واشنگتن حمله ارتش رژیم صهیونیستی به کاروان برنامه جهانی غذا را نگران‌ کننده خواند

تهران- ایرنا- متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پیامی با اشاره به حمله ارتش رژیم صهیونیستی به کاروان برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) در غزه، این حمله را حادثه‌ای عمیقاً نگران‌ کننده خواند.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از الجزیره، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: کارکنان سازمان‌هایی که در امور بشردوستانه فعالیت می‌کنند، برای کمک به غیرنظامیان بی گناه در غزه هستند و (رژیم) اسرائیل باید تضمین کند که از آنها محافظت می‌شود.

به گزارش ایرنا، برنامه جهانی غذا فعالیت کارکنان خود در غزه را به دلیل حمله ارتش رژیم صهیونیستی به یک کامیون کمک‌رسانی در این باریکه به حالت تعلیق درآورده است.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) در این خصوص اعلام کرد که پس از تیراندازی نیروهای اسرائیلی به کاروان کمک‌های سازمان ملل متحد، عملیات‌های بشردوستانه در غزه را به حالت تعلیق در آورده است.

این آژانس در بیانیه‌ای اعلام کرد که خودروهای امدادی قبل از اینکه نیروهای اسرائیلی به یک خودرو ۱۰ بار تیراندازی کنند، مجوزهای متعددی از سوی مقامات اسرائیلی برای نزدیک شدن به یک ایست بازرسی دریافت کرده بودند.

این اولین بار نیست که ارتش رژیم صهیونیستی به سمت خودروهای سازمان ملل و سازمان‌های امدادرسانی بین المللی تیراندازی می‌کند.

ماه گذشته یکی از کارکنان سازمان امدادرسان آشپزخانه مرکزی جهانی در مرکز غزه به شهادت رسید.

قبل از این، ارتش رژیم صهیونیستی ۱۳ فروردین گذشته خودروی کارکنان آشپزخانه مرکزی جهانی را در شهر رفح در مرکز نوار غزه بمباران کرد که طی آن ۷ نفر از اتباع استرالیا، انگلیس، لهستان، آمریکا و کانادا کشته شدند.

حمله فروردین ماه به کارکنان آشپزخانه مرکزی جهانی، ساعاتی پس از آن روی داد که اعضای این گروه غیردولتی با یک کشتی حاوی کمک‌های غذایی به نوار غزه رسیده و به مناطق شمالی آن رفتند.

سازمان ملل متحد اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی در غزه عصر سه‌شنبه به یک خودروی امداد رسانی با علائم مشخص سازمان ملل، در صورتی که انجام این عملیات با ارتش اسرائیل هماهنگ شده بود، حمله کردند.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگاران، گفت: «یک خودروی امدادرسانی سازمان ملل که به وضوح قابل تشخیص بود و بخشی از کاروانی بود که حضور آن به طور کامل (با ارتش اسرائیل) هماهنگ شده بود، ۱۰ بار مورد اصابت گلوله نظامیان اسرائیل قرار گرفت. گلوله‌های ارتش اسرائیل همچنین به شیشه‌های جلو این خودرو برخورد کردند.»

وزارت بهداشت غزه روز گذشته (پنجشنبه) اعلام کرد که از ابتدای جنگ علیه نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون ۴۰ هزار و ۶۰۲ فلسطینی شهید و ۹۳ هزار و ۸۵۵ نفر نیز زخمی شده‌اند.

با گذشت حدود ۱۱ ماه از جنگ علیه نوار غزه، درگیری‌های شدید میان نظامیان رژیم اشغالگر و مبارزان مقاومت در مناطق مختلف این باریکه در جریان است.

این جنگ که رژیم صهیونیستی آن را با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر ۲۲۰۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه انداخت، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

در همین راستا، رسانه‌های صهیونیستی با اشاره به روند جنگ علیه نوار غزه و تلفات نظامیان رژیم صهیونیستی اذعان کرده‌اند که وعده‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم طی حدود ۱۱ ماه گذشته درباره کسب پیروزی در جنگ و نابودی حماس، توخالی و عوام فریبانه بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha