مظلومی: مشکلات فدراسیون نابینایان برطرف نشده است/ به تدبیر دنیامالی امیدواریم

تهران- ایرنا- رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان گفت: مشکلات مالی همیشه وجود دارد اما با آن کنار می‌آیم و قناعت می‌کنیم، اما به تدبیر وزیر ورزش برای برطرف شدن این مشکلات امیدوار هستیم.

محمدرضا مظلومی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا به مسابقات پارالمپیک اشاره کرد و توضیح داد: فدراسیون نابینایان در رقابت‌های پارالمپیک ۱۴ ورزشکار و ۸ مربی و سرپرست را به این مسابقات اعزام کرد. کاروان کشورمان در این مسابقات با حضور ۹۹ نفر به پاریس اعزام شده است که سهم این فدراسیون ۲۲ نفر است که همانند توکیو با هشت ورزشکار که ۵ نشان طلا و نقره را بدست آوردیم بتوانیم امسال این موفقیت را تکرار کنیم.

وی ادامه داد: در رشته گلبال سهم این فدراسیون ۶ ملی‌پوش، یک سرمربی و یک مربی خواهد بود. در رشته دو ومیدانی ۵ ورزشکار مرد را در کاروان خواهیم داشت. همچنین در رشته پرتاب دیسک سه ملی پوش را به این مسابقات اعزام کرده ایم. با این وجود کار سختی را در پاریس در پیش روی خود خواهیم داشت اما موفقیت در رقابت‌های پارالمپیک سخت و دور از دسترس نیست.

رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان خاطر نشان کرد: در رشته گلبال ۸ تیم حضور دارد که در گروه نخست تیم کشورمان با تیم‌های فرانسه، آمریکا و برزیل هم گروه است. مسابقات گلبال در بالاترین سطح آن برگزار می‌شود و تیم‌ها باید سه مسابقه برای تعیین جایگاه برگزار و بعد از آن رقابت حذفی شروع خواهد شد. تمام تیم ها در پاریس با آمادگی کامل حضور دارند و ما امیدواریم بتوانیم عملکردی در خور توجه در این بازی‌ها ثبت کنیم. البته تا امروز یک برد خوب برابر فرانسه میزبان و یک تساوی ارزشمند مقابل برزیل کسب کردیم و امیدواریم به عنوان تیم نخست به مرحله حذفی برویم. 

مظلومی گفت: در دوومیدانی بخصوص رشته پرتابی شانس حداقل یک طلا را داریم اما برای افزایش تعداد نشان‌های طلا دو ومیدانی بابد تلاش کنند تا بهترین خود باشند.

وی در خصوص حضور هاجر صفر زاده در پارالمپیک پاریس گفت: او دومین بانوی تاریخ ورزشکار ایران است که در بخش نابینایان پاریس حضور دارد و وظیفه خطیر پرچمداری به او محول شده است. ما برای صفرزاده پیش بینی سومی و چهارمی کرده ایم که حتی می‌تواند نتیجه بهتری را کسب کند.

رییس فدراسیون نابینایان در خصوص مشکلات مالی و زیر ساختی فدراسیون در ادوار گذشته بیان کرد: بله، از سال ۱۳۷۸ که ورزش نابینایان از جانبازان جدا شد ما با کمترین امکانات روبرو هستیم. در ۲۰ استان هیچ امکانات ورزشی را در اختیار نداریم و بسیاری از ورزشکاران ما مشکل رفت و آمد و معیشت دارند. در استان‌ها گلایه زیاد است و هیات‌ها باید رسیدگی کنند. ما نیز از وزارت ورزش و جوانان درخواست کمک کردیم و امید داریم این مشکلات با تدبیر دولت چهاردهم حل و فصل شود. احمد دنیا مالی از جنس ورزش است و امیدوارم مذاکره با وی بتوانیم بخشی از مشکلات را حل کنیم.

مظلومی همچنین در خصوص مشکلات مالی ادامه داد: مشکلات مالی همیشه هست اما با آن کنار می‌آییم و قناعت می‌کنیم. در اعزام‌ها نیز این مهم را مدنظر داریم. ما از نهاد خاصی کمک مالی نمی‌گیریم اما با تفاهم نامه‌هایی که داریم از امکانات نهادهایی مانند بهزیستی استفاده می‌کنیم. وزارت ورزش و جوانان نیز برای پاداش مدال‌ها سنگ تمام گذاشته است و پاداش مدال آوران المپیک و پارالمپیک یکسان است. کاروان پارالمپیکی ایران شرایط متفاوتی از المپیک دارد و شمار آن نیز زیاد است زیرا ورزشکاران ممکن است همراه داشته باشند تا در ادامه به آنان در بازی‌ها کمک کند و این بار مالی را برای کمیته ملی پارالمپیک و وزارت ورزش بالا برده است. امیدوارم دولت و مجلس شورای اسلامی تدابیر لازم برای افزایش بودجه ورزش‌های پارالمپیکی به ویژه ورزش نابینایان در دستور کار قرار دهند.

رییس فدراسیون نابینایان در خصوص غیبت وحید نوری در پاریس گفت: وحید نوری در آلمان کلاس بندی ۲ساله گرفته بود اما مسئولان بین المللی نام وی و ۲۲ ورزشکار دیگر را برای کلاس بندی مجدد اعلام کردند. این در حالی بود که ما فقط یک هفته برای اعزام نوری به مصر وقت داشتیم اما ویزای وی صادر نشد تا یکی از قهرمانان بزرگ ما در پارالمپیک غایب باشد. نوری یک ورزشکار زحمتکش و یک نابغه در جودوی نابینایان است که می‌توانست به راحتی برای کاروان ایران مدال طلا کسب کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha