۸ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۵۵
کد خبرنگار: 2862
کد خبر: 85582764
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دولتمردان شهید انقلاب اسلامی اهل خدمت بودند 

قم- ایرنا - رییس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت گفت: همه دولتمردان شهید انقلاب اسلامی اهل خدمت بودند و از قدرت بیشترین استفاده را برای خدمت به مردم می کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم پنجشنبه شب در آیین بزرگداشت شهدای دولت در شبستان امام‌(ره) حرم حضرت معصومه‌(س) در قم با بیان اینکه در میان مسئولان و دولتمردان انقلاب‌اسلامی نام شهید باهنر، شهید رجایی و شهید رئیسی می‌درخشد، اظهار کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، شهید رجایی و شهید باهنر نماد دولتمردان متعهد و پایبند جمهوری اسلامی هستند.

وی با تبیین ویژگی‌های این شهیدان والامقام خاطرنشان کرد: این شهیدان به شدت ولایی بودند و از بُن دندان به ولایت فقیه، مرجعیت، دین و نظام‌اسلامی اعتقاد داشتند.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت یادآور شد: شهیدان رجایی و باهنر همواره خود را مبلغ حضرت امام‌(ره) می‌دانستند، هیچ‌گاه روی حرف امام حرفی نمی‌زدند.

وی ادامه داد: شهید رییسی هم علاوه بر اعتقاد فوق‌العاده‌ و ارادت قلبی ویژه‌ای که به رهبر معظم انقلاب داشت، در جلسه‌های مختلف سخن ایشان را فصل‌الخطاب می‌دانست.

رییس مرکز ارتباطات دولت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دولتمردان شهید همه اهل خدمت بودند، تصریح کرد: در نگاه این‌ دولتمردان قدرت فرصت خدمت به مردم بود، مردم برای آنان اصل بودند، برای خدمت به مردم سر از پا نمی‌شناختند.

وی ساده‌زیستی و پرهیز از تشریفات را به عنوان دیگر ویژگی‌های شهدای دولت برشمرد و گفت: همه کسانی که به مراتب بالای معنوی می‌رسند و خدای متعال توفیق شهادت را به آنها عطا می‌کند، افرادی هستند که زندگی‌های ساده‌ای دارند.

مشاور رییس جمهور توجه به مردم به‌ویژه محرومان را دیگر ویژگی دولتمردان شهید انقلاب اسلامی خواند و یادآور شد: شهید رئیسی چند بار به استان‌های مختلف سفر می‌کرد، برخی می‌گفتند این کارها پوپولیستی است، اما رهبر انقلاب این حرف را رد کردند و فرمودند به این حرف‌ها توجه نکنید و به رئیس جمهور نیز سفارش کردند، به سفرهای استانی بروید و از نزدیک پای درد دل محرومان بنشینید.

وی با بیان اینکه باید شکرگزار نعمت انقلاب‌اسلامی باشیم گفت: در راس این نظام فقیهی عالم و عادل قرار دارد که شرق و غرب دنیا منتظر اقدام و تصمیم او هستند، رژیم صهیونیستی را متحیر کرده و چنین فرصتی امروز در اختیار جهان تشیع قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم همچنین داشتن بصیرت دینی را دیگر ویژگی این شهیدان توصیف کرد و با اشاره به رویکرد شهید باهنر اظهار کرد: شهید باهنر قبل از پیروزی انقلاب این‌گونه تشخیص داد که باید به دنبال تربیت نیرو بود، به همین خاطر در جهت تربیت نسل، اقدام‌های مهمی انجام داد.

وی افزود: شهید باهنر پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مسئولیت تاسیس مدارس مختلف را بر عهده گرفت اما در عین حال تشخیص داد باید به سمت تربیت نوجوانان برود و نهاد امور تربیتی را به عنوان یک نهاد انقلابی در وزارت آموزش‌وپرورش تاسیس کرد، این‌ اقدامات نشان‌دهنده زمان‌شناسی و بصیرت دولتمردان خدوم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha