بانک قرض‌الحسنه مهر ایران سه میلیون و ۸۶۰ هزار فقره تسهیلات پرداخت کرد

اردبیل-ایرنا- مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از پرداخت سه میلیون و ۸۶۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه توسط این بانک خبر داد و گفت: حجم تسهیلات ارائه شده این بانک در سال گذشته۲۱۴ همت بوده است.

سید سعید شمسی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان بزرگترین بانک تخصصی قرض الحسنه در کشور در دولت سیزدهم رکوردهای خوبی را کسب کرد به طوری که در سه سال اخیر حجم تسهیلات این بانک از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار فقره در ۱۴۰۰ به سه میلیون و ۸۶۰ هزار فقره در سال ۱۴۰۲ رسید.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیان اینکه رقم تسهیلات این بانک از ۶۰ همت در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۲۱۴ همت در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت، گفت: در حال حاضر تعداد مشتریان این بانک از ۱۰ میلیون مشتری به نزدیک ۱۸ میلیون مشتری رسیده است.

شمسی نژاد با اشاره به اینکه سهم از نقدینگی این بانک در شبکه بانکی از ۱.۴ درصد به سه درصد شبکه بانکی رسیده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته بانک قرض الحسنه مهر ایران (با ثبت معادل ۰.۳ درصد)رکورد کمترین معوقات در تاریخ شبکه بانکی را زد که نشان دهنده استقبال و اعتماد مردم به شبکه بانکداری قرض الحسنه است.

وی گفت: یکی از شاخصه‌های خوب این بانک این است با عقد قراردادهای قرض الحسنه توانسته است تنوع مدل‌های مختلفی بر اساس نیازهای افراد، صنوف، شرکت‌های حقوقی ایجاد کرده و از کسب و کارهای خرد حمایت کند.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با تشریح رویکردهای بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال جاری اظهار کرد: با مجوز بانک مرکزی از ۲ هفته گذشته سقف تسهیلات فردی از سه میلیارد ریال به چهار میلیارد ریال افزایش یافته است و افراد با توجه به گردش منابع می‌توانند تا سقف چهار میلیارد ریال از این بانک تسهیلات دریافت کنند.

شمسی نژاد همچنین از افزایش سقف تسهیلات حقوقی به ۹ میلیارد ریال خبر داد و گفت: تلاش بر این است در سال جاری با توجه به شعار سال مشارکت بیشتری از سوی مردم داشته باشیم و در این راستا با حمایت بانک مرکزی حمایتهای خوبی از کسب و کارهای خرد و خانگی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: انتظار می رود با توجه به این رویکرد و حمایت از کسب و کارهای خرد هم بهای تمام شده این کسب و کارها کاهش یابد و هم از سوی دیگر اثر و نفوذ تسهیلات قرض الحسنه در کشور افزایش یابد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اضافه کرد: برنامه این بانک افزرایش شمولیت آن در سطح کشور است به طوری که میزان شمولیت بانک به ۵۰ میلیون کارت قرض الحسنه برای ۵۰ میللیون ایرانی برود تا شهروندان هر وقت نیاز داشتند تسهیلات دریافت کنند و یا اطرافیان خود را برای دریافت تسهیلات معرفی کنند.

شمسی نژاد همچنین در خصوص حمایت این بانک از مجموعه های دانش بنیان گفت: در سال ۱۴۰۱ که شعار سال مربوط به توسعه دانش بنیانها بود، یک هزار فقره تسهیلات در این بانک مصوب شد بخشی از این تسهیلات به در فقره های پنج میلیارد ریالی، بخشی هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی پرداخت شد و بخشی هم که مانده در قالب تسهیلات ۹ میلیارد ریالی پرداخت خواهد شد.

بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور ۵۰۸ شعبه و ۳۰ باجه دارد و به صورت فیزیکی و دیجیتال خدمات ارائه می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha