افتتاح و کلنگ زنی ۱۶ پروژه عمرانی در شهرستان چوار همزمان با هفته دولت

ایلام - ایرنا - ۱۶ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۹۰۴ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۰۷ نفر در شهرستان چوار همزمان با هفته دولت با حضور معاون امور عمرانی استاندار ایلام افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان چوار روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح و کلنگ‌زنی این طرح‌ها، اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت ۱۴ پروژه با اعتبار ۷۷۴ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۹۲ نفر حین اجرای پروژه، افتتاح شد.

"ابراهیم یعقوبی" در ادامه از کلنگ‌زنی ۲ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۵ نفر نیز خبر داد و گفت: هفته دولت فرصت مناسبی در راستای تبیین و بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای ارئه خدمات بهتر و بیشتر به اقشار مختلف مردم است.

افتتاح و کلنگ زنی ۱۶ پروژه عمرانی در شهرستان چوار همزمان با هفته دولت

افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های شرکت توزیع نیروی برق در شهرستان چوار

به مناسبت هفته دولت و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام، پروژه‌های شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام در این شهرستان با اعتبار ۱۰۴ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

"سعید هژبری" با اشاره به چالش ناترازی انرژی در کشور، گفت: علاوه بر ضرورت فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف انرژی، عبور پیک مصرف و مدیریت ناترازی مستلزم تأمین و توسعه زیرساخت‌های تأمین انرژی به عنوان یکی از اولویت‌هاست.

وی افزود: توسعه انرژی‌های پاک و ارزان در استان ایلام مانند انرژی خورشیدی باید به طور ویژه در دستور کار قرار بگیرد تا هم ناترازی مدیریت شود، هم در اعتبارات کشور صرفه‌جویی گردد و به حفظ محیط زیست کمک کنیم.

تامین برق متقاضیان برق روستایی و شهری، احداث واحد نیروگاه خورشیدی پشت بامی به تعداد ۲۰ دستگاه، تأمین برق عشایر از طریق سامانه‌های قابل حمل خورشیدی به تعداد ۳۷ دستگاه و تامین برق روستای فاقد برق چشمه شیرعلی از پروژه‌هایی بود که امروز افتتاح و کلنگ زنی شد.

افتتاح و کلنگ زنی ۱۶ پروژه عمرانی در شهرستان چوار همزمان با هفته دولت

کلنگ‌زنی احداث سالن وزنه‌برداری چوار

سالن وزنه‌برداری چوار کلنگ‌زنی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام و جمعی از مسئولان، با برآورد اولیه ۱۳۰ میلیارد ریال و اعتبار در نظر گرفته شده ۴۰ میلیارد ریال از محل تأمین اعتبار استانی کلنگ‌زنی شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در این مراسم ابراز کرد: شهرستان چوار یکی از قطب‌های ورزشی استان بوده و جایگاه ویژه‌ای دارد، چرا که هم شهدای ورزشی( شهدای زمین فوتبال چوار) تقدیم آرمان‌های نظام اسلامی کرده و هم ورزشکاران این شهرستان دارای عنوان‌های جهانی در مسابقات بین‌المللی هستند.

وی تأکید کرد: برای پروژه‌های ورزشی چوار متناسب با استعداد و ظرفیتی که این شهرستان دارد باید اعتبارات بیشتری در نظر گرفته شود و با کمک ظرفیت‌های ملی تلاش کنیم در زمان کمتری این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند.

کلنگ‌زنی ساختمان واحد فنی دامپزشکی چوار

واحد فنی دامپزشکی شهرستان چوار با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام کلنگ‌زنی شد.

شهرستان چوار به عنوان قطب دامپروری استان با ۷۵ هزار رأس دام سبک، ۱۵ مرغداری و ۴۰ هزار رأس دام عشایر کوچ‌رو نیاز مبرمی به این واحد داشت که با زیربنای ۴۹۲ متر مربع کلنگ‌زنی شد.

افتتاح و کلنگ زنی ۱۶ پروژه عمرانی در شهرستان چوار همزمان با هفته دولت

کلنگ‌زنی زیرگذر محدوده شهرک صنعتی چوار

پروژه احداث زیرگذر شهرک صنعتی در شهرستان چوار به مناسبت گرامیداشت هفته دولت کلنگ‌زنی شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در این مراسم یادآور شد: مردم چوار در برگزاری اربعین‌حسینی برگ زرینی به افتخارات خود افزودند و همه ارکان دولتی، نظامی و مردمی پای‌کار بودند.

هژبری با اشاره به اقدامات دولت در رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای، عنوان کرد: تقاطع و زیرگذر شهرک صنعتی و روبه‌روی پادگان شهید فرجیان‌زاده یکی از ۱۶ نقطه حادثه‌خیز رسمی استان ایلام است که با احداث این زیرگذر حذف خواهد شد.

این پروژه از محل اعتبارات ملی سازمان راهداری با ۵۴۶ میلیارد ریال احداث می‌شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان چوار در ۲۰ کیلومتری مرکز استان ایلام قرار دارد و دارای ۲ واحد صنعتی پتروشیمی و پالایشگاه گاز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha