۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۴۷
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85583489
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۳ خانه تحویل معلولان خراسان جنوبی شد

۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۴۷
کد خبر: 85583489
۶۳ خانه تحویل معلولان خراسان جنوبی شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: ۶۳ واحد مسکونی از ابتدای امسال تاکنون به معلولان و مددجویان زیر پوشش بهزیستی استان تحویل شد که ۴۱ واحد آن در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

حسن شرفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد مسکن افتتاحی در هفته دولت، ۲۲ واحد برای معلولان و مددجویان عادی و ۱۹ واحد مربوط به خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول بوده است.

وی با بیان اینکه یک میلیارد ریال کمک بلاعوض به هر متقاضی مسکن مددجویی پرداخت شده است اظهار کرد: به خانواده‌های دارای حداقل ۲ عضو معلول روستایی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده و خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول شهری هم ۲ میلیارد ریال کمک بلاعوض دریافت کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به تحویل ۹۳۰ واحد مسکونی به معلولان و مددجویان بهزیستی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون گفت: برای این واحدها ۷۲۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض از سوی سازمان بهزیستی کشور اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: طرح نهضت تامین مسکن مددجویان بهزیستی از سال ۱۳۸۸ شروع شد و تاکنون چهار هزار و ۱۶ نفر در این طرح برای دریافت مسکن اقدام کرده اند که به سه هزار و ۲۰۰ نفر واحد مسکونی واگذار شده است.

شرفی با بیان اینکه در این طرح ۸۱۶ واحد در دست ساخت است گفت: سال گذشته ۳۱۷ واحد هدف‌گذاری شد که با اعتبار ۲۶۰ میلیارد ریال به مددجویان واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ هزار و ۹۴۰ نفر معلول از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند ادامه داد: از این تعداد حدود ۴۵ درصد آنها در مناطق روستایی استان ساکن هستند و حدود ۱۵ هزار نفر از مستمری برخوردارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha