۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۱۷
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85581246
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توافق نظامی و اقتصادی؛ محور مذاکرات نخست‌وزیر انگلیس در آلمان

تهران-ایرنا- خبرگزاری رویترز نوشت: نخست وزیر انگلیس امروز (چهارشنبه) با مقامات آلمانی درباره توافق تاریخی دفاعی و اقتصادی مذاکره خواهد کرد و امیدوار است از این سفر به عنوان فرصتی برای احیای روابط با اروپا استفاده کند.

به گزارش ایرنا، رویترز افزود: کی یر استارمر در آغاز سفر دو روزه اش به آلمان و فرانسه گفت که می خواهد بریتانیا از روابط متمردانه با متحدان اروپایی اش فراتر رود و در تلاش هایش برای تقویت رشد اقتصادی انگلیس، تقویت روابط با متحدان اروپایی را مدنظر دارد.

استارمر گفت، با اولاف شولتس صدر اعظم آلمان درباره توافق جدیدی که همکاری های نظامی دوجانبه را به سطح بی سابقه ای و مشارکت در حوزه های تجاری و انرژی را افزایش می دهد، مذاکره خواهد کرد.

استارمر در بیانیه ای گفت: ما باید برگزیت و روابط تضعیف شده ناشی از رویکرد دولت قبلی را ترمیم کنیم و «فرصتی در یک نسل» برای احیا و از سرگیری روابط با اروپا در اختیار داریم.

رویترز نوشت: انگلیس و آلمان به عنوان متحدان ناتو که بیشترین سرمایه گذاری را در بودجه دفاعی اروپا دارند تا قبل از بازگشت احتمالی دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا به کاخ سفید و کاهش حمایت نظامی از اوکراین، به دنبال راه هایی برای افزایش همکاری دفاعی هستند.

ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات نوامبر (آبان) هشدار داده اگر دوباره انتخاب شود به طور اساسی درباره اهداف و ماموریت ناتو تصمیم گیری خواهد کرد.

وی همچنین گفت که تعهدی به ارسال کمک ها به اوکراین نخواهد داشت و از متحدان اروپایی که بودجه دفاعی خود در ناتو را افزایش نمی دهند، حمایت نخواهد کرد.
به گفته مقامات، همکاری دفاعی انگلیس و آلمان می تواند شبیه پیمان «لنکستر هاوس» بین انگلیس و فرانسه باشد که در سال ۲۰۱۰ با تعهد برای ایجاد نیروی مشترک و به اشتراک گذاشتن تجهیزات و مراکز تحقیقاتی موشک های هسته ای مورد توافق قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha