۲۸ پروژه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در دست اجرا است

کرمانشاه- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه اکنون ۲۸ پروژه جدید این دانشگاه در استان با متراژ ۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع در حال اجرا است، گفت: این پروژه‌ها شامل بیمارستانها و مراکز درمانی، مراکز بهداشتی، آموزشی و خوابگاه دانشجویی است.

«صادق کریمی» روز چهارشنبه با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: این پروژه ها با پیشرفت فیزیکی مطلوبی در دست اجرا است و امسال تعدادی از آنها افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی تمام تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را ایجاد، تقویت و ارتقا زیرساخت های بهداشتی، درمانی و آموزشی در استان دانست و گفت: طی سه سال اخیر در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام شده و این روند همچنان ادامه دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه سخنانش گفت: طی سال گذشته نیز ۴۲ پروژه سلامت با متراژ ۲۵ هزار مترمربع در استان اجرا شد و همچنین برای هزار و ۶۶۲ نفر در بخش خصوصی حوزه سلامت اشتغال ایجاد گردید.

کریمی در ادامه با اشاره به اتصال دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به پنجره واحد خدمات دولت، اتصال نوبت‌دهی دانشگاه به سامانه وزارتخانه و اجرای کامل طرح دارویار طی سال گذشته از رشد ۳۳.۴۴ درصدی اعتبارات عمومی و ۳۹ درصدی اعتبارات اختصاصی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ این دانشگاه خبر داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: در حوزه جذب نیرو، ۲۰۱ مورد تبدیل وضعیت ایثارگران، جذب ۷۰ نفر هیات علمی پیمانی و قراردادی، استخدام ۵۳۶ نیروی غیر هیات علمی و بکارگیری هزار و ۱۰۲ نیروی طرحی انجام شده و علاوه بر این، گروه‌های آموزشی جدیدی مانند روانشناسی بالینی، ارتوپدی، علوم تغذیه، علوم صنایع غذایی، و طب اورژانس تصویب شده‌ است.

کریمی همچنین از اخذ تسهیلات بانکی بند الف تبصره ۱۸ به میزان ۱۸۰ میلیارد ریال برای سرمایه ثابت و ۴۵۰ میلیارد ریال برای سرمایه در گردش خبر داد و اعلام کرد که ۴۵۰ میلیارد ریال از تسهیلات مذکور به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، هزار و ۶۶۲ نفر در بخش خصوصی به کار گرفته شده‌اند و تعهد اشتغال در این سال به طور کامل محقق شده است. همچنین، ۸۰۰ میلیارد ریال از محل سفر ریاست جمهوری به طرح‌های حوزه سلامت استان تخصیص یافته و دانشگاه علوم پزشکی استان موفق به کسب رتبه چهارم در اجرای برنامه عملیاتی در بین مراکز قطب دانشگاه‌ها شده است.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۱۰ دانشکده شامل دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، توانبخشی، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی و مجتمع آموزشی اسلام آبادغرب دارد.

بیش از ۱۰۰ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۸ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۹رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و یک رشته کاردانی است.

اکنون ۶ هزار و ۴۰۰ نفر دانشجو در ۱۰۱ رشته در مقاطع مختلف در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۶۶۸ دانشجو خارجی می باشند. ۵۴۰ نفر عضو هیات علمی نیز کار تدریس دانشجویان را برعهده دارند.

براساس آمارها سالانه بیش از ۱۳۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha