۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۱
کد خبر: 85581084
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

قرارداد ایجاد تله‌سیژ در منطقه گردشگری نورالشهدا اراک منعقد شد

اراک - ایرنا - قرارداد ایجاد تله‌سیژ منطقه گردشگری نورالشهدا ( دره گردو) اراک روز چهارشنبه بین شهرداری این شهر و شرکت تله‌کابین توچال ( بنیاد مستضعفان) منعقد شد.

به گزارش ایرنا، ارزش این قرارداد یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و به طول یک‌هزار و ۲۰۰ متر است که باید در یک‌سال در این منطقه ایجاد شود.

شهردار اراک در این آیین گفت: کارهای توسعه‌ای در این شهر زیاد است و اقدامات خوبی در دستور کار قرار گرفته که می‌تواند منجر به توسعه گردشگری شود.

علیرضا محمودی افزود: اراک زیرساخت‌های لازم برای افزایش مکان‌های تفرجگاهی را دارد.

وی بیان کرد: پارک جنگلی اراک با ۱۸۰ هکتار فضای سبز دارای قدمت ۴۰ ساله است که می‌تواند جاذب خوبی برای توریست‌ها، گردشگران و مسافران عبوری باشد.

شهردار اراک ادامه داد: دره گردو تا مسافتی در اختیار شهرداری است و تمام طرح‌ها طبق مطالعاتی که سال‌ها انجام شده پیش می‌رود و اجرا می‌شود.

محمودی گفت: همه تلاش‌ها به کار گرفته شده که به طبیعت این منطقه دست خورده نشود.

وی اظهار کرد: ضریب امنیت تله‌سیژ بسیار بالا است و نظارت و پیگیری مستمر بر اجرای طرح صورت می‌گیرد که با دقت و حساسیت تمام به اتمام رسد.

مدیرعامل شرکت تله‌کابین توچال هم گفت: صنعت گردشگری به عنوان صنعت پول‌ساز در دنیا مطرح است که در کشورهای مختلف مورد توجه است.

روح‌الله امداد افزود: متاسفانه این مهم در کشور با وجود زیرساخت مختلف خیلی مورد توجه قرار نگرفته است.

وی بیان کرد: یکی از نکات مهم اقتصادی در بیانیه گام دوم انقلاب، توجه به گردشگری است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت تله‌کابین توچال ادامه داد: هتل‌ها و زیرساخت‌های گردشگری باید در شهرهای مختلف مورد توجه قرار گیرد تا منجر به جذب گردشگر شود.

امداد عنوان کرد: شرکت تله‌کابین توچال یکی از بزرگترین شرکت‌ها است که در مجموعه دارای سه خط تله کابین به طول ۱۵ کیلومتر رفت و برگشت است.

وی گفت: تله‌کابین توچال بزرگترین تله‌کابین مستقیم دنیا است که سالانه به چهار میلیون نفر از مردم خدمات ارائه می‌دهد.

مدیرعامل شرکت تله‌کابین توچال افزود: امید است با قرارداد منعقد شده با شهرداری اراک، خدمتی مطلوب به مردم این شهر صورت گیرد و تلاش است تا بهترین خدمت در سریع‌ترین زمان انجام شود.

امداد عنوان کرد: در راستای حفظ امنیت جانی مردم همه تلاش‌ها به کار گرفته می‌شود تا یکی از بهترین‌ تله‌سیژهای کشور در منطقه گردشگری گردو ایجاد شود.

رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک هم در این آیین گفت: توسعه و احداث منطقه گردشگری گردو به صورت ویژه در دستور کار شورای ششم و شهرداری قرار دارد.

سیدفرامرز مهاجرانی افزود: ۵۰ پروژه تفریحی در منطقه گردشگری دره گردو اراک تعریف شده که احداث تله‌سیژ یکی از آنها است.

وی بیان کرد: تله‌سیژ به لحاظ ایمنی از اهمیت ویژه برخوردار است و به همین دلیل طی هشت ماه گذشته با شرکت‌های معتبر مذاکرات مختلفی صورت گرفت که در نهایت به شرکت توچال به عنوان ۱۰ شرکت برتر دنیا در طول تله‌کابین رسیدیم.

وی بیان کرد: شرکت توچال یکی از شرکت‌های معتبر و زیر نظر بنیاد مستضعفان است.

نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در ادامه این نشست گفت: اراک در روزهای اخیر شاهد اتفاقات خوبی است و وعده‌هایی که در ابتدای دوره ششم شورا به مردم داده شده، جامعه عمل پوشانده شده است.

داود قربانی افزود: روز گذشته (سه‌شنبه) قرارداد ایجاد پارک آبی و امروز ( چهارشنبه) قرارداد تله‌سیژ منعقد شد.

وی بیان کرد: اراک می‌تواند مقصدی برای گردشگری باشد و باید فضا را در این راستا فراهم کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: منطقه گردشگری گردو این فضا را دارد و سرمایه‌گذاران می‌توانند سرمایه‌گذاری‌های خوبی داشته باشند.

قربانی اظهار کرد: اراک یکی از شهرهایی است که از کمترین فضاهای تفریحی برخوردار است و مطالبه مردم در این راستا به حق مردم است.

وی تاکید کرد: انتظار است در ایجاد تله‌سیژ علاوه بر کیفیت به تسریع در عملیات اجرا نیز توجه ویژه صورت گیرد.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۵۸۰ هزار نفر ساکن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha