۸۱ پروژه بهداشتی و درمانی در فارس افتتاح شد

شیراز-ایرنا-رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شیراز گفت: ۸۱ پروژه در حوزه بهداشتی، درمانی، آموزشی و پژوهشی در هفته دولت امسال با اعتبار ۱۰ هزار و ۷۰ میلیارد ریال افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، سید وحید حسینی چهارشنبه در نشست خبری افزود: پروژه های دیگری شامل احداث بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی بوستان شیراز ، بیمارستان دوم داراب و بیمارستان دوم شهر مرودشت در مراحل پایانی تکمیل است که پیش بینی می‌شود تا پایان سال تکمیل شود و به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: توسعه فعالیت بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خصوصا با نگاه به آسیای میانه به جد طی سالیان اخیر در دستور کار قرار گرفت و دفتر دانشگاه تاجیکستان به بهره برداری رسید که فعالیت در این منطقه از آسیا با محوریت این دفتر دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه اکنون دانشجویانی از کشورهای تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان و ... در شیراز مشغول فعالیت هستند، گفت: با آرژانتین ، روسیه ،یمن، قزاقستان و ... نیز تفاهم نامه و قراردادهایی در حوزه آموزش، بهداشت و درمان منعقد شده است.

حسینی به کسب رتبه تا هزار شانگهای در حوزه آموزش دانشگاه علوم پزشکی شیراز اشاره کرد و افزود: ۲۹ مدال برتر در المپیاد علمی دانشجویی کشور نیز طی سه سال اخیر کسب شده است.

وی به کسب جایزه ملی کیفیت و تجهیز و راه اندازی مجموعه پیشرفته بالینی ۲ در استان فارس اشاره کرد و گفت: چندین مجوز برای رشته‌های فوق تخصصی و دکترا و ایجاد تنها گروه هوش مصنوعی در شیراز طی سالیان اخیر در فارس ثبت شد و دانشجو نیز گرفته شد که در حال تحصیل هستند.

وی ادامه داد: در حوزه پژوهش نیز در سال ۱۴۰۰ رتبه ششم کشور برای دانشگاه علوم پزشکی شیراز کسب شد و با وجود اینکه این دانشگاه ۹۵۴ عضو هیات علمی دارد با این ظرفیت به رتبه سوم ارتقا یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: ۲۳ اختراع ملی و بین المللی در حوزه سلامت نیز در این دانشگاه طی سه سال اخیر ثبت شده و رتبه اول کشوری در برگزاری همایش‌های علمی بین المللی نیز به شیراز رسید.

حسینی اعلام کرد: ۴۷ پژوهشگر برتر دانشگاه علوم پزشکی شیراز در فهرست پژوهشگران پراستناد ۲ درصد جهان قرار گرفته‌اند که این دستاورد اعتباری ویژه به فعالیت این دانشگاه می‌بخشد.

وی با اشاره به مطالبات کادر درمان و پرستاران گفت: مطالبات پرستاران و کادر درمان به حق است اما شیوه بیان آن را نادرست می دانم ، شیوه پرداخت، تعرفه پرستاری و اضافه کار کم است و اعتراض پرستاران در این خصوص به حق است که در خصوص ترمیم حقوق این قشر در سال جاری انجام شد و اقداماتی در سطح وزارتخانه در حال انجام است، وضعیت ما در استان در حوزه پرداخت وضعیت مناسبی است و تلاش خواهد شد که اضافه کاری حدود ۵ تا ۶ برابر بصورت کشوری رشد یابد و مشکل پرستاران و پرسنل حل شود.

۷۸ پروژه بهداشتی طی سه سال در فارس افتتاح شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست خبری گفت: امسال ۲۴۴ مجوز استخدام در سطح استان فارس در حوزه بهداشتی صادر شده که براساس آن ۲۴۴ بهورز برای خانه های بهداشت روستایی استان جذب شده است.

عباس رضائیان افزود: تعداد ۱۴۰ دستگاه موتورسیکلت نیز اخیرا خریداری شده و در اختیار بهورزان قرار گرفته و همچنین سامانه مدیریت یکپارچه پیشگیری از خودکشی نیز تاسیس خواهد شد.

وی ادامه داد: ۷۸ پروژه بهداشتی طی سه سال گذشته در دانشگاه علوم پزشکی شیراز افتتاح شده و به بهره برداری رسیده است.

رضائیان اضافه کرد: تعمیر و بهسازی ۲۳ مرکز خدمات جامعه سلامت روستایی و ۱۷ پایگاه سلامت و ۶۲ خانه بهداشت نیز در این مدت انجام شده است.

وی گفت: ۳۱ مرکز درمان سالک در فارس ایجاد شده و همه بیماران مبتلا به سالک رایگان درمان می شوند.

قریب به سه هزار پیوند عضو در فارس انجام شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: هشت هزار و ۲۴۷ تخت فعال بیمارستانی در استان وجود دارد و همچنین هزار و ۳۰۰ درمانگاه و موسسه درمانی در فارس به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

مهرداد شریفی اظهار کرد: ۲ هزار و ۹۹۳ پیوند عضو طی سه سال اخیر در فارس انجام شده است.

وی گفت: از ۴۸ نفر مصدوم حادثه تصادف اتوبوس پاکستانی در فارس در حال حاضر فقط ۱۱ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند و مابقی از بیمارستان مرخص شدند.

معوقات کادر درمان و پرستاران فارس تا پایان سال ۱۴۰۲ بزودی تسویه می‌شود

معاون مدیریت توسعه و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست خبری اعلام کرد: پرداخت مطالبات پرسنلی شامل پرستاران و کادر درمان از آذر ۱۴۰۰ تا مرداد ۱۴۰۳ حدود ۴۲ پرداخت انجام شد و اکنون نیز دنبال هستیم که مطالبات ۱۴۰۲ بزودی به اتمام برسد.

سید ابوالفضل هاشمی اصل افزود: تبدیل وضعیت پنج هزار و ۲۸۳ نفر از پرسنل ایثارگر شاغل در دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha