۱۱ هکتار زمین در اختیار بنیاد مسکن علی‌آبادکتول قرار گرفت

گرگان - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری علی‌آبادکتول گفت: ۱۱ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی کم بازده برای ساخت مسکن در اختیار بنیادمسکن انقلاب اسلامی این شهرستان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، محسن دروکی روز چهارشنبه در نشست خبری قرارگاه شهید همدانی علی‌آبادکتول، اظهار کرد: این اداره برای تامین زمین موردنیاز ساخت مسکن در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت این شهرستان با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، همراه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

طبق گزارش مسوولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی علی آبادکتول، در این شهرستان در چهار نقطه شهری و ۸۰ روستا و آبادی وجود دارد. ‌

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری علی‌آبادکتول گفت: ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین آب آشامیدنی و توزیع پنل خورشیدی میان دامداران جذب شد.

دروکی یادآور شد: در این شهرستان ۱۸ مرتع ییلاقی با ۶۱ دامدار تولید کننده بخش کشاورزی و دامپروری با پوشش ۹ هزار واحد وجود دارد که مورد حمایت این اداره قرار دارد.

وی ادامه داد: ۲ طرح آبخیزداری در مناطق محمدآباد و «زرین‌گل» با هدف تضمین و افزایش پوشش گیاهی منطقه، جمع آوری نزولات آسمانی و پیشگیری از فرسایش خاک در مراتع شهرستان در دست اجرا دارد که تا اواخر شهریور سال جاری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به گفته وی عملیات اجرایی طرح آبخیز سازه سنگ ملاتی با اعتبار ۲۵۲ میلیارد ریال در محل حوزه آبخیز ۸۷ واقع در دهنه محمد آباد کتول، روستای سیاه مرزکوه در چند روز اخیر آغاز شده است.

دروکی افزود: بکارگیری همیاران طبیعت یکی از طرح های خوب این دستگاه در ترویج حفظ و حمایت از عرصه‌های منابع طبیعی بوده که در این شهرستان نیز ۲ هزار نفر به عنوان همیار طبیعت همکاری دارند. ‌

شهرستان علی آباد کتول با هزار و ۱۶۰ کیلومترمربع وسعت ۹۱ هزار عرصه منابع طبیعی دارد که ۷۳ هزار هکتار جنگل و باقی مرتع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha