استاندار قزوین: باید تصمیمات مهمی درباره حکمرانی انرژی اتخاذ کنیم

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: مصرف حامل‌های انرژی (برق و آب) منطقی و خردمندانه نیست و باید تصمیم‌های مهم‌تری در نحوه حکمرانی انرژی آب و برق داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی اعلایی بعدازظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح از طرح های صنعت آب و برق استان قزوین به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح ۲۷۵ طرح در حوزه صنعت برق و آب هستیم که با تلاش مسوولان مربوطه انجام شده تا مردم در زمان نیاز با مشکلات کمتری مواجه شوند.

وی ادامه داد: این واقعیت وجود دارد که در حوزه مصرف حامل های انرژی (آب و برق) از حکمرانی خردمندانه و بر پایه عدالت فاصله داریم و تا زمانی که این موضوع به شکل بنیادین اصلاح نشود، تلاش ها به ثمر نمی رسد.

اعلایی گفت: مجموعه قانون گذاران در مجلس و دولت باید تصمیم های اصولی بگیرند چرا که با این مدل مصرف ارزش افزوده‌ها و فرصت ها از دست می رود.

به گفته استاندار قزوین، امروز که مردم در نحوه اداره کردن کشور مشارکت دارند، باید در زمینه مصرف درست حامل های انرژی نیز همکاری بیشتری داشته باشند تا با حساسیت در این زمینه در صرفه جویی اثر بگذارند.

وی ادامه داد: با وجود فضای وفاق و همدلی که امروز در جامعه حکمفرما شده، لازم است حکمرانی خردمندانه توام با آینده پژوهی و تعقل و همچنین عدالت در اجرای طرح ها در دستور کار مدیران و مسوولان قرار گیرد.

اعلایی گفت: اینکه در روستایی آب وجود نداشته باشد، در حالی که در شهرها به صورت افراطی این نعمت مصرف می شود به هیچ وجه توجیه پذیر نیست و باید عدالت پیوست اقدامات ما قرار گیرد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به فضای امروز کشور، امیدواریم بودجه هایی به سمت توسعه امکانات و انرژی ها اختصاص داده شود تا نیازهای مردم را مرتفع کند.

آب مهم‌ترین مساله امروز قزوین است

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز هم در این آیین گفت: دشت قزوین باوجود تامین امنیت غذایی ۲۰ میلیون نفر جمعیت در وضعیت نامناسبی از خشکی قرار گرفته و امروز مهم ترین مساله این استان مدیریت و تامین آب است.

فاطمه محمدبیگی اظهار کرد: در آغاز فعالیت دولت جدید تقاضا کردیم تا نسبت به دشت و آب قزوین بی طرف نباشند و امیدواریم دغدغه های استان را مرتفع کنند.

وی ادامه داد: امروز طرح هایی مورد افتتاح قرار می گیرد که برای مردم یک امر حیاتی و ضروری محسوب می شود، چرا که آب مایع حیات است و برق نیز اگر نباشد زندگی انسان ها مختل می شود.

محمدبیگی با تقدیر و تشکر از تمام کسانی که آب را در استان حکمرانی و مدیریت کردند، گفت: با وجود گرمای زیاد و افزایش دما در استان ماهیانه سه چاه در مدار قرار گرفت که این نشان دهنده زحمات مدیران و مسوولان استانی است.

به گفته نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز هر چند که مشکلاتی در حوزه آب وجود دارد از جمله اینکه بیش از ۱۳۰ روستا با تانکر آبرسانی می شود و این نشان می دهد که مسوولان اگر نتوانند راه اصلی را برای خدمت به مردم استفاده کنند از راه های موازی این خدمات را ارایه می دهند. 

وی افزود: ۲۴۶ طرح توسط شرکت نیروی برق اجرا شده اما همچنان گلایه هایی در بحث انشعاب برق، تاخیر در رسیدن برق به واحدهای صنعتی و قطعی های مکرر برق در صنایع و چاه های آب کشاورزی وجود دارد که امیدواریم این مشکلات نیز مرتفع شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز خاطرنشان کرد: قزوین بهترین محل برای تولید نیروهای تجدیدپذیر است که باید تلاش ها و همت های بیشتری در این خصوص صورت گیرد تا شاهد خودکفایی در تامین انرژی نو باشیم.

گفتنی است در این مراسم ۲۷۵ طرح صنعت آب و برق با ۹ هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده به بهره برداری رسید.

تصمیم گیری‌ها در حکمرانی حامل‌های انرژی در قزوین عادلانه باشد 

گفتنی است در این مراسم ۲۷۵ طرح صنعت آب و برق با اعتباری بالغ بر ۹ هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha