دستگاه‌های برتر جشنواره شهید رجایی در کرمان تجلیل شدند

کرمان - ایرنا - دستگاه‌های برتر بیست و ششمین جشنواره شهید رجایی استان کرمان در شاخص های عمومی و اختصاصی امروز(چهارشنبه) با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و سایر مسئولان معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا، بیمه سلامت استان دستگاه برتر در شاخص های عمومی و اختصاصی حوزه سلامت و رفاه اجتماعی، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در بخش آموزشی علمی و فرهنگی، اداره کل امور عشایری جنوب استان در حوزه عشایری و شرکت گاز استان کرمان در حوزه زیربنایی و زیرساخت به عنوان دستگاه های اجرایی برتر این جشنواره شناخته شدند.

همچنین ثبت احوال و صمت در شاخص های استانی، امور اقتصادی و دارایی، اتاق بازرگانی، اتاق بازرگانی استان و امور مالیاتی استان در شاخص های اقتصادی، شرکت شهرک های صنعتی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، اداره کل راه و شهرسازی استان و سازمان انتقال خون از دیگر برگزیدگان این جشنواره بودند که با اهدای تندیس و لوح مورد قدردانی قرار گرفتند.

استاندار کرمان نیز در این آیین از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان به پاس برگزاری سالانه جشنواره شهید رجایی قدردانی کرد.

دستگاه‌های برتر جشنواره شهید رجایی در کرمان تجلیل شدند
نشست شورای اداری استان کرمان

تمامی همت خود را برای رفع مشکلات مردم بگذارید

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در این آیین با تبریک هفته دولت و ضمن بیان اینکه خدمت به مردم بزرگترین عبادت است گفت: شهیدان رجایی و باهنر در مدتی کوتاه توانستند عملیاتی شدن خدمت به مردم در راستای مکتب اسلام را تبدیل به نمادی کنند تا هر سال در هفته دولت از خدمات، روحیه و رویه این ۲ شهید عزیز و به همین مناسبت از همه دولتمردان تجلیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه خدمت رسانی به مردم در تمامی دوران همواره مورد تکریم و تجلیل قرار دارد افزود: تشکیل دولت جدید را تبریک می گوییم، این دولت موفق شد کابینه خود را به مجلس ارائه کند و رای اعتماد بگیرد؛ هماهنگی دولت و مجلس در این فرایند خود را به نمایش گذاشت.

دستگاه‌های برتر جشنواره شهید رجایی در کرمان تجلیل شدند
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان

وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: ایشان به مدت کوتاه صدر اعظمی شخصیت برجسته امیرکبیر که تاریخ ایران را به سمت پیشرفت هدایت کرد و همچنین خدمات سه ساله دولت شهید رییسی توجه داشتند و این موضوع نشان می دهد در خدمت مردم بودن، برای مردم کار کردن و جلب رضایت مردم در هر مدت زمان و دورانی پسندیده است و در پیشگاه خداوند، تاریخ و ذهن های مردم ثبت و دیده می شود.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه برگزاری هرساله جشنواره شهید رجایی برای رتبه و جایگاه در نهضت خدمت رسانی و رصدهای ظاهری آن است افزود: ممکن است ما در خدمت رسانی از بقیه جلو باشیم اما خدمت رسانی های واقعی در روز قیامت مورد توجه قرار دارد لذا اگر کسی امروز مورد تجلیل قرار نگرفت، نگرانی نداشته باشد، اگر تقدیر حق واقعی ما باشد و برتر نشدیم، در دل نرنجیم، پاداش ما در روز قیامت محفوظ است.

شهادت رمز ماندگاری انقلاب اسلامی

رییس کل دادگستری استان کرمان نیز گفت: کارگزاران ارشد نظام جمهوری اسلامی در چهار مقطع ازجمله دفاع مقدس، فاجعه هفتم تیر(اعضای دولت)، هشتم شهریورماه و سقوط بالگرد حامل شهید رییسی و همراهان، شهیدانی را تقدیم نظام کردند.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: دولتمردان در شرایطی جان خود را برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی تقدیم کردند که این شهادت ها به رمز ماندگاری انقلاب اسلامی تبدیل شده است.

دستگاه‌های برتر جشنواره شهید رجایی در کرمان تجلیل شدند
حجت الاسلام حمیدی رییس کل دادگستری کرمان

آبرسانی ۵۰۰ روستا در کرمان

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این آیین با اشاره به اهمیت موضوع شهادت در نظام جمهوری اسلامی گفت: بسیج ادارات با ترویج و حفظ روحیه جهادی در ادارتت، با دولت همکاری می کنند.

سردار محمدعلی نظری با اشاره به اقدامات انجام شده در طرح نهضت آبرسانی با عنوان مرد میدان افزود: آبرسانی این طرح تاکنون به ۵۰۰ روستای دارای تنش آبی استان رسیده و این طرح به الگوی کشور تبدیل شده است.

دستگاه‌های برتر جشنواره شهید رجایی در کرمان تجلیل شدند
سردار نظری فرمانده سپاه ثارالله کرمان

جزییات جشنواره شهید رجایی

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز در خصوص جزییات بیست و ششمین جشنواره شهید رجایی گفت: تمامی دستگاه های اجرایی را در شاخص های عمومی و اختصاصی مورد بررسی قرار دادیم و ستاد استان این دستگاه ها را انتخاب کرد که حوزه های عمومی در قالب ۱۸ شاخص، ۵۰ نماگر و بخش اختصاصی در قالب و اهداف وزارت خانه ها را ارزیابی کردیم.

محمدرضا وحیدی افزود: میزان تحقق شاخص های عمومی این جشنواره به صورت میانگین ۶۳ درصد، شاخص های اختصاصی ۸۸ درصد . نمره متوسط دستگاه های اجرایی استان به طور متوسط ۷۵.۵ درصد بوده است.

وی با اشاره به همکاری دستگاه ها در ارزیابی ها عنوان کرد: دستگاه ها را در ۶ گروه تقسیم بندی کردیم که شاخص بهبود فضای کسب و کار، مشارکت نخبگان، پژوهش، اقدامات برجسته نظام اداری، شاخص کیفیت نظارت و اجرای برنامه های عمرانی و همچنین جوانی جمعیت را مورد ارزیابی قرار دادیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha