۲۲ واحد تولیدی در خراسان‌شمالی بهره‌برداری شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ۲۲ واحد تولیدی استان با سرمایه گذاری ۶ هزار میلیارد ریال تکمیل و در هفته دولت امسال بهره برداری شد.

حسین حاجی بگلو روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این واحدهای تولیدی با اشتغالزایی بیش از ۳۰۰ نفر در شهرستان های جاجرم، شیروان، گرمه، مانه، سملقان، بجنورد و شیروان بهره برداری شد.

صدور ۷۴۳ جواز تاسیس صنعتی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: ۷۴۳ جواز تاسیس صنعتی از هفته دولت پارسال تاکنون صادر شد که این رقم نسبت به مدت مشابه ۴۰ درصد افزایش دارد.

وی افزود: ۲۴ واحد صنعتی استان در یک سال گذشته برای دریافت ۳۲۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل نهضت احیا معرفی شدند همچنین تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ به مبلغ سه هزار میلیارد ریال در قالب سرمایه در گردش و ثابت برای ۱۵۰ طرح و واحد صنعتی پیگیری شد.

حاجی بگلو درباره جذب سرمایه گذاری خارجی اظهار کرد: ۱۷ میلیون یورو سرمایه خارجی در یک سال گذشته در استانه جذب شد همچنین ۲ جواز صنعتی در گرمه و اسفراین صادر شد.

به گزارش ایرنا، ۶۸ ماده معدنی در کشور شناسایی شده است که ۲۸ مورد آن در خراسان شمالی یافت می شود اما این مواد همچون ثروتی نهفته در انتظار نگاهی است که ارزش افزوده آن نصیب استان شود.

تعداد واحدهای صنعتی در خراسان شمالی ۳۳۷ واحد، تعداد معادن ۱۵۳ واحد و تعداد واحدهای صنفی ۲۶ هزار و ۳۱۳ واحد است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۲۲ شهرک و ناحیه صنعتی در این استان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha