۱۵ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۴۷
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85583585
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

ملوانان بالاتر از سرخابی‌های تهران

۱۵ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۴۷
کد خبر: 85583585
ملوانان بالاتر از سرخابی‌های تهران

رشت - ایرنا - تیم فوتبال ملوان بندرانزلی تا پایان هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر کشور با کسب هفت امتیاز بالاتر از تیم‌های استقلال و پرسپولیس تهران قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر فوتبال کشور با انجام هفته سوم پیگیری شد که تیم فوتبال ملوان بندرانزلی نتایج بسیار خوبی در سه بازی کسب کرد و بالاتر از تیم‌های استقلال و پرسپولیس در رده سوم جدول رده‌بندی قرار گرفت.

ملوانان که فصل گذشته بهترین نتایج را در ادوار مختلف حضور در رقابت‌های لیگ برتر بدست آورده و در نهایت در رتبه ششم جدول رده بندی قرار گرفتند، امسال نیز تا پایان هفته سوم با کسب نتایج مناسب، بهترین شروع حضور خود در ادوار مختلف لیگ برتر داشته اند.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در رقابت‌های فصل جاری با حفظ چند مهره ارزشمند همچون حبیب فرعباسی، محمد عمری و ابوذر صفرزاده که برخی از آنان به دلیل گذراندن دوران خدمت سربازی به این تیم پیوسته اند و نیز جذب چند مهره کلیدی همانند امید نورافکن، سامان تورانیان، رضا میرزایی، رضا غندی پور، سجاد بازگیر و نیما انتظاری گام به مسابقات فصل جاری لیگ برتر گذاشت.

ملوان مهمان خود چادرملو اردکان را با شکست بدرقه کرد

نگاه ملوان به رتبه دوم جدول لیگ برتر

با توجه به جذب چند مهره کارساز، تیم فوتبال ملوان در هفته نخست این مسابقات در یک دیدار خانگی مقابل تیم گل گهر سیرجان قرار گرفت که در نهایت با تک گل امید نورافکن که از روی نقطه پنالتی به دست آمد، مقابل حریفش به برتری دست یافت تا رقابت‌های فصل جاری را با پیروزی آغاز کند.

تا پایان هفته سوم رقابتهای لیگ برتر، تیم فوتبال پرسپولیس با کسب پنج امتیاز در رتبه پنجم و تیم فوتبال استقلال تهران نیز با کسب چهار امتیاز در مکان ششم جدول رده بندی و پایین‌تر از تیم فوتبال ملوان بندرانزلی قرار دارند

تنها نماینده گیلان در رقابت‌های لیگ برتر در هفته دوم این مسابقات نیز در یک بازی خارج از خانه مقابل تیم استقلال تهران قرار گرفت که این دیدار زیبا و پرگل در نهایت با نتیجه مساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید و این نتیجه در حالی رقم خورد که هر ۲ گل استقلال از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید و ملوانان در جریان بازی گلی دریافت نکردند.

اما در هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر، ملوانان برای دومین مرتبه در ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی به میدان رفتند و مقابل چادرملو اردکان تیم تازه صعود کرده به رقابت‌های لیگ برتر قرار گرفتند که در نهایت موفق شدند این حریف را با نتیجه سه بر یک شکست دهند.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در این بازی نیز بسیار خوب ظاهر شد و بازیکنان این تیم علاوه بر اینکه سه گل به ثمر رساندند، چند موقعیت مناسب نیز هدر دادند تا تماشاگران حاضر در ورزشگاه شاهد یک بای هجومی از سوی ملوان باشند.

با انجام هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر، این مسابقات به دلیل بازی‌های تیم ملی به مدت ۲ هفته تعطیل شد و ملوان با ۲ پیروزی و یک تساوی و کسب هفت امتیاز از سه بازی خود و در اختیار گرفتن جایگاه مناسب سوم در جدول رده بندی به تعطیلات رفت.

این در حالی است که تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز فقط به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به ملوان یک پله بالاتر از قوهای سپید انزلی در رتبه دوم جدول قرار دارد و تیم سپاهان نیز با سه پیروزی متوالی به تنهایی در صدر جدول قرار گرفته است.

همچنین تا پایان هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر، تیم پرسپولیس با کسب پنج امتیاز در رتبه پنجم و تیم استقلال تهران نیز با کسب چهار امتیاز در مکان ششم جدول رده‌بندی و پایین‌تر از تیم فوتبال ملوان بندرانزلی قرار دارند.

تلاش، تمرکز و دوری از حواشی رمز موفقیت ملوان

یکی از کارشناسان فوتبال کشور و گیلان نیز در خصوص عملکرد ملوان طی سه دیدار اخیر در رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ملوان سال گذشته نتایج بسیار خوبی کسب کرده بود که این امر علاوه بر اینکه سطح توقعات را بالا برده از سویی دیگر کار را برای کادرفنی جدید نیز دشوارتر کرده است.

ملوانان بالاتر از سرخابی‌های تهران

مجید جهانپور افزود: البته از حضور مجدد مازیار زارع و کادرفنی جدید در تیم فوتبال ملوان بسیار خوشحالم و این کادرفنی نیز تاکنون توانسته نتایج بسیار خوبی در سه هفته ابتدایی رقابت‌های فصل جاری کسب کند.

وی که سال‌ها تیم‌های گیلانی را در رقابت‌های مختلف هدایت می کرد، ادامه داد: به هر حال امسال کار برای ملوان دشوارتر است زیرا با توجه به نتایج درخشان سال گذشته سطح توقع از این تیم بالا رفته و سایر تیم‌های مدعی نیز بازیکنان خوب داخلی و چند بازیکن خارجی موثر را جذب کردند که با همه اینها ملوان تا کنون در رقابت‌های فصل جاری موفق ظاهر شده است.

کمک مربی پیشین تیم ملی فوتسال بیان کرد: به همین دلیل کادرفنی ملوان باید تمرکز بیشتری را در بازیکنان ایجاد کند و ضمن اینکه آنالیز و تمرینات مناسب هفتگی داشته باشند و کادرفنی و بازیکنان ملوان همانند این سه هفته باید از حواشی پرهیز کنند تا روند خوب این تیم هچنان ادامه یابد.

جهانپور ادامه داد: به هر حال امسال کار برای ملوان دشوارتر است زیرا با توجه به نتایج درخشان سال گذشته، سطح توقع از این تیم بالا رفته اما با این وجود تاکنون این تیم در رقابتهای فصل جاری هم موفق ظاهر شده است

جهانپور گفت: البته ملوان تیمی است که می‌تواند بازیکنان سرباز را جذب کند و از سوی دیگر این بازیکنان پس از اتمام خدمت سربازی از این تیم جدا می شوند و به همین دلیل هرساله تغییراتی در ترکیب آن ایجاد می‌شود اما به هر حال ملوانان توانستند شرایط را مدیریت کرده و سه بازی بسیار خوب و قدرتمندی را به نمایش بگذارند.

این کارشناس فوتبال به جذب بازیکنان جدید ملوان نیز اشاره و اضافه کرد: خوشبختانه ملوان امسال بازیکنان باتجربه‌ای همچون امید نورافکن و رضا میرزایی و نیز بازیکنان جوانی نظیر صادقی، غندی پور و تورانیان را جذب کرده که می توانند در مواقع لزوم عصای دست کادرفنی باشند.

وی خاطرنشان کرد: به طور حتم بازیکنان ملی پوش می‌توانند برای هر تیمی مثمرثمر باشند اما باید به دلیل بازی‌های تیم ملی از باشگاه خود جدا شوند که این امر کار را برای کادرفنی سخت می کند اما این ملی پوشان بازیکنان باکیفیتی هستند و در مواقع لزوم به تیم کمک می کنند که این امر باید توسط کادرفنی مدیریت شود و هنگام غیبت ملی‌پوشان، بازیکنان جایگزین مناسبی در تیم حضور داشته باشند.

وی اظهار کرد: به هرحال کار ملوان برای فصل جاری به مراتب مشکل‌تر از فصل گذشته است از اینرو این تیم باید کار و تلاش بیشتری داشته باشد تا بتواند با تمرکز و برنامه‌ریزی دقیق همانند فصل گذشته نتایج درخشانی را کسب کند و حتی جایگاه مناسب‌تری نسبت به فصل گذشته تصاحب کند.

این کارشناس فوتبال افزود: البته ملوان پس از تعطیلات بازی بسیار سختی را باید در اصفهان مقابل سپاهان برگزار کند که کادرفنی این تیم باید از هم‌اینک برای این دیدار برنامه مناسبی داشته و بازیکنان را برای انجام بازی آماده کند.

جهانپور همچنین به انتصاب وزیر جدید ورزش و جوانان اشاره و بیان کرد: از انتخاب احمد دنیامالی به عنوان وزیر ورزش خوشحالم زیرا علاوه بر گیلانی بودن، حق بزرگی بر گردن باشگاه پرافتخار ملوان دارد و امیدواریم که شاهد موفقیت بیشتر ورزش در ابعاد مختلف باشیم.

با توجه به بازی‌های انجام شده و نقطه نظرات این کارشناس، تیم فوتبال ملوان با جذب چند مهره کارساز و داشتن کادرفنی بومی و توانمند، توانسته لیگ را خوب آغاز کند و با داشتن جایگاهی مناسب انتظار می‌رود که این تیم روند صعودی خود در لیگ برتر را ادامه دهد اما بازیکنان ملوان باید همچنان تمرکز کافی داشته و از حواشی پرهیز کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha