بیشتر از گذشته نیازمند توجه به ارزش‌های انقلاب هستیم

اصفهان - ایرنا - معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی گفت: اکنون که چله انقلاب را پشت سر گذاشته‌ایم، بیشتر از گذشته نیازمند توجه به مبانی اصلی ارزش های انقلاب هستیم و نباید از آن فاصله بگیریم.

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی صبح روز پنجشنبه در مراسم گرامی داشت هفته دولت و هزار شهید کارمند استان اصفهان که در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدای انقلاب و زمان جنگ کسی به دنبال پست و مقام نبود و در این زمان نیز همان حضور با عشق و ایمان زیبنده مسوولین کشور است.

وی با بیان اینکه امروز جبهه استکبار برای کل دنیا آشکار شده است، افزود: اسراییلی ها زنان و کودکان غزه را به خاک و خون کشیده اند و این در حالی ست که هیچ نهاد بین المللی جلوی آن ها را نمی‌گیرد و کشورهای مدعی حقوق بشر با بی شرمی از آن حمایت می‌کنند.

اسلامی گفت: دلیل مخالفت این جبهه با ایران مسائل هسته ای، حقوق بشر و یا منطقه ای نیست بلکه نقاط قوت و پیش برنده اهداف انقلاب است.

وی افزود: تا دیروز ممکن بود بتوانند چهره جمهوری اسلامی را به عنوان کشوری که نظم دنیا را به هم می‌زند معرفی کنند ولی امروز کسی نمی تواند این حرف را بزند چرا که چهره واقعی جبهه استکبار در پس جنگ غزه مشخص شده است.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: اگر کسی یک درصد هم فکر می‌کرد که مشکل از جمهوری اسلامی است که ناسازگاری می‌کند، امروز امکان ندارد به حق بودن مسیری که ایران در آن بوده است را تایید نکند.

وی گفت: همان‌گونه که در بیان خالصانه رییس جمهور مشهود است، اکنون دولت چهاردهم نگاه متفاوتی در جهت افزایش هماهنگی ها و هم افزایی ها دارد تا ظرفیت های بیشتری در جهت حل مشکلات مردم، کنار هم قرار گیرند و بتوانیم سریع‌تر برای رسیدن به اهداف حرکت کنیم.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه شهدای هشتم شهریور مدت زیادی فرصت خدمت نداشتند اما جاودانه شدند، گفت: هفته دولت برای این است که کارنامه این شهدای خدمت و دولت را به عنوان الگو مرور کنیم و ببینیم تا کجا به آن شبیه هستیم و خودمان را با آن‌ها تطبیق دهیم.

وی مسیری که دولتمردان حادثه هشتم شهریور ۱۳۶۰ در آن گام برداشتند را مسیر رستگاری و صلاح خواند و افزود: این مسیری است که خداوند متعال از ما خواسته وارد آن شویم و در آن ثابت قدم بمانیم.

اسلامی اضافه کرد: کارمندانی که ندای امام خمینی را لبیک گفتند و هزار کارمند شهید استان اصفهان یادآور زنده بودن فرهنگ، باور و عشق به خدمت در مسیر رستگاری است که البته همیشه اصفهان در این راه قرار داشته است.

‌وی گفت: در این مسیر وقتی علم و عمل انسان با رضایت الهی عجین شود، خداوند متعال به او توفیق حرکت می‌دهد و این همان عنصر اخلاص است.

اسلامی اضافه کرد: مهم ترین صفت شهید رییسی اخلاص بود و ویژگی پشتکار ایشان که خدمت گذاری بی منت را تعریف می کرد.

وی تاکید کرد: فلسفه وجودی مسوولین باید همین خدمت بی منت باشد و به همین دلیل هم در هفته دولت باید با شهدا میثاق بست که در خدمت گذاری به مردم کوتاهی نکنیم.

در ابتدای این مراسم از تابلوی آزادراه فرودگاه شهید بهشتی از خروجی پل حصه به سمت شهرستان اصفهان که به اسم شهید آیت الله رییسی نامگذاری شده است رونمایی شد.

تقدیر از خانواده برخی شهدای کارمند اصفهان از جمله همسر شهید حلاجی، همسر شهید ناصری، همسر شهید دهقانی و همسر شهید تاج الدین پایان بخش این مراسم بود.

هشتم شهریور ۱۳۶۰، منافقان، محمدعلی رجایی رئیس‌جمهور ایران و حجت‌الاسلام محمد جواد باهنر نخست وزیر وی را ترور کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha