کهن شهر هگمتانه در تکاپوی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان

همدان- ایرنا- کهن شهر هگمتانه با قدمتی بیش از سه هزار سال، این روزها در تکاپوی آماده سازی امکانات مورد نیاز برای میزبانی شایسته از شرکت کنندگان در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا استان همدان به واسطه پیشینه چندین هزار ساله توانست یکی از آثار خود به نام محوطه تپه هگمتانه را به ثبت جهانی برساند و تاریخ و هویتش را که به بلندای الوند است به رخ همگان بکشاند.

هم اکنون همزمانی میزبانی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با ثبت جهانی هگمتانه همراه شده تا همگان شاهد حضور میهمانان داخلی و خارجی در این دیار تاریخی باشند.

همدان آبان ماه سالجاری شاهد رویداد ویژه ملی و بین المللی در عرصه کودک و نوجوان است؛ جشنواره ای که هنرمندان تئاتر این جشنواره را به عنوان مامن و مرجع اقتباس هنری می‌دانند، محلی که آثار جدید حوزه کودک و نوجوان اجرا و ارزیابی می‌شود.

همدان آبان ماه سالجاری شاهد رویداد ویژه ملی و بین المللی در عرصه کودک و نوجوان است؛ جشنواره ای که هنرمندان تئاتر این جشنواره را به عنوان مامن و مرجع اقتباس هنری می‌دانند، محلی که آثار جدید حوزه کودک و نوجوان اجرا و ارزیابی می‌شود.

براین اساس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را از آن جهت که به مساله هنر برای کودک و نوجوان می‌پردازد و از نظر بین‌المللی هم اهمیت ویژه ای دارد را یکی از تخصصی‌ترین جشنواره‌های هنری کشور می داند.

آمادگی کامل همدان برای برگزاری جشنواره

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان م با اعلام آمادگی کامل برای برگزاری با شکوه این جشنواره ملی گفت: این جشنواره تخصصی و ویژه وزارت ارشاد برای این گروه سنی است که می تواند در ارتقای سطح خلاقیت ها و مهارت های کودکان و نوجوانان نقش بسزایی ایفا کند.

مسعود ویژه در نشست تخصصی اعضای کمیته های ۱۸ گانه بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به میزبانی شهرداری همدان اظهار کرد: کودکان و نوجوانان با دیدن تئاتر و همراهی با آن مهارت‌های زیادی را در خلال دنیایی پر از تخیل و شور و نشاط می‌آموزند.

کهن شهر هگمتانه در تکاپوی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان

وی با قدردانی از همکاری خوب مدیریت شهری در آماده سازی امکانات مورد نیاز این جشنواره، بیان کرد: با امضای تفاهم‌نامه جشنواره، جلسات تخصصی با گروهها، دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف برای هماهنگی و برنامه ریزی جهت انجام هر چه بهتر و باشکوه تر جشنواره برگزار شده است.

ویژه با تاکید بر ارتقا سطح کیفی برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، افزود: ستاد اجرایی جشنواره به ریاست شهرداری همدان است و چارت و کمیته ها مشخص است و سالن ها و استانداردهای مربوط به اجرای جشنواره مورد بررسی قرار گرفته تا شاهد بهترین جشنواره در همدان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: همدان آبان ماه سالجاری شاهد یک رویداد ویژه ملی و بین المللی در عرصه کودک و نوجوان است و هم افزایی شهرداری همدان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان منجر به برگزاری بهتر جشنواره می شود.

کهن شهر هگمتانه در تکاپوی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان

جشنواره تئاتر کودک در عرصه جهانی برجسته شود

شهردار همدان نیز گفت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان باید همچون ثبت جهانی هگمتانه در عرصه بین‌المللی برجسته شود.

سیدمسعود حسینی پیرامون بیست و نهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اظهار کرد: باید از تجربیات کسب شده در پرونده ثبت جهانی هگمتانه در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان استفاده شود.

وی بیان کرد: حضور حداکثری میهمانان به ویژه شرکت کنندگان خارجی در این جشنواره بسیار حایز اهمیت است و مدیریت شهری آماده ارائه هرگونه امکانات خواهد بود.

شهردار همدان تشکیل ستاد اجرایی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را مهم دانست و گفت: باید هر چه سریع‌تر کمیته‌ها، دبیرخانه و زمان‌بندی برای ورود به مرحله اجرایی تشکیل شود و اقدامات، هماهنگی‌ها و برنامه‌های لازم صورت بگیرد.

وی افزود: باید برنامه‌ها و اقدامات به سمت هدف‌گذاری ملی و بین‌المللی جشنواره حرکت کند و از تجربیات ثبت جهانی هگمتانه بهره بگیریم.

کشورهای بیشتری برای حضور در جشنواره دعوت شود

حسینی با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های این جشنواره در سطح بین‌المللی اظهار کرد: از کشورهای بیشتری برای حضور در جشنواره دعوت شود و باید در این زمینه همه پای کار باشند.

وی با بیان اینکه در برگزاری رویدادهای مهم بین‌المللی همواره موفق عمل کرده است، گفت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان کمک شایانی در توسعه صنعت گردشگری و نیز برجسته‌سازی ظرفیت‌های بالقوه همدان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی خواهد داشت.

کهن شهر هگمتانه در تکاپوی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان


فضاسازی گسترده تبلیغات محیطی جشنواره

شهردار همدان با تاکید بر فضاسازی گسترده تبلیغات محیطی در آگاه سازی مردم به خصوص دوستداران هنر از برگزاری این جشنواره گفت: تمامی تجهیزات و فضاهای تبلیغاتی شهرداری در اختیار این جشنواره قرار گرفته است.

حسینی بیان کرد: انتظار بر این است کارها وارد مرحله اجرایی شود و ما هم در شهرداری همدان از لحاظ پشتیبانی و اجرایی در کنار عوامل این جشنواره هستیم.

وی افزود: مباحث فنی و تخصصی در زمینه برگزاری جشنواره باید در کمیته‌ های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا مصوبات اجرایی بیرون بیاید و ما هم پای کار هستیم.

شهردار همدان با تاکید بر اینکه باید جشنواره به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد گفت: در حوزه فضای تبلیغات، تولید محتوا و فضاسازی و امکانات شهرداری همدان در اختیار جشنواره است.

حسینی با بیان اینکه شهر و شهرداری همدان ظرفیت‌های خوبی دارد تصریح کرد: فضای تعاملی خوبی وجود دارد و هماهنگی‌های لازم با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان صورت گرفته و تلاش داریم مسیر را هموار کنیم چرا که این جشنواره آبروی شهر همدان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha