۲۳۰ واحد مسکونی مقاوم روستایی در چایپاره افتتاح شد

ارومیه- ایرنا- ۲۳۰ واحد مسکن مقاوم روستایی که با ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی و همراهی روستاییان بهسازی شده بود، همزمان با هفته دولت در شهرستان چایپاره به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی روز چهارشنبه در این آیین گفت: امروز ۲۳۰ واحد مسکونی طرح بهسازی و مقاوم سازی مساکن روستایی به بهره برداری رسید تا میانگین مقاوم سازی مساکن روستایی چایپاره به بیش از ۶۳ درصد برسد.

علیرضا مقدم افزود: نظیر این پروژه در تمامی روستاهای این شهرستان اجرایی شده و صاحبان بسیاری از واحدهای روستایی نیز در آستانه دریافت تسهیلات جهت ادامه طرح مقاوم سازی قرار دارند.

وی اضافه کرد: میانگین مقاوم سازی مساکن روستایی در آذربایجان‌غربی به ۳۶ درصد رسیده که این شاخص در شهرستان چایپاره ۶۳ درصد بوده که ۲۶ درصد بیشتر از میانگین استانی است.

۲۳۰ واحد مسکونی مقاوم روستایی در چایپاره افتتاح شد

وی ادامه داد: سه هزار و ۳۴۲ واحد مسکونی در چایپاره مقاوم سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: همه روستاییان دارای شرایط می توانند با استفاده از فرصت ویژه طرح بهسازی، از تسهیلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استفاده کرده و منازل خود را مقاوم کنند.

به گزارش ایرنا، مقاوم سازی خانه های روستایی به ویژه در شهرستان هایی نظیر خوی و چایپاره که با موضوع زمین لرزه نیز هر ازچندگاهی دست به گریبان هستند، بسیار ضروری به نظر می رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha