جشنواره تابستانی قشم ۱۵ شهریورماه جاری آغاز می شود

قشم - ایرنا - مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جشنواره تابستانی "نوروز دریایی" با هدف رونق صنعت گردشگری، خرید، گردش و هیجان در تعطیلات آخر تابستان با مشارکت جامعه محلی و بخش خصوصی از ۱۵ تا ۳۱ شهریورماه جاری در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس برگزار می شود.

ابراهیم رستم گورانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: جشنواره تابستانی قشم ۱۴۰۳ با رویکردی متفاوت نسبت به سال های گذشته تحت عنوان «نوروز دریایی جزیره جهانی قشم» در نیمه دوم آخرین ماه فصل تابستان که شرایط آب و هوا در سرزمین آب و آفتاب مساعدتر می شود به منظور ایجاد روحیه نشاط در بین قشموندان و گردشگران ورودی به نگین خلیج فارس برگزار می شود.

وی با اشاره به تلاش در جهت ایجاد روحیه شادی و نشاط در بین مردم و مسافران جزیره قشم گفت: برگزاری برنامه های متنوع و جشنواره های روستایی و آیینی، ورزشی و تفریحات آبی و ساحلی، سوغات و صنایع دستی و موسیقی در سراسر این جزیره از جمله بخش های مهم این جشنواره تابستانی است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: تمامی امکانات و سایت های سیاحتی و تفریحی منطقه آزاد قشم برای میزبانی مسافران تابستانی آماده سازی شده اند.

گورانی اضافه کرد: در طول برگزاری جشنواره تابستانی اماکن اقامتی، هتل ها، رستوران ها، مجتمع های تجاری و مراکز خرید تخفیفات مناسب و ویژه ای برای مسافران و گردشگران ارائه می کنند.

وی جاذبه های گردشگری قشم را به بازارها و مراکز خرید محدود ندانست و یادآور شد: همه عناصر طبیعت بکر و زیبای قشم مانند کرانه های پاکیزه شمالی و جنوبی جزیره از ابتدا تا انتها، ده ها روستا و آبادی های آرام و خلوت با ساکنان با فرهنگ و مهمان نواز، سرسبزی و خرمی جنگل های دریایی حرا با پرندگان زیبا و آبراهه های کم عمق و آرام بین این جنگل ها که زیستگاه انواع آبزیان هستند، از جذاب ترین مکان های گردشگری این جزیره به شمار می روند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم "لندفرم» ها(عوارض زمین شناختی) که ژئو سایت های ژئوپارک قشم را شامل می شوند، دنیای زیبای زیرآب، آثار تاریخی نظیر آب انبارها، مساجد، معماری روستاها، غارخربس، قلعه پرتغالی ها و صدها جاذبه دیگر را نیز شامل این مکان ها اعلام کرد.

وی تصریح کرد: فهرست مجموعه های دارای تخفیف جشنواره ای به همراه زمان بندی دقیق اجرای برنامه های متنوع در روستاهای مختلف این جزیره برای آگاهی گردشگران به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

به گفته گورانی، فرهنگ، طبیعت و تاریخ منحصر به فرد و غنی جزیره هر ساله موجب جذب میلیون ها گردشگر به قشم می شود و تلاش داریم برنامه ریزی برای اجرای جشنواره تابستانه مطابق با زیست بوم و شرایط اجتماعی و فرهنگی جزیره نشینان باشد تا گردشگری پایدار و مختص به جزیره جهانی قشم توسعه یابد.

وی جشنواره تابستانی را فرصتی مناسب برای حرکت در مسیر برندینگ جزیره مبتنی بر فرهنگ و سنت های فرهنگی این جزیره برشمرد و ابراز امیدواری کرد با مشارکت جامعه محلی و بخش خصوصی، روزها و شب هایی خاطره انگیز و ماندگار برای گردشگران در قشم رقم بخورد.

مردم ایران زمین همه ساله در ایام مختلف با سفر به جزیره قشم به عنوان سرزمین زیبایی‌ها از شگفتی‌های عالم خلقت در قالب سایت‌های مهم گردشگری قشم همچون طولانی ترین غار نمکی جهان، دره ستاره‌ها، دره و تنگه چاهکوه، دره تندیس‌ها، موزه ژئوپارک، چاه‌های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت، جزایر ناز، سواحل زیبا، سایت تخم‌گذاری لاک پشت‌های پوزه عقابی، جنگل‌های دریایی حرا، خلیج دلفین‌های هنگام، غارهای خوربس، بام قشم و دهها پدیده دیگر زمین شناختی دیدن می‌کنند.

ارتباط با مردمان شریف و میهمان دوست جزیره قشم، استفاده از خانه‌های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری، بازدید از موزه لنج سازی گوران، استفاده از سواحل زیبا، خرید از بازارها و مجتمع‌های تجاری، استفاده از مدارس غواصی برای تماشای شگفتی‌های زیبای زیر آب، شنا در سواحل و بهره بردن از ورش‌های مختلف آبی به همراه خرید صنایع دستی بانوان هنرمند جزیره هم از دیگر امتیازات سفر به این جزیره شگفتی‌ها است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پهل بندرعباس به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های طلایی و نقره ای و غروب منحصر به فرد به عنوان نگین خلیج فارس شناخته می شود.

این جزیره زیبا با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha