مدیرکل کمیته امداد گلستان خواستار رفع موانع اجرای نهضت ملی مسکن مددجویان شد

گرگان- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) گلستان گفت: برطرف‌شدن موانع اجرای نهضت ملی مسکن مددجویان این با کمک مسوولان دستگاه‌های ملی، ضروری است.

عیسی بابایی روز یکشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: بالا بودن درصد ارایه تسهیلات بانکی، نداشتن سهم آورده، نبود زمین برای ساخت مسکن در مناطق شهری و وجود شیوه‌نامه‌های اداری از جمله موانع سر راه شتاب اجرای نهضت ملی مسکن برای مددجویان ساکن در شهرهای این استان شمالی است.

وی یادآور شد: هشت هزار مددجوی فاقد مسکن و ساکن در مناطق شهری استان گلستان برای برخورداری از مزایای نهضت ملی مسکن و خانه‌دار شدن در سامانه وزارت راه و شهرسازی نام‌نویسی کرده‌اند

بابایی ادامه داد: از ۸۵ هزار خانوار زیر پوشش خدمات کمیته امداد در گلستان، ۴۵ درصد آن ساکن مناطق شهری هستند.

ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن ویژه مددجویان امداد گلستان

رییس اداره مسکن و ساختمان اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان هم گفت: امسال ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای مددجویان واجد شرایط این نهاد در استان هدفگذاری شده که تاکنون ۱۹۳ واحد ساخته شد، ۳۸۳ واحد در دست ساخت است و بقیه مراحل اداره معرفی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دریافت وام را طی می‌کند.

مجید قلیپور با اشاره به این که تامین زمین برای ساخت خانه از سوی مددجویان ساکن در مناطق شهری یکی از مشکلات استفاده از طرح نهضت ملی مسکن در گلستان به شمار می‌رود، گفت: دستگاه‌های مرتبط استانی باید برای حل این مشکل پیشگام شوند.

به گفته وی ، تاکنون ۹۰ درصد خانوارهای مددجوی ساکن در مناطق روستایی استان که فاقد مسکن بوده‌اند، با حمایت دولت و خیرین، صاحب مسکن شده‌اند و بقیه خانوارها فاقد مسکن روستایی در منطقه نیز در دست شناسایی توسط این نهاد برای برخورداری از مسکن است.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت مسکن به مددجوی واجد شرایط سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال وام ارزان قیمت، یک میلیون ۵۰۰ هزار ریال کمک بلاعوض و در صورت نیازبین ۵۰۰ تا یک میلیارد ریال وام با کارمزد صفر درصد از محل صندوق امداد و ولایت، پرداخت می‌شود.

گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که این جمعیت در ۳۶ نقطه شهری و بیش از هزار روستا و آبادی سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha