۸ شهریور ۱۴۰۳، ۲:۱۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85581978
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حملات رژیم صهیونیستی فعالیت برنامه جهانی غذا در غزه را متوقف کرد

تهران-ایرنا- برنامه جهانی غذا فعالیت کارکنان خود در غزه را به دلیل حمله ارتش رژیم صهیونیستی به یک کامیون کمک‌رسانی در این باریکه به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه ،  برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) در این خصوص اعلام کرد که پس از تیراندازی نیروهای اسرائیلی به کاروان کمک های سازمان ملل متحد، عملیات های بشردوستانه در غزه را به حالت تعلیق در آورده است.

این آژانس در بیانیه ای اعلام کرد که خودروهای امدادی قبل از اینکه نیروهای اسرائیلی به یک خودرو  ۱۰ بار تیراندازی کنند، «مجوزهای متعددی از سوی مقامات اسرائیلی برای نزدیک شدن» به یک ایست بازرسی دریافت کرده بودند.

این اولین بار نیست که ارتش رژیم صهیونیستی به سمت خودروهای سازمان ملل و سازمان های امدادرسانی بین المللی تیراندازی می کند.

به گزارش ایرنا، ماه گذشته، یکی از کارکنان سازمان امدادرسان آشپزخانه مرکزی جهانی در مرکز غزه به شهادت رسید.

قبل از این، ارتش رژیم صهیونیستی ۱۳ فروردین گذشته خودروی کارکنان آشپزخانه مرکزی جهانی را در شهر رفح در مرکز نوار غزه بمباران کرد که طی آن ۷ نفر از اتباع استرالیا، انگلیس، لهستان، آمریکا و کانادا کشته شدند.

حمله فروردین به کارکنان آشپزخانه مرکزی جهانی، ساعاتی پس از آن روی داد که اعضای این گروه غیردولتی با یک کشتی حاوی کمک‌های غذایی به نوار غزه رسیده و به مناطق شمالی آن رفتند.

 سازمان ملل متحد اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی در غزه عصر سه شنبه به یک خودروی امداد رسانی با علائم مشخص سازمان ملل، در صورتی که انجام این عملیات با ارتش اسرائیل هماهنگ شده بود، حمله کردند.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: «یک خودروی امدادرسانی سازمان ملل که به وضوح قابل تشخیص بود و بخشی از کاروانی بود که حضور آن به طور کامل با [ارتش اسرائیل] هماهنگ شده بود، ۱۰ بار مورد اصابت گلوله نظامی اسرائیل قرار گرفت. گلوله های ارتش اسرائیل همچنین به شیشه های جلو این خودرو برخورد کردند.»

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است که از ابتدای جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون شمار شهدای نوار غزه به ۴۰ هزار و ۵ نفر و تعداد زخمی‌ها نیز به ۹۲ هزار و ۴۰۱ نفر رسید که ۳۳ درصد این شهدا را کودکان، ۸.۶ درصد را سالخوردگان و ۱۸.۴ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

با وجود درخواست های جهانی برای ایجاد آتش بس در غزه و نیز تلاش میانجیگران از جمله مصر، آمریکا و قطر برای توقف خصومت‌ها و توافق تبادل اسرا، تل آویو همچنان به حملات مرگبار خود علیه غزه ادامه می‌دهد. تاکنون مذاکرات میان حماس و اسرائیل با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا برای برقراری آتش بس در غزه و تبادل اسرا میان دو طرف به هیچ نتیجه ای نرسیده است.

نشست دوحه قطر روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ و ۱۶ اوت (آگوست) ۲۰۲۴ به منظور از سرگیری مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه و تبادل اسرا با حضور آمریکا، مصر، قطر و اسرائیل برگزار شد.

پس از آن، مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره بدون دستیابی به توافق در چهارم شهریور ماه (۲۵ اوت) پایان یافت و حماس و اسرائیل با چند ماده ارایٔه شده از سوی میانجیگران موافقت نکرده‌اند و قرار است دور جدید گفتگوها مجددا در دوحه قطر آغاز شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha