۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۰
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85581061
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگاه تشخیص سرطان در بیمارستان رازی بیرجند بلااستفاده است
عکس آرشیوی است

بیرجند - ایرنا - مدیر داخلی مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی رازی بیرجند گفت: دستگاه اسپکت ستی (تصویربرداری پزشکی) این بیمارستان به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال که برای تشخیص بیماری سرطان است به دلیل نبود اعتبار راه‌اندازی، بلااستفاده مانده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد مهدوی مقدم روز چهارشنبه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان که با حضور معاون اقتصادی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: برای استفاده از این دستگاه که به صورت رایگان تامین شده، به ۲۰ تا ۳۰ میلیارد ریال اعتبار استانی نیاز است تا بتوانیم بخشی از دغدغه بیماران سرطانی را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه برای تجهیز بخش دندانپزشکی بیرجند به ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، بیان کرد: بخش چشم پزشکی بیمارستان رازی بیرجند دارای تجهیزات بلااستفاده و فرسوده است.

مدیر داخلی بیمارستان رازی بیرجند با اشاره به اینکه تجهیزات چشم پزشکی نقش موثری در جذب متخصصان دارد، گفت: متخصصان قدیمی چشم پزشکی در حال بازنشسته شدن هستند و متخصصان جدید هم به دلیل فرسودگی تجهیزات انگیزه‌ای برای ماندگاری ندارند.

وی تصریح کرد: مجبوریم برای معاینه شبکیه چشم، بیماران را به استان‌های همجوار از جمله خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان ارجاع دهیم که هزینه‌های سنگینی برای آنان در پی دارد.

مهدوی مقدم افزود: در چند سال اخیر از محل اعتبارات استانی کمک خوبی برای تجهیز بخش جراحی کودکان بیمارستان شده که با تجهیز بخش اطفال تاکنون ۳۰۰ بیمار عمل رایگان و بیش از هزار بیمار نیازمند هم در این بخش به صورت رایگان ویزیت شدند.

وی گفت: انتظار داریم برای تجهیز و به‌روزرسانی بخش چشم پزشکی بیمارستان هم به ما کمک شود تا دغدغه بیماران استان رفع شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha