تقویم ورزشی در مراغه تدوین می‌شود

مراغه- ایرنا- رییس اداره ورزش و جوانان مراغه به برگزاری جلسه‌ روسای هئیت‌های ورزشی با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اشاره و بیان کرد: در این جلسه برای برنامه‌محوری و تدوین تقدیم ورزشی شهرستان تصمیم‌گیری شد.  

«ناصر قهرمان» روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر همین اساس هیئت‌های ورزشی برنامه کاری خودشان را تا ۱۰ روز آینده به اداره ورزش و جوانان تحویل می‌دهند تا بر اساس همان برنامه‌ها، تقویمی برای فعالیت‌های ورزشی شهرستان تدوین شود و فعالیت هیئت‌ها به صورت سیستمی ادامه یابد.

وی همچنین با بیان اینکه سرانه ورزشی مراغه ۳۹ صدم مترمربع است، ادامه داد: استاندارد سرانه ورزشی یک مترمربع برای هر نفر است و با این حساب سرانه ورزشی این شهرستان حتی از نصف شاخص استاندارد هم پایین‌تر است.

«قهرمان» این را هم بیان کرد: در جلسه روسای هیئت‌های ورزشی با نماینده مجلس، جذب اعتبارات برای افزایش سرانه ورزشی نیز به عنوان یک مطالبه مطرح شد.

تقویم ورزشی در مراغه تدوین می‌شود
قهرمان: سرانه ورزشی مراغه ۳۹ صدم مترمربع برای هر نفر است

چرا برای تدوین تقویم ورزشی تصمیم‌گیری شد؟

«سیدفرید موسوی» نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی که در مجلس دهم سخنگوی فراکسیون ورزش خانه ملت بود نیز در جمع روسای هئیت‌های ورزشی شهرستان بیان کرد: وضعیت ورزش در همه جای کشور تا حدودی یکسان است و مراغه حداقل در ورزش قهرمانی چندان عقب نمانده است.

تقویم ورزشی در مراغه تدوین می‌شود
موسوی: مدال‌های قهرمانی در بیشتر موارد مبتنی بر قابلیت‌های فردی است نه سیستمی

وی هئیت‌های ورزشی را محور ایجاد انگیزه در میان جوانان برای گرایش به فعالیت‌های ورزشی دانست و افزود: هرچقدر هیئت‌های ورزشی فعال‌تر و چابک‌تر باشند، وضعیت ورزش نیز مطلوب‌تر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید زیرساخت ایجاد کند، ادامه داد: در مراغه متاسفانه از این لحاظ دچار عقب‌ماندگی هستیم و این کمبود نیز باید جبران شود.

«موسوی» اضافه کرد: مدال‌های قهرمانی در بیشتر موارد مبتنی بر قابلیت‌های فردی است نه سیستمی؛ به همین دلیل باید هیئت‌های ورزشی دارای برنامه‌ریزی باشند و به سمت فعالیت سیستمی حرکت کنند.

به گزارش ایرنا نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی در این جلسه برنامه‌محوری را ضرورت فعالیت سیستمی در هیئت‌های ورزشی خواند و بر همین اساس برای تدوین تقویم ورزشی در شهرستان تصمیم‌گیری شد.

گفتنی است مراغه ۴۶ هیئت ورزشی فعال دارد و بیشترین تعداد بیمه‌شدگان ورزشی این شهرستان به رشته‌های فوتبال و تکوادو اختصاص دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha