۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۰۹
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85581571
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار قزوین: حکمرانی خردمندانه از حواشی به دور است

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: حکمرانی خردمندانه مورد تاکید مقام معظم رهبری منجر به تصمیم گیری عقلانی شده و از حواشی به دور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی اعلایی روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین اظهار کرد: حکمرانی خردمندانه یکی از موضوعات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود و در همین راستا باید به سمت و سویی برویم که عقلانیت در تصمیم گیری ها لحاظ و از حواشی و رفتارهای احساسی دوری کرد چراکه به نقل از شهید بهشتی جامعه ای که با خرد اداره شود اسلامی می شود.

وی اضافه کرد: ناترازی ها و مقوله های مختلف اقتصادی ناشی از حکمرانی غیرخردمندانه است و برای برطرف کردن این چالش ها باید به سمت حکمرانی خردمندانه رفت.

اعلایی تصریح کرد: نشست شورای برنامه ریزی و توسعه در سالن همایش ها و با حضور حدود ۱۵۰ نفر برگزار می شد، جلساتی که از آن خروجی مطلوبی بیرون نمی آمد و اعضا امکان اظهار نظر و رای به نحو احسن را نداشتند.

استاندار قزوین ادامه داد: این مهم درحالی است که جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان متناظر با هیئت دولت است و در ایام اخیر اتفاقات خوبی در این جلسه افتاده و تصمیمات بدون تعارف، کارشناسی، حکیمانه و عقلانی اتخاذ شد.

اعلایی با تبریک هفته دولت به کارکنان پرتلاش و ایثارگر اظهار کرد: مدیران و کارکنان دولت با وجود حجم مطالبات و مسوولیت‌های بالا، خوشبختانه با سلامت بار پیشبرد امور کشور را در سطح ملی و استانی بردوش می کشند و تلاش‌های آنها ارزشمند است.

استاندار قزوین ضمن ادای احترام به شهدای دولت اضافه کرد: شهید رجایی پرچمدار خدمتگذاری صادقانه بود و در مقام ریاست جمهوری جان خود را فدای انقلاب و نظام کرد تا اینکه امروز برای استان قزوین منشا افتخار و بزرگی است.

استاندار قزوین: حکمرانی خردمندانه از حواشی به دور است

نماینده عالی دولت در استان قزوین با بیان اینکه تعبیر روز گذشته رهبر معظم انقلاب درخصوص شهید رییسی بی نظیر بود، اظهار داشت: هیات دولت در دیدار روز گذشته خود با رهبر معظم انقلاب ۱۳ بند اساسی به عنوان دستور کار دریافت کرد و لازم است تمامی مدیران اجرایی توصیه های ایشان را مورد توجه قرار دهند.

اعلایی اضافه کرد: رعایت اولویت ها در امور زیرساختی از دیگر موارد با اهمیتی است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار ‌گرفت، متاسفانه در بسیاری از اوقات به موضوعات غیراولویت دار رسیدگی می شود و باید به سمت زیرساخت هایی برویم که ارزش افزوده برای جامعه داشته باشد.

این مسوول خاطرنشان کرد: اقدام فوری برای رفع تورم از دیگر موضوعات مطروحه توسط مقام معظم رهبری است که استان می تواند در این زمینه نقش آفرینی کند و باید با افزایش تولید که در توانایی استان قرار دارد در این زمینه به سطوح ملی کمک کنیم.

اعلایی با بیان اینکه در زمینه علاج پیری زودهنگام جمعیت نیز باید تمامی دستگاه ها اقدامات لازم را انجام دهند تا کشور از این چالش و بحران عبور کند، بیان کرد:تمامی دستگاه‌ها باید در این رابطه پای کار بوده و چاره اندیشی کنند.

استاندار قزوین با تقدیر از دست اندرکاران اربعین اظهار داشت: راهپیمایی عظیم اربعین امسال با شکوه هرچه بیشتر برگزار شد و در این زمینه یکبار دیگر استان قزوین به بهترین شکل ممکن عمل کرد که شایسته تقدیر است.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: نگاه بر این است که مدیران فرایند خدمتگذاری را با تمام توان ادامه دهند و در جهت تقویت خدمت گذاری به مردم نقش آفرینی کنند، جابجایی دولت نیز به صورت طبیعی و همیشگی اتفاق می افتد و به دستور رییس جمهور این اقدام کاملا حرفه ای، منطقی، علمی و به دور از هیجانات اتفاق خواهد افتاد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha