۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۲۰
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85583201
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۱۳ پروژه مخابراتی گیلان در شهرستان رودسر بهره برداری شد

رشت - ایرنا - ۱۳ پروژه مخابراتی گیلان با صرف اعتبار ۵۰۲ میلیارد ریال امروز (جمعه) با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان و دیگر مسئولان استان در روستای کشایه‌گیری اشکورات رحیم‌آباد رودسر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، از مجموع این پروژه‌ها ۱۱ پروژه دکل ارتباطی جدید و ۲ پروژه ارتقا تکنولوژی مخابراتی است؛ احداث سایت مخابراتی کشایه گیری، گزلبن، سی سرا، سز رود، طیولا بالا، رزه گردن رحیم آباد، مازوکله پشته کلاچای، موسی کلایه رانکوه املش، اشکال اطاقور، سحر خیز محله رودبنه لاهیجان، پایین محله ناصر کیاده، سرچشمه لاهیجان، کمنی دیلمان، رحمت آباد و بلوکات اسطلخ جان و منطقه ییلاقی دار ستان رودبار از جمله این طرح هاست.

راه و پل کاکرود شهرستان رودسر نیز امروز با حضور اسدالله عباسی نماینده عالی دولت در گیلان با صرف اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال افتتاح شد؛ محور اصلی و راه روستایی کاکرود در فروردین ۹۸ بر اثر سیل تخریب شده بود که به دلیل اهمیت موضوع طی مطالعات انجام شده توسط مهندسین مشاور و براساس بهسازی نوع ۱ و ۲ محور موجود به طول ۷۵۰ متر و با عرض متوسط هفت متر و بهسازی و آسفالت راه روستایی به طول ۷۰۰ متر، عرض ۵.۵ متر با انعقاد قرارداد، عملیات اجرایی آن از تیرماه همان سال آغاز شد و سرانجام با پی‌گیری‌ دولت سیزدهم در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

پل کاکرود نیز با دهانه ۱۰ متر و عرض ۱۶ متر و دیوارهای برگشتی افتتاح شد. اعتبار هزینه شده برای این پروژه اداره کل راه و شهرسازی گیلان ۲۱۰ میلیارد ریال است که از محل اعتبار استانی و مصوبات سفر رئیس جمهور تامین شد.

استاندار گیلان در جمع مردم کاکرود رودسر در سخنانی با بیان اینکه وظیفه ماست تا غبار محرومیت‌ را از چهره روستاها برداریم، اظهار کرد: روستائیان نقش مهمی در تولید دارند از اینرو باید بسترهای لازم برای تولید، توسعه و عمران روستاها بیش از پیش فراهم شود.

اسدالله عباسی بیان کرد: اشتغالزایی روستائیان در رفع محرومیت‌های مناطق روستایی نقش مهمی دارد بدین منظور باید برای اشتغال پایدار در روستاها تلاش شود.

وی با تاکید بر اینکه با تمام تلاش باید برای محرومیت زدایی در روستاها و فراهم کردن زیرساخت لازم اقدام شود، اضافه کرد: باید به اجرای طرح هادی، بازنگری و اصلاح آن و تقویت اینترنت در روستاها توجه شود.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: برای رفع مشکلات مربوط به ناترازی برق در روستاها کارهایی از جمله نصب کابل‌های خودنگهدارنده انجام شده که باید تداوم یابد.

وی صدور سند روستایی را از دیگر کارهای انجام شده برای روستائیان خواند و بیان کرد: تاکنون افزون بر ۱۷۰ هزار جلد سند روستایی و شهری در گیلان صادر شده که ۲۰ هزار و ۳۷۰ جلد سند مربوط به سه سال اخیر است.

استاندار گیلان با بیان اینکه بالاترین لذت خدمت به مردم است، اضافه کرد: همه باید برای خدمت‌رسانی به مردم و رفع مشکلات آنان پای کار باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha