۲۳ رویداد فرهنگی همزمان با «هفته گردشگری» در قشم برگزار می‌شود

قشم - ایرنا - ۲۳ رویداد فرهنگی، هنری و ورزشی همزمان با «هفته گردشگری) از امروز پنجشنبه پنجم مهر روز جهانی گردشگری با شعار گردشگری و صلح در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس برگزار می شود.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: به مناسبت هفته گردشگری و روز جهانی جهانگردی (پنجم تا ۱۲ مهرماه)، برنامه های متنوعی در گرامیداشت این هفته و تقدیر از تلاش گران عرصه گردشگری جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب برگزار می شود.

ابراهیم رستم گورانی افزود: این برنامه ها با توجه به شعار امسال زیر عنوان «گردشگری و صلح» در ۲ بخش جامعه عام شامل تمام قشموندان و جامعه خاص فعالین و دانشجویان صنعت گردشگری در جزیره قشم نگین خلیج فارس با همکاری و هماهنگی بخش خصوصی و سایر بخش های دولتی انجام می شود.

وی حضور فعالان جوامع گردشگری این جزیره در گلستان شهدا و برگزاری آیین غبار روبی و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدای انقلاب و دفاع مقدس همزمان با پاسداشت هفته دفاع مقدس، برگزاری رویداد سینما دریا(نقد و بررسی مستندهای دریایی) با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد، برپایی نمایشگاه صنایع دستی در مجتمع های تجاری، اجرای برنامه گردشگری و برگزاری مسابقه هوری سواری(قایق های چوبی) در روستای نمونه گردشگری سهیلی، برگزاری کارگاه آموزشی قایقرانی بادبانی در پارک زیتون با همکاری اداره ورزش سازمان منطقه آزاد و برگزاری جشنواره ساخت مجسمه های شنی در جزایر ناز را از جمله برنامه های این هفته ذکر کرد.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افتتاح بومگردی، برگزاری مسابقه پدل برد جنگل حرا در روستای دهخدا، نواختن زنگ گردشگری در یکی از مدارس این جزیره که در رشته گردشگری فعالیت دارند و برگزاری نشست هم اندیشی با گردشگران خارجی را از دیگر برنامه های هفته گردشگری در جزیره قشم سرزمین عجایب هفتگانه خلیج فارس اعلام کرد.

رستم گورانی توضیح داد: در هفته گردشگری ویژه برنامه های تور آشناسازی گردشگران(فم تور) جزیره هنگام، بازدید از موزه های مردم شناسی، پاکسازی تورهای ماهیگیری کشتی مغروق جزیره لارک، بازدید از تاسیسات گردشگری، رویداد موسیقی سنتی در اقامتگاه‌های سطح جزیره، نشست گردشگری با تورگردانان و راهنمایان تور برگزار خواهد شد.

وی گفت: برگزاری تور آشناسازی گردشگران(فم تور) جزیره لارک، برگزاری رالی خانواده و مسابقه سوارکاری در همکاری با اداره ورزش سازمان منطقه آزاد و آغاز قشم بوم با برگزاری جشن بادبادک ها در کمپ ساحلی آفتاب ۲ جزیره قشم انجام می‌شود.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، ابراز امیدواری کرد با برگزاری این برنامه‌ها و همچنین حضور فعالان و اشخاص صاحب‌نظر در این حوزه، زمینه‌های توسعه و رونق گردشگری در این جزیره بیش از پیش فراهم شود.

۲۷ سپتامبر روز جهانی جهانگردی نام‌گذاری شده است و در کشورمان نیز از پنج تا دوازده مهر به عنوان هفته گردشگری گرامی داشته می شود.

مردم ایران زمین همه ساله در ایام مختلف با سفر به جزیره قشم به عنوان سرزمین زیبایی‌ها از شگفتی‌های عالم خلقت در قالب سایت‌های مهم گردشگری قشم همچون طولانی ترین غار نمکی جهان، دره ستاره‌ها، دره و تنگه چاهکوه، دره تندیس‌ها، موزه ژئوپارک، چاه‌های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت، جزایر ناز، سواحل زیبا، سایت تخم‌گذاری لاک پشت‌های پوزه عقابی، جنگل‌های دریایی حرا، خلیج دلفین‌های هنگام، غارهای خوربس، بام قشم و دهها پدیده دیگر زمین شناختی دیدن می‌کنند.

ارتباط با مردمان شریف و میهمان دوست جزیره قشم، استفاده از خانه‌های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری، بازدید از موزه لنج سازی گوران، استفاده از سواحل زیبا، خرید از بازارها و مجتمع‌های تجاری، استفاده از مدارس غواصی برای تماشای شگفتی‌های زیبای زیر آب، شنا در سواحل و بهره بردن از ورش‌های مختلف آبی به همراه خرید صنایع دستی بانوان هنرمند جزیره هم از دیگر امتیازات سفر به این جزیره شگفتی‌ها است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پهل بندرعباس به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های طلایی و نقره ای و غروب منحصر به فرد به عنوان نگین خلیج فارس شناخته می شود.

این جزیره زیبا با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha