۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۳۱
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85581071
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دادگستری داورزن اجازه رسیدگی به جرائم در صلاحیت دادگاه انقلاب را یافت

سبزوار- ایرنا - رییس اداره دادگستری داورزن در غرب خراسان رضوی گفت: با ابلاغ رییس‌کل دادگستری خراسان رضوی، از این پس دادگستری این شهرستان مجاز به رسیدگی به جرائم در صلاحیت دادگاه انقلاب در حوزه جغرافیایی داورزن خواهد بود.

به گزارش ایرنا، محمد محمدی روز چهارشنبه در جمع مسوولان این شهرستان اظهار کرد: بنا به ابلاغ صادره، رییس دادگستری داورزن با حفظ سمت از این پس می‌تواند به این جرایم نیز رسیدگی کرده و حکم صادر کند.

وی با تاکید بر ضرورت تکریم ارباب رجوع، افزود: این امر موجب جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه های رفت و آمد شهروندان بین داورزن و شهرستان سبزوار می شود.

طبق ماده ۳۰۳ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲، دادگاه انقلاب به مواردی شامل جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی، محاربه و افساد فی‌الارض، بغی، تبانی و اجتماع علیه جمهوری اسلامی ایران یا اقدام مسلحانه یا احراق، تخریب و اتلاف اموال به منظور مقابله با نظام رسیدگی می‌کند.

به گزارش ایرنا، توهین به مقام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام رهبری، جرائم مربوط به مواد مخدر، روان‌گردان و پیش‌سازهای آن و قاچاق اسلحه، مهمات و اقلام و مواد تحت کنترل و دیگر مواردی که به موجب قوانین خاص در صلاحیت این دادگاه است، توسط دادگاه انقلاب رسیدگی می شود.

مرکز شهرستان داورزن در ۷۵ کیلومتری غرب سبزوار واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha