بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اردبیل ۲۴ هزار فقره تسهیلات پرداخت کرد

اردبیل - ایرنا - مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اردبیل از پرداخت ۲۴ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه در پنج ماه امسال در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر فرجی آذر روز پنجشنبه به مناسبت هفته دولت و روز بانکداری اسلامی در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: در پنج ماه سال جاری بانک قرض الحسنه مهر ایران ۲۴ هزار فقره وام قرض الحسنه به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال در استان اردبیل پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران در بخش‌های اشتغال و کارآفرینی، ازدواج، فرزندآوری، تامین معیشت، حمایت از مددجویان نهادهای حمایتی و بهداشت و درمان به تمامی اقشار مردم به ویژه طبقه محروم و مستضعف تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌کند.

وی اظهار کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران استان اردبیل در پنج ماه امسال ۱۵۷ فقره تسهیلات فرزندآوری به ارزش ۱۱۷ میلیارد ریال پرداخت کرده و هم اکنون هیچ درخواست کننده تسهیلات فرزندآوری در استان در صف نوبت قرار ندارد.

مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اردبیل بیان کرد: این بانک در این مدت ۱۶۳ فقره وام ازدواج به ارزش ۵۲۳ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت کرده است.

فرجی آذر با بیان اینکه بانک مهر در پرداخت تسهیلات به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد برکت از بانک‌های پیشرو استان بوده است، اضافه کرد: علاوه بر این همزمان با هفته بهزیستی میزبان ۲۰۰ نفر از کودکان بی سرپرست و ایتام دریکی از تالارهای پذیرایی اردبیل بود.

وی پرداخت هزار و ۵۶ فقره وام قرض الحسنه به ارزش ۶۷۰ میلیارد ریال برای خرید کالای ایرانی با هدف حمایت از واحدهای تولیدی داخلی و پرداخت هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال برای سفر هوایی به کربلای معلی از فرودگاه اردبیل را از دیگر اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان در سال جاری عنوان کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران بدون انجام هیچگونه فعالیت تجاری و فقط با تاکید بر الگوی بانکداری اسلامی فعالیت می کند و تنها با صفر تا چهار درصد کارمزد به مردم و مشتریان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی با چشم انداز تلاش برای توسعه رفاه اجتماعی و دست یابی به جامعه توسعه یافته، بانک قرض الحسنه مهر ایران برای نخستین بار در کشور اقداماتی مانند صرف وجه التزام برای کارهای عام‌المنفعه را اجرا کرده و برای ترویج علم و فناوری در جامعه نیز اجرای طرح نذر علمی را کلید زده است.

مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اردبیل گفت: بر همین اساس هر فرد می تواند تا مبلغ چهار میلیارد ریال (سقف وام قرض‌الحسنه در سال ۱۴۰۳) وام بگیرد به طوری که این وام به حساب بنیاد مصطفی (ص) منتقل می‌شود و فرد اقساط آن را به بانک می‌پردازد.

فرجی آذر افزود: برای دریافت این وام که کارمزد آن صفر درصد بوده و باز پرداخت اقساط آن از ۶ تا ۴۸ ماه است، نیازی به ایجاد معدل حساب و ارائه ضامن نیست.

وی با اشاره به رشد بیش از ۳۴ درصدی منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اردبیل در سال جاری، اظهار کرد: یعنی به لحاظ درصد رشد، بیش از سه برابر رشد منابع سیستم بانکی استان است.

وی بیان کرد: در پنج ماه سالجاری بیش از ۷۱ درصد اهداف ابلاغی بانک در خصوص جذب منابع در استان اردبیل محقق شده و به اهداف تعیین شده در شاخص وصول مطالبات و اعطای تسهیلات دست یافتیم.

مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اردبیل اضافه کرد: در سایه اعتماد مردم و اعتقاد آنها به قرض الحسنه و برکات آن ، تقریباً تمامی اقساط تسهیلات اعطایی وصول شده به طوری که بیش از ۹۹/۵ درصد مطالبات بانک به موقع وصول و دوباره وارد چرخه شده که درصد وصول تحقق یافته این بانک از استانداردهای بین المللی بانکداری بالاتر است .

فرجی آذر ادامه داد: بانک قرض الحسنه مهر ایران امسال نیز همانند سنوات گذشته، به پشتوانه مشتریان و اعتماد آحاد مختلف مردم، همدلی و همبستگی را سرلوحه خود قرار داده و سال پر فروغی را آغاز کرده بطوری که این بانک مجمع عمومی خود را بدون بند حسابرسی و با موفقیت برگزار و عملکرد بانک مورد تایید کلیه سهامداران قرار گرفت.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اردبیل ۲۴ هزار فقره تسهیلات پرداخت کرد

بانک قرض الحسنه مهر ایران طرح های متنوعی برای توانمند کردن مردم اجرا می کند

مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اردبیل گفت: این بانک طرح های مختلف و متنوعی برای توانمند کردن مشتریان و آحاد مختلف مردم در طول سال اجرا می کند.

فرجی آذر افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران، در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال اقدام به راه اندازی جشنواره مهر پوز برای افزایش مشارکت مردم در تامین منابع قرض الحسنه کرده است.

وی با بیان اینکه جشنواره مهر پوز بانک قرض الحسنه مهر ایران یک فرصت طلایی برای دارندگان دستگاه پوز است، اظهار کرد: وام پرداختی به شرکت کنندگان در جشنواره مهر پوز بانک قرض الحسنه مهر ایران ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی افزایش سقف تسهیلات قرض الحسنه برای حمایت از بخش تولید، تداوم پرداخت تسهیلات کالا کارت جهت حمایت از تولید و خدمات ایرانی، راه اندازی طرح صنعت کارت برای ایجاد قدرت خرید از مجموعه های صنعتی، راه اندازی طرح سفر کارت جهت حمایت از توسعه صنعت گردشگری، راه اندازی اپلکیشن کیوبانک برای ایجاد تسهیل در امور بانکی مشتریان، بکارگیری سامانه ضمان برای پرداخت تسهیلات بدون ضامن مبتنی بر اعتبار سنجی و خوش حسابی افراد، بکارگیری سامانه اخذ امتیاز حساب مشتریان جهت دریافت تسهیلات قرض الحسنه در بستر همراه بانک و سایت بانک، افزایش سطح دسترسی آسان عموم مردم به خدمات افتتاح حساب و تقاضای تسهیلات از طریق مراجعه به پیشخوان مجازی در سایت بانک ،همراه بانک و کیوبانک بدون حضور در شعب، بکارگیری سامانه صیاد در بستر همراه بانک و سایت بانک جهت اجرای قانون جدید چک، بکارگیری سامانه امور مشتریان بانک با راه اندازی کال سنتر ( ۴۳۲۲-۰۲۱) و بکارگیری سامانه میعاد با هدف حذف کاغذ در اعطای تسهیلات در راستای توسعه بانکداری سبز و حفظ محیط زیست را از جمله برنامه هایی مدون و در حال اجرای این بانک ذکر کرد.

مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اردبیل بیان کرد: جشنواره مهر پوز، طرح مهریار، طرح اعتبار در حساب جاری، طرح تسهیلات امتیازی، طرح اندوخته بانوان، طرح اندوخته اجتماعی، طرح انتقال امتیاز حساب به نیازمندان، طرح حمایتی و مشارکتی و طرح کالا کارت و حمایت از کالای ایرانی از جمله طرح هایی است که این بانک برای راحتی، رضایتمندی و افزایش حق انتخاب مشتری در اخذ تسهیلات اجرا می کند.

فرجی آذر با بیان اینکه سقف تسهیلات فردی این بانک به چهار میلیارد ریال و سقف تسهیلات حقوقی آن به ۹ میلیارد افزایش یافته است، اضافه کرد: مردم می توانند با مراجعه به شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در نقاط مختلف استان و یا سایت این بانک از طرح های موجود با خبر شده و از خدمات ارائه شده توسط این بانک بهرمند شوند.

وی بانکداری هوشمند و الکترونیک را یکی از اولویت های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برشمرد و بیان کرد: در همین راستا در سال های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و این بانک با فراهم کردن زیرساخت های لازم، پیشخوان مجازی را برای دسترسی بهتر مشتریان به خدمات بانکی راه اندازی کرده به طوری که در استان اردبیل امسال بیش از ۲۰ هزار و ۳۰۰ نفر به صورت آنلاین افتتاح حساب، ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر تشکیل پرونده و ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر هم از خدمات همراه بانک بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه پیشخوان مجازی در واقع به نوعی مدیریت درخواست های مشتریان به شمار می آید و مشتری می تواند در بستر اینترنت و در ۷ روز هفته و هر ساعت از شبانه روز درخواست های خود را ثبت کند، ادامه داد: فعال و یا عدم فعال سازی همراه بانک، اینترنت بانک و تلفن بانک، خدمات کارت، خدمات چک، انتقال وجه، درخواست تسهیلات، خدمات سپرده و سایر درخواست های بانکی از جمله خدماتی است که در پیش خوان مجازی بانک قرض الحسنه مهر ایران به صورت یکپارچه ارائه شده است.
مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اردبیل انجام تراکنش های بانکی، امکان درخواست فعالسازی و غیرفعالسازی پیامک، امکان ثبت درخواست پوز فروشگاهی و امکان انسداد و رفع انسداد حساب را از دیگر خدمات ارائه شده در پیشخوان فضای مجازی این بانک برشمرد و گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران با یکپارچه سازی سامانه ها و با راه اندازی سامانه "میعاد" اقدام به حذف کاغذ از عملیات بانکی کرده است.

فرجی آذر افزود: همچنان بانک قرض الحسنه مهر ایران تلاش می کند، با تقویت زیر ساخت ها و بهبود سامانه ها، خدمات شایسته و مطلوب تری را به هموطنان ارائه دهد به نحوی که مردم و مشتریان بتوانند با مراجعه به پیشخوان مجازی این بانک صفر تا صد عملیات بانکی را به صورت غیر حضوری و از محل کار یا منزل دریافت کنند.

به گزارش ایرنا، بانک قرض الحسنه مهر ایران در ۲۲ آذر ماه سال ۱۳۸۶به عنوان نخستین و بزرگترین بانک قرض الحسنه کشور تاسیس و در ۲۲ آذر سال ۱۳۸۷ با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی به عنوان یک بانک آغاز به کار کرد.

این بانک هم اکنون با بیش از ۵۳۰ شعبه در سراسر کشور و ۱۲ شعبه در نقاط مختلف استان اردبیل به مردم و مشتریان ارایه خدمت می کند.

بیش از ۱۶ میلیون نفر در سراسر کشور مشتری بانک قرض الحسنه مهر ایران هستند و ۲۵۰ هزار نفر نیز در استان اردبیل در این بانک مشتری بوده و حساب دارند.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان و جمعیتی افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha