۸ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۲۹
کد خبر: 85582731
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۹ طرح آب آشامیدنی در قزوین به بهره برداری رسید 

۸ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۲۹
کد خبر: 85582731
۲۹ طرح آب آشامیدنی در قزوین به بهره برداری رسید 

قزوین - ایرنا - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب قزوین گفت: همزمان با هفته دولت، ۲۹ طرح عمرانی مربوط به تامین آب آشامیدنی شامل ۱۶ طرح روستایی و ۱۳ طرح در مناطق شهری در این استان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داراب بیرنوندی عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح های صنعت آب و برق استان که با حضور مسوولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: صنعت آب و برق قزوین بسیار پویا و فعال بوده و برای حل مشکلات مردم طرح هایی را نیز در دستور کار خود نیز قرار داده ایم.

وی ادامه داد: در طول مدت زمان فعالیت دولت سیزدهم طرح آبرسانی به شهر آبیک از سد طالقان، اجرای طرح آبگرم و تصفیه خانه شهر شال از جمله طرح های مهمی بود که انجام شد و طی این مدت نیز ۲۴۹ کیلومتر خط انتقال و اصلاح بازسازی و یا احداث شدند.

به گفته وی، ۴۶ حلقه چاه آب و ۴۴ مخزن نیز در این مدت وارد مدار شدند تا مردم استان مشکلی در خصوص موضوع آب نداشته باشند.

این مسوول ادامه داد: امروز و همزمان با هفته دولت ۲۹ طرح در حوزه آب با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد که شامل احداث ۹ باب مخزن ذخیره آب به حجم ۱۱ هزار متر معکب، ایجاد ۲۹ کیلومتر شبکه و خط انتقال، حفر و تجهیز ۱۶ حلقه چاه آب با دبی ۵۵۸ لیتر در ثانیه بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین همچنین واگذاری یک هزار و ۸۰۰ فقره انشعاب آب به همراه مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی شهرجدید مهرگان، احداث تصفیه مقدماتی تصفیه خانه البرز، اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب سایت های نهضت ملی مسکن در شهرهای مهرگان و بیدستان و اجرای سامانه نانو حباب گندزدایی پساب در تصفیه خانه فاضلاب تاکستان را نیز از دیگر موارد این طرح ها برشمرد.

۲۹ طرح آب آشامیدنی در قزوین به بهره برداری رسید 

در ادامه این مراسم، مدیر شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: ۲۴۶ طرح در بخش های توسعه و احداث، نیرو رسانی، ضعف ولتاژ، اصلاح و بهینه سازی، روشنایی معابر و برق رسانی روستایی و تامین پنل های روشنایی برای عشایر بالغ بر ۶ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

یوسف اینانلو تصریح کرد: طرح های یاد شده به تفکیک ۵۵ طرح در شهرستان قزوین، ۵۴ طرح در البرز، ۱۰ طرح در آبیک، ۹ طرح در بویین زهرا، ۵۵ طرح در تاکستان و ۳۳ طرح در آوج بودند و همچنین یک پروژه نیروگاهی نیز به بهره برداری رسید.

وی در خصوص مهمترین فعالیت های شرکت توزیع برق قزوین، افزود: در حوزه مسکن ملی تاکنون بیش از ۱۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۱۳ دستگاه پست هوایی با ظرفیت چهار هزار و ۲۰۰ کیلو ولت آمپر انجام و ۲ هزار و ۳۸۱ انشعاب برق به متقاضیان واگذار شده است.

به گفته این مسوول، امسال نیز به هشت هزار و ۶۷۲ واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال عملیات برق رسانی به انجام می رسد.

اینانلو بیان کرد: طرح بهارستان برای بهینه سازی شبکه های برق روستایی در دستور کار استان قرار گرفته که ۳۷۰ روستا با یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال اعتبار انجام شد و در عین حال نیز عملیات بهسازی برق ۱۵۰ روستای استان با ۶۵۰ میلیارد ریال در دست انجام است.

وی با اشاره به انرژی های نو و تجدید پذیر، تصریح کرد: با توجه به ناترازی هایی که در حوزه برق و مصرف انرژی وجود دارد، یکی از راهکارهای مهم و اساسی در این راه، استفاده از انرژی های تجدید پذیر است که قزوین در این مورد ظرفیت خوبی دارد.

این مسوول همچنین به دیگر اقدامات این شرکت اشاره کرد و گفت: تبدیل شبکه های مسی به کابل های خودنگه دار یکی دیگر از اقدامات شرکت توزیع برق استان بود که بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر عملیات آن به انجام رسید و امیدواریم تا پایان امسال با ادامه کار، ۹۰۰ کیلومتر دیگر نیز به انجام برسد.

مدیر شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین خاطرنشان کرد: ۵۰ دستگاه پنل خورشیدی برای نخستین مرتبه به عشایر استان قزوین در ناحیه شامی دشت تحویل داده شد تا آنها نیز از نعمت برق برخوردار باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha