۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۳۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85582515
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار و ۳۳۵ پروژه کشاورزی در کشور بهره‌برداری رسید

رشت - ایرنا - معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: هفته دولت امسال ۲ هزار و ۳۳۵ پروژه با اعتبار نزدیک ۲۰۳ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا افلاطونی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح ۱۰۲ پروژه جهاد کشاورزی گیلان در رشت اظهار کرد: پروژه‌های وزارت جهادکشاورزی به مناسبت هفته دولت در حوزه‌های مختلف از جمله آب و خاک، باغبانی و گلخانه، تولیدات دامی، طیور، شیلات و آبزیان، پرورش قارچ و صنایع تبدیلی افتتاح شده‌است.

وی در ادامه با تشریح فعالیت‌های سازمان امور اراضی کشور افزود: خدمات این سازمان، پیشران توسعه کشور است؛ مدیریت زمین بخشی در اختیار مدیریت‌های امور اراضی و جهاد کشاورزی استان‌هاست که باید مدیریت بهینه اعمال شود.

افلاطونی ثتبیت مالکیت زمین‌های کشاورزی را از چالش‌های کشور خواند و اظهار کرد: از دهه ۱۳۱۰ به بعد تکلیف قانونی دولت تثبیت مالکیت زمین‌های کشاورزی بوده است؛ چالش در دستگاه قضا و پرونده‌های اختلاف ملکی بین مردم و دولت و مردم با هم ناشی از عدم تثبیت مالکیت این زمین‌هاست.

وی با بیان اینکه ثبت مالکیت محور و اولویت نخست سازمان امور اراضی کشور در ۲ بخش با عنوان رفع تداخلات و حدنگار اراضی کشاورزی در حال انجام است، افزود: از سال ۹۴ که آخرین قانون حاکم بر رفع تداخل تحت عنوان ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید انجام شد و تا سال ۱۴۰۰ فقط ۱۱ درصد عرصه، رفع تداخل شد اما این میزان اکنون به بیش از ۸۰ درصد عرصه ها کشور رسیده‌است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور اراضی کشور بیان کرد: حدنگار یا صدور اسناد در حوزه کشاورزی از دیگر اولویت‌های این سازمان است که بر اساس تفاهمنامه با ثبت اسناد و املاک در سطح ملی و استان‌ها در حال انجام شد.

وی در ادامه اظهار کرد: از ۱۶۵ میلیون هکتار اراضی کشور تنها ۱۸ میلیون هکتار قابلیت و استعداد تولید غذا دارد ضمن اینکه از این میزان پنج میلیون هکتار زمین درجه یک و ۲ بوده که ۵۰ درصد تولیدات کشاورزی در این عرصه‌ها انجام می‌شود از اینرو باید با تمام توان زمین‌ها کشاورزی را حفظ کرد.

۱۰۲ پروژه جهاد کشاورزی گیلان امروز (پنجشنبه) در آخرین روز از هفته دولت طی مراسمی در رشت به طور همزمان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید:

۱۰۲ پروژه جهاد کشاورزی گیلان افتتاح شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha