۷ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۱۷
کد خبر: 85581853
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشخصات ۳۵ هزار باشگاه ورزشی در سامانه وزارت ورزش ثبت شد

یزد- ایرنا- مدیرکل دفتر توسعه ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: تاکنون مشخصات ۳۵ هزار باشگاه فرهنگی ورزشی در سامانه این وزارتخانه ثبت شده و این کار ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، سیروس احمدی روز چهارشنبه در نشست با روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های یزد افزود: ساماندهی باشگاه‌های فرهنگی ورزشی در کشور امری ضروری‌ و اجتناب ناپذیر است و باید بازرسی‌ها و نظارت بر عملکرد باشگاه‌ها با دقت دنبال شود.

وی با بیان اینکه نظارت و بازرسی‌ها از باشگاه‌ها به هیات‌های ورزشی مربوطه واگذار می‌شود و دستورالعمل تخصصی را فدراسیون ها نوشته و عمل به آن ضروری است ادامه داد: باشگاه هایی که‌ بیش از پنج سال از مجوزشان گذشته و سابقه ای در سیستم‌ ندارند باید اطلاعات را واگذار کنند.

این مسئول گفت: دستور العمل رسیدگی به تخلفات باشگاه ها مورد بازنگری قرار گرفت و به استان ها ابلاغ شد که بر همین اساس قرار بر این شد تمام تخلفات در حوزه باشگاه و باشگاه‌داری بر مبنای این دستورالعمل و با محوریت روسای ادارات شهرستان ها و اعضای آن کمیته و در استان ها تحت عنوان کمیته تجدید نظر به ریاست مدیر کل استان و اعضا آن کمیته مورد بررسی قرار گیرد .

احمدی ادامه داد: در مدتی که در دفتر توسعه ورزش حرفه ایی و امور باشگاه ها حضور پیدا کردم، رتبه بندی باشگاه های ورزشی کل کشور را در دستور کار قرار دادیم و در همین راستا رتبه بندی از هفت محور و ۶۸ شاخص به ۱۹ شاخص در ٢ حوزه باشگاه های عمومی، سلامت محور و قهرمانی و با باشگاه های حرفه ایی این دستورالعمل اصلاح و به استان ها ابلاغ شد.

همچنین مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان کشور گفت: طرح ملی ورزش و مردم به دنبال ترغیب کردن مردم به ورزش کردن و کاهش کم‌تحرکی‌ است.

علیرضا کلانتری با اشاره به نقش مهم‌ ورزش در جامعه گفت‌: ورزش نقشی فراتر از خود دارد و در تمام‌ دنیا از آن در رویکرد های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استفاده می کنند که در کشور ما کمتر به آن پرداخته شده است.

وی افزود: عدم وجود رسانه مشکل‌ اصلی و مهم‌ ما در اشاعه و ترویج ورزش همگانی است و به اهمیت ورزش همگانی کمتر پرداخته شده است که فرهنگ سازی در این بخش ضروری است.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی‌ وزارت‌ ورزش و جوانان بیان کرد: کم تحرکی از چالش های بزرگی است که با توجه به هوشمندسازی و ماشینی شدن جامعه، سبک‌ زندگی‌ تغییر کرده و موجب افزایش کم تحرکی و به دنبال آن بسیاری از بیماری ها شده است.

کلانتری‌ با بیان اینکه طرح ورزش و مردم در راستای ساماندهی ورزش صبحگاهی و عصرگاهی است گفت: طرح توسعه و تعمیم ورزش همگانی با عنوان برنامه ملی «ورزش و مردم» با هدف ایجاد زمینه ورزش رایگان برای همگان‌ است و اجرای این طرح با خود مردم اعم از هیأت‌های ورزشی، سازمان های مردم نهاد، کانون‌های فرهنگی تربیتی و ورزشی مساجد و باشگاه‌های ورزشی است و نقش وزارت ورزش و جوانان سیاست‌گذاری گذاری، حمایت و نظارت است.

استان یزد بیش از ۷۰۰ باشگاه ورزشی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha