اساسنامه سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی مازندران ابلاغ شد

ساری- ایرنا- اساسنامه سازمان منطقه آزاد تجاری-صنعتی مازندران پس از تایید شورای نگهبان به تصویب هیئت وزیران رسید و با امضای معاون اول رئیس‌جمهور به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شد.

به گزارش ایرنا، تصویبنامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۲۴ هیات وزیران با موضوع «اساسنامه سازمان منطقه آزاد تجاری‌-‌صنعتی مازندران» بر اساس نامه شماره ۸۴۲۵۵ در تاریخ سوم شهریور امسال توسط معاون اول رییس‌جمهور ابلاغ شد.

این اساسنامه ۲۵ ماده‌ای پیش‌تر پس از ارائه در هیئت دولت و کارگروه‌های ملی مرتبط، در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس نامه شماره ۴۳۱۸۰/۱۰۲ مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۲ شورای نگهبان مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

۲۳ مرداد امسال مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری-صنعتی مازندران در نشست با خبرنگاران اعلام کرده بود که اساسنامه این سازمان در شورای نگهبان تایید شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

حجت‌الاسلام مجیدرضا فولادی گفت: پس از ابلاغ اساسنامه کار اصلی مدیران استان برای اجرایی شدن برنامه‌ها در استان آغاز می‌شود.

وی افزود: ما از تصویب اساسنامه تا تایید طرح جامع یک دوران پرکار را باید بگذرانیم. همین دوران گذار را مناطق آزاد اینچه‌برون و مهران از هشت ماه پیش آغاز کردند و پیش‌بینی می‌شود یک سال دیگر هم زمان ببرد. از نگاه ما طولانی شدن این فرآیند اصلا پذیرفتنی نیست و باید طی سه تا پنج ماه این فرآیند را در مازندران به پایان برسانیم.

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری-صنعتی مازندران اظهار کرد: از هفت منطقه آزاد تجاری-صنعتی که سال ۱۴۰۰ تصویب و ابلاغ شدند تا امروز هیئت مدیره و مدیرعامل سه منطقه آزاد انتخاب شده و چهار منطقه آزاد هنوز با مدیر اجرایی مدیریت می‌شوند. یعنی همچنان در مرحله تدوین و تصویب اساسنامه قرار دارند. اما منطقه آزاد مازندران امروز هشت ماه پس از ابلاغ، با تلاش شبانه‌روزی اکنون در آستانه تایید و ابلاغ اساسنامه قرار دارد.

به گزارش ایرنا، طرح منطقه آزاد تجاری سه لکه‌ای یا سه نقطه‌ای مازندران که پس از پیشنهاد به شورای عالی مناطق آزاد و هیات دولت و تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان، مهر ۱۴۰۲ از سوی رئیس‌جمهور به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شد مجموعا یک‌هزار و ۶۰۵ هکتار مساحت دارد که در سه نقطه از استان قرار گرفته است. مزایای بهره‌مندی از این طرح فقط شامل سه نقطه محدود در بندر امیرآباد با ۱۰۶۰ هکتار مساحت، منطقه ساحلی چپکرود جویبار تا میرود شهرستان بابلسر با ۴۶۱ هکتار مساحت و محوطه بندر نوشهر با ۸۴ هکتار مساحت می‌شود و ارتباطی به مناطق خارج از این محدوده‌های بندری ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha