۱۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۵۹
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85583552
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پست گیلان عملیات کدبندی را در ۵۶ شهر اجرا کرد

۱۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۵۹
کد خبر: 85583552
پست گیلان عملیات کدبندی را در ۵۶ شهر اجرا کرد

رشت - ایرنا - مدیر کل پست گیلان گفت: تاکنون در ۵۶ شهر استان عملیات ژئوکدسازی «کدبندی» (مکانی کدی برای نشان دادن موجودیت جغرافیایی مکان یا شیء است) را به اجرا درآمده است.

محمد حسین هوشنگی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دستگاه‌های خدماتی مکان‌محور اکنون می‌توانند از این ظرفیت ایجاد شده بهره‌مند شوند که بخش زیادی از فرآیندها در این رابطه تسهیل شده است در غیر اینصورت منابع مالی و وقت مردم را تلف کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: با تلاش کارکنان پست گیلان توانستیم در ایجاد پایگاه داده مکانی یا نظام نشانی استاندارد در کشور در زمره استان‌های پیشرو قرار گیریم و هم‌اینک عملکرد پست گیلان در این حوزه بسیار جلوتر از سایر استان‌هاست.

وی تصریح کرد: این پروژه که مصوبه هیات وزیران را دارد یک تکلیف ملی است و خارج از این ضوابط، پروژه‌ای کاربردی است و در صورتی که به طور کامل تحقق یابد به شدت از اتلاف منابع جلوگیری خواهد کرد چون این امکان فراهم می شود تا براساس داده‌ها؛ منابع به طور عادلانه بین محلات برخوردار و کم برخوردار تقسیم شود.

وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۲ پست گیلان توانست هشت شهر را بهنگام(بروزرسانی) کند که حاصل این به هنگام‌سازی ۱۲۰ هزار رکورد و نصب هشت هزار پلاک هوشمند بود. در حوزه روستایی نیز ۸۸ روستا با ۷۰ هزار رکورد بهنگام و ۲۲ هزار پلاک هوشمند نصب شد.

هوشنگی ادامه داد: همچنین با راه‌اندازی کارگروه جی نف «GNAF» یا نظام نشانی استاندارد بالاخره پس از سالها تعطیلی این طرح، توانستیم ۴۵ جلسه این کارگروه را در ۱۶ شهرستان برگزار کنیم.

وی یکی از شاخص های مهم در نظام نشانی استاندارد را نام‌گذاری معابر دانست و افزود: پست گیلان توانست اطلاعات پنج هزار معبر را وارد بانک پایه داده مکانی جی نف کرده و حدود ۶ هزار و ۷۰۰ معبر را نیز تعیین تکلیف کند که این مهم گام بزرگی در اجرایی کردن پروژه ملی پایگاه نظام نشانی استاندارد بشمار می رود.

وی اظهار کرد: در این پروژه با اسکن یک کیو آر کد (بارکد دوبعدی) همه یک نشانی مشخص و خاص خود خواهند داشت و دیگر نیازی به نوشتن آدرس توسط شهروندان و روستائیان در انجام امور مختلف نیست و همه از آدرسی برخوردار خواهند شد که بربستر الکترونیک بوده و دستگاههای خدمات رسان می توانند بر آن اساس خدمات مورد نیاز را به شهروندان ارائه کنند.

مدیر کل پست گیلان اضافه کرد: تا زمانی که نظام نشانی استاندارد در سراسر کشور فراگیر نشود و نتوانیم این پلاک هارا نصب کنیم عملا این کدپستی ها کاربردی نخواهند داشت چون اعتقاد داریم این کدپستی ها زبان مشترک همه دستگاه‌های اجرایی است و امیدواریم با اجرایی شدن این پروژه در سال ۱۴۰۵ بتوانیم از آن در سرشماری بهره گیریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha