۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85582318
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خودداری نظامیان صهیونیست از بازگشت به غزه/ ارتش تهدید به محاکمه نظامی کرد

تهران- ایرنا- منابع صهیونیستی از خودداری حدود ۲۰ سرباز صهیونیست برای بازگشت به جنگ علیه نوار غزه خبر دادند.

به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا، سازمان رادیو و تلویزیون «کان ۱۱» رژیم صهیونیستی گزارش داد که حدود ۲۰ سرباز از یکی از تیپ‌های وابسته به نیروی پیاده‌نظام ارتش این رژیم از بازگشت به جنگ در نوار غزه که از هفتم اکتبر(۱۵ مهر ۱۴۰۲) آغاز شده است، خودداری کردند.

بر اساس گزارش این کانال تلویزیونی، ارتش رژیم صهیونیستی حدود ۱۰ سرباز را تهدید کرده که در صورت پافشاری بر عدم بازگشت به جنگ غزه، آن‌ها را به اتهام سرپیچی از دستورات برای محاکمه نظامی تحویل خواهد داد.

ارتش رژیم صهیونیستی اخطاریه رسمی به این سربازان ارائه کرده است اما آن‌ها به فرماندهان خود گفته‌اند که پس از گذشت ۱۰ ماه از جنگ غزه، دیگر قادر به بازگشت به نوار غزه نیستند و به استراحت نیاز دارند اما آمادگی انجام مأموریت‌های دیگری را دارند.

«کان ۱۱» همچنین به نقل از برخی از این سربازان گزارش داد: آن‌ها با ما همانند سربازان تازه‌کار رفتار می‌کردند و ما را بر سر دوراهی انتخاب مشارکت در عملیات نظامی در داخل نوار غزه یا زندان، قرار می‌دادند.

در این گزارش اشاره شده است که حدود یک چهارم سربازانی که در نوامبر ۲۰۲۱ جذب خدمت سربازی شده‌اند، به دلایل روانی، پزشکی یا شخصی معافیت دریافت کرده و از خدمت ترخیص شده‌اند.

همچنین شکوائیه‌های مشابهی نیز از دیگر یگان‌های وابسته به تیپ مذکور که در عملیات زمینی در داخل نوار غزه مشارکت دارد، دریافت شده است.

به گزارش ایرنا، با گذشت حدود ۱۱ ماه از جنگ علیه نوار غزه، درگیری‌های شدید میان نظامیان رژیم اشغالگر و مبارزان مقاومت در مناطق مختلف این باریکه در جریان است.

این جنگ که رژیم صهیونیستی آن را با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر ۲۲۰۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه انداخت، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

در همین راستا، رسانه‌های صهیونیستی با اشاره به روند جنگ علیه نوار غزه و تلفات نظامیان رژیم صهیونیستی اذعان کرده‌اند که وعده‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم طی حدود ۱۱ ماه گذشته درباره کسب پیروزی در جنگ و نابودی حماس، توخالی و عوام فریبانه بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha