۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۲
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 85582258
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

نزدیک به ۱/۵ هکتار از اراضی حفاظت شده گیلان رفع تصرف شد

رشت – ایرنا- نزدیک به ۱/۵ هکتار از اراضی حفاظت شده واقع در شرق و غرب گیلان توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست رفع تصرف شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان تالش از رفع تصرف ۱۱هزار متر مربع از اراضی حفاظت شده محیط‌زیست در ییلاقات برزبیل خطبه سرا واقع در غرب گیلان خبر داد.
به گزارش ایرنا از روابط‌عمومی و امور رسانه حفاظت محیط‌زیست گیلان محمد رضا سلامی روز پنجشنبه با اعلام این خبر گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان تالش در یک اقدام مشترک و در حین گشت و کنترل از منطقه ۳۲ هزارهکتاری لیسار با متصرفان غیرقانونی که بصورت عدوانی ۱۱ هزارمترمربع از زمین‌های ملی واقع در منطقه حفاظت شده لیسار را تصرف و اطراف آن را با سیم خاردار و پایه‌های چوبی محصور کرده بودند مواجه شدند.
وی ادامه داد: این اراضی( ییلاقی برزبیل خطبه سرا) که تحت تصرف سه نفر از اهالی منطقه بود بر اساس ضوابط قانونی به طور کامل رفع تصرف و اعاده به وضع سابق شد.
سلامی ضمن قدردانی از همکاری و دستور مساعد رئیس حوزه قضایی کرگانرود، عرصه‌های طبیعی و اراضی ملی را انفال و متعلق به همه مردم دانست و اظهارکرد: صیانت از محیط زیست و عرصه‌های طبیعی از وظایف و تکالیف اداره حفاظت محیط زیست شهرستان است و با هر گونه تعرض و دست اندازی به ویژه عرصه‌های ملی واقع در مناطق چهارگانه تحت مدیریت، طبق قانون برخورد خواهد شد.
سرپرست اداره حفاظت محیط ‌زیست شهرستان تالش با بیان اینکه دست‌اندازی به طبیعت و تغییر کاربری اراضی، چرای بی‌رویه و زود هنگام دام در مراتع، باعث از بین رفتن محیط زیست، فرسایش خاک، آلودگی آب‌های سطحی و کاهش آب‌های زیرزمینی شده است، اظهار کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلف و تخریب محیط زیست موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۴۰ به سازمان حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.
رئیس اداره پارک ملی خشکی - دریایی بوجاق نیز از رفع تصرف نزدیک به سه مترمربع از اراضی ملی در پارک ملی بوجاق با تلاش ماموران یگان اداره پارک ملی و دستور مقام قضایی خبر داد.
باقری پور بااعلام این خبر گفت: گشت زنی مستمر برای پیشگیری از تعرض به اراضی، جلوگیری از هرگونه اخلال، تصرف، تخریب و برخورد با متصرفان اراضی دولتی و ارجاع به مقامات قضایی از مهمترین وظایف سازمان حفاظت محیط زیست است؛ همچنین یگان حفاظت این اداره علاوه بر پایش‌های شبانه روزی نسبت به برگزاری جلسات با رویکرد پیشگیرانه و انجام گشت های مشترک با دستگاههای ذیربط عمل کرده است.
وی با بیان اینکه مردم در پیشگیری از تصرف و صیانت از اراضی ملی و بیت المال نقش مهمی دارند گفت شهروندان می توانند هرگونه موارد تصرف را به اداره محیط زیست پارک ملی بوجاق گزارش نمایند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha