۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۲۹
کد خبر: 85581229
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار یزد: مدیران تحولگرا، امید و اعتماد را در جامعه افزایش می‌دهند

یزد - ایرنا - استاندار یزد گفت: انتظار رهبری، شهید جمهور و دولت چهاردهم ایجاد تحول است و جامعه دنبال مدیران تحولگرا است، این گونه مدیران باعث تقویت امید و اعتماد مردم و زمینه ساز رفع مشکلات جامعه می‌شوند.

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری و اختتامیه جشنواره شهید رجایی استان یزد، اظهار داشت: برای تحقق هر برنامه تحولی، نیاز به همبستگی و انسجام است و در راستای تحولگرایی در استان، سند یزد نوین تدوین شد که یک سند انعطاف پذیر و قابل اجرا در دولت‌های مختلف است.

وی با تاکید بر این نکته که مدیر هر دستگاه باید در حوزه کاری خودش به احکام برنامه هفتم مسلط شود، ادامه داد: تحول به برنامه نیاز دارد، سند یزد نوین با استفاده از دیدگاه مردم و نخبگان در استان تدوین شده است، جذب اعتبارات برای اجرای برنامه‌های این سند بسیار مهم است و یک ریال از اعتبارات استان‌ نیاید برگشت بخورد و موضوع مولدسازی اموال مازاد دولت به عنوان یک ظرفیت برای اجرایی طرح های نیمه تمام مورد توجه ویژه قرار گیرد.

فاطمی در خصوص طرح های در دست اجرای استان نیز یادآور شد: در ارتباط با نهضت ملی مسکن تنها بنیاد مسکن و راه و شهرسازی مسئول نیستند، بلکه همه دستگاه ها در این زمینه تکلیف دارند و باید پای کار بیایند، تامین مالی پروژه ها بسیار مهم است و در این زمینه حرکت به سمت روش های نوین به جای اتکا به بودجه دولتی و تسهیلات بانکی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با انتقاد از توسعه نامتوازن و رشد کاریکاتوری در برخی مناطق استان گفت: حتی در مناطق توسعه یافته استان نیز شاهد شکل گیری بخش های کمتر توسعه یافته هستیم که یان موضوع مبین رویکرد نامتناسب دوره های گذشته در روند پیشرفت استان است.

استاندار یزد با تاکید بر گسترش مرزهای معنوی استان اضافه کرد: برنامه ریزی استان برای سرمایه گذاری و اجرای طرح در سواحل و بنادر مناطق جنوب و جنوب شرقی باعث می شود، فرصت های سرمایه گذاری را به این مناطق ببریم و توسعه صنعتی به این بخش ها منتقل شود و مردم استان نیز از منافع این سرمایه گذاری ها برخوردار می شوند.

فاطمی با تاکید بر اینکه مدیران دولت اسلامی بایستی در متن مردم باشند، افزود: به خانواده شهدا و ایثارگران باید رسیدگی شود، توسعه استان موفق نمی‌شود مگر اینکه به‌حوزه دانش بنیان توجه شود و گرنه بخش صنعت و پزشکی استان نیز متوقف خواهد شد، مدیران باید تلاش کنند تا دانش بنیان ها درگیر بروکراسی نشوند.

وی تصریح کرد: در ارتباط با آموزش و پرورش نیز فقط این حوزه محدود به دستگاه متولی آن نیست و همه باید به این نهاد را کمک کنند،زیرا موضوع جمعیت و آموزش منابع انسانی برای استان حیاتی است، اگر جمعیت استان پیر شود یزد یا از نقشه حذف می شود و یا به حاشیه می رود ، جوانان و نوجوانان آینده سازان استان هستند و هر کس در این زمینه کوتاهی کند، در مشکلات آینده مقصر است.

فاطمی، همچنین فرهنگ و محیط زیست را دو محور اصلی در توسعه استان دانست و ادامه داد: باید به این دو موضوع توجه ویژه شود حفظ فرهنگ و محیط زیست در همه امور مورد توجه باشد.

استاندار یزد با تاکید بر تلاش همه مدیران تا آخرین لحظاتی که توفیق خدمت به مردم را دارند، افزود: با توجه به اینکه لایحه بودجه در حال آماده کردن است ، دستگاه ها برای برخورداری از سهم مناسب بودجه در برنامه هفتم باید تلاش بیشتری کنند، الان در زمینه دریافت اعتبار ماده ۲۳ برای پروژه های ملی استان یزد جایگاه خوبی ندارد و باید برای اینکه پروژه های ملی ردیف‌دار و بودجهدار شوند،تلاش بیشتری کنیم.

وی، در خاتمه از همه مدیران و کارکنان بخش دولتی استان که منشا اثر بوده اند، تشکر کرد و یادآور شد: تجلیل از برخی دستگاه ها به معنای ضعف سایر دستگاه ها نیست بلکه بر اساس ارزیابی مستندات ارائه شده این ارزیابی ها صورت گرفته است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد نیز در این جلسه گفت: تعبیرهای مختلفی از حکومت وجود دارد، حاکمیت برای حاکمیت کردن یا برای خدمت کردن، در صورتی که این مهم در مسیر خدمت به خلق خدا باشد امر مقدسی است.

آیت الله محمدرضا ناصری افزود: در برخی نظام های حکومتی سبک زندگی خوبی ارایه می‌شود، اما هدف زندگی در آن مجهول است، مردم در این گونه نظام ها دچار آشفتگی های مختلف روحی هستند، اما نظامی که برای زندگی هدف دارد مانند اسلام که هدفش کمال انسان است، می تواند بر چنین آشفتگی هایی غلبه کند.

وی با تاکید بر پرهیز از سیاسی بازی، تصریح کرد: هدف از زندگی رسیده به خدا و کمال مطلق است، همین باعث می شود که سبک زندگی برای رسیدن به این کمال مطلق جهت گیری داشته باشد ، شهید رییسی در این مسیر حرکت می‌کرد، همه کارگزاران دولت نیز باید هدفشان خدمت به بندگان خدا و جلب رضایت خدا باشد،

نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: یکی از نکات مرتبط با دولت چهاردهم این است که گفته می شود که دکتر پزشکیان وعده ای نداده ، اما رییس جمهور در مناظرات و جلسات رسمی به چند نکته اساسی در خصوص برنامه خود تاکید کرد که بر اساس اسناد بالادستی و برنامه هفتم توسعه عمل می کند.

سیدجلیل میرمحمدی ادامه داد: در برنامه هفتم پیشرفت همه آنچه که مورد نیاز استان و کشور در همه بخش ها است مصوب و ابلاغ شده و احکام آن موجود است، به عنوان منتقد برنامه هفتم در این خصوص گفتم برنامه باید قابلیت اجرا داشته باشد.

وی مدعی شد: همه برنامه های قبلی توسعه حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد محقق شده اند، ما حتی اگر برنامه داشته باشیم نیز در همین حد می توانیم اهداف را محقق کنیم ، دیگر نیازی به این‌ همه زحمت و وقت برای تدوین برنامه نیست، بنا بر این حرکت بر اساس یک برنامه قابل تحقق، اهمیت زیادی دارد و در این زمینه ، مدیران استانی باید برش مربوط به دستگاه خود را با دقت مطالعه کنند.

میرمحمدی تصریح کرد: حدود سه ماه دیگر کمیسیون تلفیق بودجه تشکیل می شود با توجه به تاکید رییس جمهور و رییس سازمان برنامه بودجه از الان بر اساس برنامه ، برش استانی بودجه پیشنهادی برای برنامه ها باید از سوی مدیران تهیه شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد نیز نتیجه و هدف جشنواره کارکنان دولت را ارتقاء خدمات رسانی به مردم دانست و گفت: اصل در نظام جمهوری اسلامی خدمت بهتر به مردم است و در این مسیر باید از ایجاد توقعات نامتناسب با امکانات پرهیز شود تا باعث القا ناکارآمدی نشود.

مجیددهقانی‌زاده ادامه داد: در آستانه اجرای برنامه توسعه هفتم قرار داریم، کار بزرگی پیش روی همه مدیران برای توسعه استان است، از ظرفیت این برنامه باید برای توسعه استان استفاده شود، ما ملزم به تحقق رشد اقتصادی و کاهش تورم هستم که راه آن از طریق افزایش بهره‌وری محقق می شود، اقداماتی که در استان یزد انجام شده باعث شد تا این استان به عنوان پایلوت بهره‌وری در کشور انتخاب شود.

وی اضافه کرد: در راستای بهبود بهره وری در استان ۱۱ پروژه تعریف شده که می تواند ۸۰۰ هزار میلیارد ریال صرفه جویی ایجاد کند در این راستا برنامه برای همه دستگاه‌ها تدوین شده که باید برای اجرای آن وارد عمل شوند.

دهقانی‌زاده در خصوص برگزاری جشنواره شهید رجایی در استان نیز یادآرو شد: بالغ بر ۷۰ نفر در تیم‌های ارزیابی این جشنواره مشارکت داشتند و مستندات یکصد دستگاه مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این جشنواره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نوسازی مدارس، اقتصاد و دارایی، آب و فاضلاب، صنعت، معدن و تجارت، آموزش فنی و حرفه ای، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آب منطقه ای، دانشگاه یزد، بیمه سلامت، ثبت اسناد، شهرداری منطقه سه شهر یزد، شهردایر هرات، شهرداری شاهدیه، شهرداری زارچ، دهیاری روستای چنار مهریز، دهیاری روستای بیده میبد، دهیاری روستای توران پشت تفت، شورای اسلامی شهر بافق، شورای اسلامی شهر مهریز، شورای اسلامی شهر مجومرد، شورای اسلامی روستای مبارکه مروست، شورای اسلامی روستای شمس آباد ابرکوه، شورای اسلامی روستای درند اردکان و احمد آباد به عنوان دستگاه های برتر جشنواره شهید رجایی استان یزد معرفی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha