کرمان نماینده ایران در انتخاب پایتخت گردشگری «D8» است

کرمان - ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان گفت: کرمان به‌عنوان نماینده ایران و کاندید انتخاب پایتخت گردشگری گروه «D8»، کشورهای اسلامی در حال توسعه است.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان، سعید شاهرخی روز جمعه در خصوص انتخاب پایتخت گردشگری گروه «D8» گفت: کشورهای اسلامی در حال توسعه مشتمل بر هشت کشور ایران، ترکیه، مصر، نیجریه، بنگلادش، مالزی، اندونزی و پاکستان بوده و میراث‌فرهنگی کرمان با تهیه و ارائه پیشنهاد مکتوب و مدون در قالب مشخص به عنوان نماینده ایران کاندید اخذ عنوان پایتخت گردشگری «D8» است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گرمان افزود: کرمان برای نمایندگی ایران در کسب این عنوان با داشتن مزیت‌های لازم چون زیرساخت گردشگری مناسب، حفاظت از میراث‌فرهنگی، نوآوری و فناوری، ایمنی و امنیت گردشگران، ترویج و بازاریابی گردشگری و تعامل بین فرهنگی شایسته نمایندگی ایران در به دست آوردن عنوان پایتخت گردشگری «D8» شناخته شده است.

وی بیان کرد: واضح است ارائه اطلاعات دقیق، معتبر و خلاقانه شانس کرمان را برای دریافت این عنوان و میزبانی افزایش داده و همکاری ارکان اجرایی در سطح ملی، استان و بخش خصوصی تاثیر بسزایی در کسب عنوان پایتخت گردشگری «D8» داشته و لازم است از همراهی اتاق بازرگانی کرمان در این مسیر تشکر کنم.

شاهرخی خاطرنشان کرد: بهره‌گیری نظام‌مند از لابی کردن در سطح وزارت میراث‌فرهنگی و امور خارجه در کنار کمک شایان بخش خصوصی، امیدبخش و نوید دهنده کسب عنوان میزبانی پایتخت گردشگری کشورهای گروه «D8» توسط کرمان است.

کرمان با شهرهای آنتالیا ترکیه و لاهور پاکستان در کسب این عنوان رقابت می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha