۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۱۶
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 85583279
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

زائران افغانستانی کربلا تا ۲۸ صفر اجازه ورود به کشور را دارند

تایباد- ایرنا- فرماندار تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: زائران افغانستانی عتبات عالیات عراق تا پایان روز ۲۸ صفر (دوشنبه) هفته جاری می‌توانند برای سوگواری این ایام از مرز دوغارون وارد ایران شوند و به عراق سفر کنند.

مهدی شیردل روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تصمیم از سوی ستاد اربعین کشور گرفته شده و گذرگاه رسمی دوغارون به مدت سه روز دیگر پذیرای زائران افغانستانی کربلا هستند.

وی اظهار کرد: از ۳۰ مرداد تاکنون ۵۰ هزارو ۳۰۰ نفر از زائران افغانستانی کربلا از طریق مرز دوغارون وارد جمهوری اسلامی ایران شده اند.

فرماندار تایباد ادامه داد: پیش بینی می شود در مدت زمان قانونی ورود زائران افغانستانی که قصد عزیمت به کشور عراق را دارند بیش از ۶۶ هزار زائر وارد کشورمان شود که نسبت به سال قبل ۴۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

شیردل گفت: ۶۶ هزار روادید ویژه سفر اربعین برای اتباع افغانستانی در نمایندگی های وزارت خارجه ایران در کشور افغانستان صادر شده تا آنان بتوانند در آئین های ویژه این ایام در کشور عراق شرکت کنند.

وی افزود: امسال برای جابه جایی زائران افغانستانی به سمت مرزهای مهران و چذابه دومین سال است که از ناوگان حمل و نقل افغانستانی استفاده می شود.

وی بیان کرد: ۶۰ درصد زائران افغانستان از مرز دوغارون با ناوگان حمل و نقل ایرانی و ۴۰ درصد دیگر با اتوبوس های افغانستانی به سمت مرزهای خروجی پیش بینی شده راهی شده اند.

وی اضافه کرد: آن دسته از زائران افغانستانی که هنوز موفق نشده اند وارد ایران شوند، در سه روز آینده خود را به مرز دوغارون خواهند رساند.

فرماندار تایباد گفت: امسال با استفاده از تجربیات سالهای گذشته همه زیرساختهای لازم برای سفری آسان و بدون دغدغه برای زائران افغانستانی کربلا در این منطقه فراهم شده است.

شیردل افزود: با هم افزایی و تلاش دستگاههای اجرایی تایباد سعی شده خدماتی درخورشان زائران ارائه شود و در این راستا از همه ظرفیتهای شهرستان و استان استفاده شده است.

به گزارش ایرنا، اتباع افغانستان برای شرکت در آیین عزاداری پایان ماه های محرم و صفر، سفر خود از مرز دوغارون را به صورت رسمی از سال ۱۳۹۶ به این کشور آغاز کردند که با شیوع کرونا، این سفرهای زیارتی در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ متوقف شد، اما پس از فروکش کردن کرونا تاکنون افزون بر ۱۵۰ هزار نفر از مشتاقان افغانستانی زیارت مقابر اهل بیت (ع) به کشور عراق مشرف شده اند.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha