شبکه پایاب خدا آفرین ۵۰ هزار میلیارد ریال به درآمد مردم استان اردبیل اضافه می‌کند

اردبیل - ایرنا - فرماندار بیله‌سوار مغان گفت: ۲۷ هزار هکتار از شبکه پایاب خدا آفرین در حوزه شهرستان بیله سوار واقع شده است و با تکمیل و بهره برداری از آن بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال به درآمد مردم این استان اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، صاحبعلی اصغری روز پنجشنبه در نشستی با امام جمعه بیله‌سوار اظهار کرد: از آغاز دولت سیزدهم تا پایان کار این دولت در این شهرستان در مناسبت‌های مختلف از جمله دهه فجر و هفته‌ دولت بیش از هفت هزار میلیارد ریال طرح‌ و پروژه عمرانی افتتاح شده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون حدود ۷۰ هزار میلیارد ریال پروژه از جمله پروژه پایاب سد خدا آفرین در دست اجرا در این شهرستان وجود دارد که با افتتاح آنها مسیر توسعه این شهرستان هموارتر خواهد شد.

فرماندار بیله‌سوار با بیان این که امسال از محل صندوق توسعه ملی و با حمایت و پیگیری‌های استاندار اردبیل ۶۰ هزار میلیارد ریال به پایاب سد خدا آفرین اختصاص یافت ، افزود: حدود ۲۷ هزار هکتار از اراضی پایاب این سد در حوزه شهرستان بیله‌سوار واقع شده و با اجرای آن بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال به درآمد مردم استان افزوده خواهد شد.

اصغری همچنین به افتتاح ۱۶ پروژه عمرانی در شهرستان بیله‌سوار به‌مناسبت هفته دولت اشاره کرد و گفت: در حوزه اقتصادی آینده شهرستان بیله‌سوار رو به پیشرفت و توسعه است و پروژه‌های مهمی مانند منطقه آزاد تجاری ، پایاب سد خدا آفرین ، گمرک و پایانه مرزی و سنددار کردن زمین‌های کشاورزی این شهرستان را به سمت توسعه پیش خواهد برد.

وی توسعه بیمارستان و تجهیزات بیمارستانی ، ساخت مدارس در مناطق روستایی و دورافتاده ، برچیده شدن بساط مدارس کانکسی ، توسعه خدمات تلفن همراه ، تحقق بیش از تعهد در حوزه اشتغال و اقتصادی و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به افراد متقاضی در حوزه‌های مختلف را از اقدامات مهم دولت در این شهرستان مرزی ذکر کرد.

بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha