۸۰ هزار مسافر خارجی در پایگاه‌های مراقبت مرزی خراسان رضوی غربالگری شدند

مشهد-ایرنا-رییس گروه بیماریهای واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افزون بر ۸۰ هزار مسافر خارجی در پایگاه‌های مراقبت مرزی زیر پوشش این دانشگاه به لحاظ مراقبت‌های «سندرومیک» یا بیماری‌های واگیردار غربالگری شده‌اند.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد،دکتر زهرا نهبندانی روز چهارشنبه با بیان اینکه این آمار در بازه زمانی از نیمه مردادماه تاکنون (مرتبط با ایام اربعین) استخراج شده است، افزود: با توجه به شیوع برخی از بیماریهای واگیردار در کشورهای همسایه و ضرورت بررسی موارد مشکوک، مراقبت های سندرومیک شامل غربالگری بیماری های واگیردار مانند سل، مالاریا، تب دنگی و وبا در پایگاه‌های مراقبت بهداشتی مرزی تشدید شده است.

وی اظهار کرد: در این مدت ۲۹ نمونه از موارد مشکوک بیماری‌های واگیردار در پایگاه های مراقبت مرزی خراسان رضوی بررسی و پیگیری شد.

رییس گروه بیماریهای واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تشدید غربالگری بیماری‌های واگیردار در پایگاه های مرزی خراسان رضوی تا پایان دهه پایانی صفر ادامه دارد.

به گفته وی، همچنین پنج هزار و ۶۶۶ واکسن فلج اطفال برای اتباعی که قصد ورود به کشور را داشتند، تزریق شده است.

نهبندانی ادامه داد: این دانشگاه پنج پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی شامل مرز لطف‌آباد با کشور ترکمنستان در شهرستان درگز، مرز باجگیران با کشور ترکمنستان در شهرستان قوچان، مرز سرخس با کشور ترکمنستان در شهرستان سرخس، مرز دوغارون با کشور افغانستان در تایباد و مرز هوایی بین‌المللی در فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد را مدیریت می‌کند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha