانشگاه در حوزه های مختلف آموزشی و پژوهشی گفت: دانشگاه تبریز در سال های اخیر با تلاش و همکاری اساتید، دانشجویان و یاوران علمی رشد چشمگیری در عرصه های پژوهشی، تولید علم و فناوری و آموزشی داشته است.
جلال شیری افزود: این دانشگاه بر اساس آخرین گزارش نظام های رتبه بندی جهانی کیو - اس، شانگهای و تایمز درخشش بی نظیری داشته و بر اساس تازه ترین رتبه بندی جهانی کیو-اس ۲۰۲۵، برای اولین بار توانسته در این رتبه بندی حضور یافته و جایگاه ۵۵۲ جهانی را کسب کند.
وی تاکید کرد: یکی از رسالت های مهم دانشگاه ها تولید علم و فناوری با توجه به نیاز کشور برای حل مسایل کنونی و آینده است که با برگزاری چنین همایش ها و با ارایه آخرین دستاوردهای علمی می توان گام های موثری برای حل مسایل کشور برداشت.

برگزاری سالانه این همایش فرصت خوبی برای ارایه تجربیات و آخرین یافته های علمی است
رئیس انجمن زمین ساخت و زمین شناسی ساختاری نیز در این همایش با تشکر و قدردانی از دست اندرکاران برگزاری دهمین همایش زمین ساخت و زمین شناسی ساختاری ایران در دانشگاه تبریز گفت: خوشحال هستیم که انجمن زمین ساخت و زمین شناسی ساختاری با همکاری گروه علوم زمین این دانشگاه دهمین همایش را برگزار می کند.
محمدمهدی خطیب، افزود: برگزاری سالانه این همایش فرصت خوبی برای ارایه تجربیات و آخرین یافته های علمی در حوزه زمین ساخت و زمین شناسی ساختاری است.
وی تاکید کرد: با برگزاری این گردهمایی به صورت سالانه در یکی از دانشگاه ها و با اشتراک گذاری دستاوردهای علمی می توان به رشد و توسعه این حوزه کمک زیادی نمود.

نقش مهم دانشگاه تبریز در رشد و توسعه تولید علم و آموزش
رئیس دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز هم در این همایش با بیان اینکه دانشگاه تبریز با نزدیک ۸۰ سال و دانشکده علوم طبیعی با ۵۵ سال قدمت نقش مهمی در رشد و توسعه تولید علم و آموزش داشته است، خاطرنشان کرد: دانشکده علوم طبیعی با سه گروه آموزشی علوم زمین، علوم جانوری و علوم گیاهی، سلولی و مولکولی با تعداد ۵۰ نفر هیات علمی، ۴۰۵ دانشجو در مقطع کارشناسی، ۳۰۱ دانشجوی کارشناسی ارشد، ۲۱۳ دانشجو در مقطع دکتری و ۲۷۰ دانشجوی خارجی و با تلاش و همکاری اساتید، دانشجویان و کارکنان سهم همده ای در کسب جایگاه های برتر آموزشی، پژوهشی و فن آوری دانشگاه در رتبه بندی مختلف بین المللی داشته است.
سید مهدی بانان خجسته افزود: طبق اعلام رتبه بندی اخیر شانگهای، دانشگاه تبریز جایگاه نهم دانشگاه های ایران و رتبه ششم را در بین دانشگاه های جامع کسب کرده است که بخش مهمی از این افتخارات بزرگ مرهون تلاش و زحمات اساتید و دانشجویان گروه علوم زمین است.

دانشکده علوم طبیعی از مرجعیت علمی بالایی در سطح کشور برخوردار است
مدیر گروه علوم زمین دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز نیز در این همایش با ارایه گزارشی از دستاوردهای این گروه گفت: دانشگاه تبریز با بیش از هفت دهه سابقه در موضوع آموزش و پژوهش به عنوان یک دانشگاه جامع و تراز اول در شمالغرب کشور شناخته شده و گروه علوم زمین این دانشگاه نیز که در سال ۱۳۴۸ تاسیس شده، نقش بی بدیلی در تربیت نیروی انسانی خبره و کاردان نه تنها در منطقه، بلکه در سطح ملی داشته است و فارغ التحصیلان آن در سطوح مختلف سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی منشاء خیر برای کشور بوده اند.
به گفته وارطان سیمونز، در حال حاضر این گروه با داشتن ۱۰ گرایش کارشناسی ارشد، ۳ گرایش دکتری تخصصی، یک گروه جامع زمین شناسی به شمار می رود که با بهره گیری از اساتید بنام و متخصص، از مرجعیت علمی بالایی در سطح کشور برخوردار است و در عین حال، اقداماتی برای اخذ مجوز برای ایجاد مقطع دکتری گرایش های زمین ساخت و زمین شناسی مهندسی در دست انجام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha