اجرای طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی/دارورسانی درب منزل با محوریت داروخانه‌ها

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در دهم شهریور به اجرای طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی، اعلام ۳ میلیون خدمت درمانی در اربعین، محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات شهریور، تجلیل از مدال‌آوران مسابقات جهانی ریاضی، شناسایی ۱۷۸ مورد مثبت ابتلا به تب دنگی، دارورسانی درب منزل با محوریت داروخانه‌ها، پوستر فدراسیون فوتبال درحمایت از یوزپلنگ آسیایی و کدام استان‌ها در صدر چندقلویی زایی قرار دارند پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

کوهنوردان در صعود به دماوند مقررات را رعایت کنند

 رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به خطرات صعود انفرادی به دماوند گفت: کوهنوردان در صعود به دماوند مقررات را رعایت کنند.

بابک محمودی در گفت‌و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام اینکه تا به امروز ۳۵ تیم جست‌وجو برای یافتن امیر صفری کوهنورد مفقودی آذربایجان شرقی در ارتفاعات دماوند اعزام شده‌است، اظهار داشت: در ۱۴ روز گذشته که مفقودی این فرد به هلال احمر اعلام شده است، تیم‌های جست و جو شامل تیم ‌های امداد کوهستان، ‌گروه پهپادی و بالگرد فعالیت داشتند اما اثری از وی پیدا نکرده‌اند.

وی دلیل مفقود شدن این کوهنورد را اعلام نکردن زمان صعود به مسئولان فدراسیون کوهنوردی و هلال احمر عنوان کرد و افزود: این فرد که به همراه همسرش در حال صعود بوده، در روزی که هواشناسی هوا را برای صعود نامناسب اعلام کرده بود، اقدام به صعود کرده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پوستر فدراسیون فوتبال در حمایت از یوزپلنگ آسیایی

فدراسیون فوتبال در حمایت از گونه در معرض انقراض یوزپلنگ آسیایی، پوستری را با تصویر چهره‌های سرشناس تیم‌های ملی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی آقایان و بانوان منتشر کرد.

به گزارش سازمان حفاظت از محیط زیست، فدراسیون فوتبال در حمایت از گونه در معرض انقراض یوزپلنگ آسیایی پوستری را با تصویر چهره‌های سرشناس تیم‌های ملی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی آقایان و بانوان مانند مهدی طارمی، علیرضا بیرانوند، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، حسین طییبی، اصغر حسن‌زاده ، مسلم اولادقباد، ملیکا محمدی ستاره فقید، زهرا قنبری، فرشته کریمی، امیرحسین اکبری، مهدی میرجلیلی منتشر کرد.

در حالیکه بازیکنان ملی‌پوش ایران در جهان به عنوان «یوزپلنگ‌ها» شناخته می‌شوند، فدراسیون فوتبال در صفحه مجازی خود به این روز ملی واکنش نشان داد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی/دارورسانی درب منزل با محوریت داروخانه‌ها

دارورسانی درب منزل با محوریت داروخانه‌ها/تشکیل پرونده‌ قضایی در فروش اینترنتی دارو

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه دارو رسانی درب منزل باید با محوریت داروخانه‌ها صورت بگیرد و نرم افزارها تنها در حوزه حمل دارو فعالیت کنند، گفت: برای چند نرم افزار به دلیل تخلف فروش دارو به صورت اینترنتی پرونده‌هایی در دستگاه‌های قضایی تشکیل شده است.

سید حیدر محمدی در گفت و گویی افزود: ابطال الزام داروساز بودن موسس داروخانه توسط هیات عمومی دیوان در دو سال اخیر ابلاغ شده بوده؛ در آیین نامه جدید افرادی که فاقد مدرک دانشگاهی هستند نمی‌توانند مجوز بگیرند و افرادی که تحصیلات غیر مرتبط دارند باید امتیاز لازم را کسب کنند.

وی اظهارداشت: برای تاسیس داروخانه در تهران امتیاز زیادی لازم است و برای تاسیس داروخانه باید نظام سطح بندی رعایت شود.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: در مورد اساسنامه سازمان غذا و دارو از ابتدای دولت سیزدهم پیشنهاد را به حوزه وزارتی داده‌ایم اما به هر طریقی صلاح دانسته نشد که این اساسنامه به هیات دولت ابلاغ شود. این تکلیف از سال ۸۹ تا الان بوده ولی متاسفانه ابلاغ نشده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی/دارورسانی درب منزل با محوریت داروخانه‌ها

حادثه لاهیجان و چند نکته برای اعتماد افکار عمومی

حادثه تلخ پاسگاه لاهیجان که منجر به فوت متهمی ۳۶ ساله شد، دارای ابعاد مختلف بود که مهم‌ترین آن مسئولیت‌پذیری، پاسخگویی و روایت‌گری پلیس است که توانست با اطلاع رسانی دقیق به افکار عمومی مانع از هیجان‌زدگی مخاطب و پناه بردن او به منابع غیرموثق شود.

چندی پیش خبری مبنی بر فوت «محمد میرموسمی» شهروند ۳۶ ساله اهل روستای سیدمحله از توابع بخش رودبنه شهرستان لاهیجان پس از بازداشت در فضای مجازی منتشر شد که اطلاع رسانی به موقع از سوی نهادهای متولی از جمله دادستانی و پلیس و پیگیری نظارتی دولت را به دنبال داشت.

هفتم شهریور ماه بود که دادستان عمومی و انقلاب لاهیجان از بازداشت پنج نفر از کارکنان نیروی انتظامی در جریان پرونده فوت یک متهم در تحت نظرگاه فرماندهی انتظامی این شهرستان خبر داد و اعلام کرد که این موضوع در کمیته پیگیری وقایع خاص دادگستری گیلان با حضور مسئولان قضایی استان مطرح شد و مورد رسیدگی و نظارت ویژه قرار گرفت و علاوه بر آن هیات حقوق شهروندی استان گیلان نیز به لاهیجان عزیمت کرده است و تحقیقات و بررسی‌های دقیق قضایی نیز ادامه دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی/دارورسانی درب منزل با محوریت داروخانه‌ها

تربیت بدنی و سلامت زیرساخت اساسی نظام تعلیم و تربیت است

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه حوزه تربیت بدنی و سلامت زیر ساخت اساسی نظام تعلیم و تربیت است، گفت: تمرکز معاونت تربیت بدنی باید روی سه محور معلم، مدرسه و دوران ابتدایی باشد.

علیرضا کاظمی در نشست با کارکنان معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: تلاش بر این است تا ارتباطات مستمری با همکاران این حوزه داشته باشیم تا مسائل و دغدغه ها را بشنویم و پیگیری کنیم.

وی افزود: به دنبال برگزاری نشست های تخصصی در این حوزه هستیم تا مشکلات این حوزه احصا و برطرف شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: حوزه تربیت بدنی و سلامت، زیر ساخت اساسی نظام تعلیم و تربیت است. اگر قرار باشد کیفیت آموزشی را بالا ببریم، چاره‌ای نداریم جز آنکه در ابتدای امر در حوزه سلامت سرمایه‌گذاری کنیم. زیرا یک دانش آموز بانشاط، سبب رشد شاخص‌های کیفیت آموزشی خواهد شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی/دارورسانی درب منزل با محوریت داروخانه‌ها

اجرای طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی در تعزیرات حکومتی

معاون سازمان تعزیرات حکومتی از اجرای طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس خبر داد و هم‌افزایی دستگاه‌های ناظر برای برخورد سریع و قاطع با تخلفات را از اهداف اصلی این طرح دانست.

سیداحد یوزباشی اظهار داشت: با فرارسیدن آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس و افزایش تقاضا برای خرید اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان، سازمان تعزیرات حکومتی مانند سال‌های گذشته طرح نظارتی ویژه سال تحصیلی و بازگشایی مدارس را آغاز کرد.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان تعزیرات حکومتی یادآور شد: سازمان تعزیرات حکومتی به همراه دستگاه‌های نظارتی در قالب گشت‌های مشترک با نظارت بر مراکز فروش لوازم تحریر، پوشاک، کیف و کفش و هزینه‌های مربوط به سرویس مدارس سعی در ارائه تسهیلات مطلوب به هموطنان دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی/دارورسانی درب منزل با محوریت داروخانه‌ها

شناسایی بیش از ۱۷۸ مورد مثبت ابتلا به تب دنگی در کشور

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: از ابتدای امسال تا هفتم شهریور ماه بیش از ۱۷۸ مورد مثبت تب دنگی تشخیص داده شده است.

درمان و آموزش پزشکی، مطابق بررسی اپیدمیولوژیکی انجام شده برای بیماران، در حال حاضر بیشتر موارد تشخیص داده شده سابقه سفر به خارج از کشور داشته اند. ۱۳۱ مورد سابقه سفر به امارات، ۷ مورد سابقه سفر به پاکستان، یک مورد سابقه سفر به عمان و یک مورد سابقه سفر به کشور بنین (غرب افریقا) داشته اند.

۳۸ بیمار بدون سابقه سفر به خارج از کشور هستند که ۱۱ مورد در شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان و ۲۷ مورد در شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان تشخیص داده شده اند و انتقال محلی محسوب می شوند و یک مورد از بیماران دارای ملیت افریقایی، ۴ مورد ملیت افغانستانی، یک نفر ملیت پاکستانی و باقی بیماران دارای ملیت ایرانی هستند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی/دارورسانی درب منزل با محوریت داروخانه‌ها

جزئیات اقدامات انتظامی در اربعین حسینی/ثبت خروج بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از کشور

سخنگوی پلیس در ارائه عملکرد مجموعه انتظامی در اربعین حسینی ۱۴۰۳ با تاکید بر اینکه فراجا پنج هدف اصلی «تامین امنیت، سهولت، سلامت، معنویت و عزتِ» را دنبال کرد به تشریح جزئیات خدمت‌رسانی به زائران پرداخت.

سردار سعید منتظرالمهدی با اشاره به اینکه سه سامانه اربعین، سجاد و زیرساخت شبکه‌ای چندلایه، با هدف تسهیل تردد زائران و حذف ایستایی، نه تنها در مرزهای داخلی بلکه فراتر از آن در ایستگاه‌های عراقی نیز پیش بینی و اجرا شد، افزود: این قابلیت با تامین زیرساختِ ارتباطیِ پَهن باندهای فیبر نوری، برای خروج در هر گذر مرزی از مرزهای چهارگانه عملیاتی شد و برای تضمین تبادل داده‌ای برخط و بدون تاخیر، با معماری خاصی طراحی و اجرا شد.

وی تصریح کرد: در کنار این اقدام ویژه، شبکه‌های ارتباطی دورسخن (وبیناری) و مراکز پایش تصویری با ۲۵۴ دستگاه دوربین نظارتی و ۴۷۳ دوربین البسه، مدیریت میدانی و هدایت و نظارت برخط و پویای ماموریت اربعین را به نحو شایسته فراهم کردند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی/دارورسانی درب منزل با محوریت داروخانه‌ها

۳میلیون خدمت درمانی در اربعین/گرمازدگی بیشترین مشکل زائران

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین از ارائه بیش از سه میلیون و ۲۸۳ هزار مورد خدمت بهداشتی و درمانی به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: مهم‌ترین علت مراجعه بیماران به مراکز درمانی به ترتیب گرمازدگی، مشکلات گوارشی و بیماری‌های قلبی بوده است.

جعفر میعادفر افزود: در ایام اربعین حدود سه میلیون خدمت بهداشتی شامل ۱۱۴ هزار بازرسی بهداشتی، ۵۰ هزار مورد آموزش بهداشتی به خادمان و دو میلیون و ۸۲۳ هزار مورد آموزش بهداشتی به زائران و۵۰ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به اتباع سایر کشورها، ارائه شد.

وی با بیان اینکه در این مدت ۷ هزار و ۷۵۳ بیمار و مصدوم توسط اورژانس به مراکز درمانی اعزام شدند، خاطرنشان کرد: ۴۳ مصدوم و بیمار توسط بالگردها و هواپیماهای بال ثابت منتقل و ۴۸۰ مصدوم و بیمار ایرانی نیز از کشور عراق پذیرش و به مراکز درمانی منتقل شدند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی/دارورسانی درب منزل با محوریت داروخانه‌ها

آغاز سال تحصیلی از اول مهر است/ آزمون‌های نهایی نمرات را تحت تاثیر قرار داده است

سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه آغاز سال تحصیلی از اول مهر است، گفت: آزمون‌های نهایی کیفیت آزمون را تضمین می کند و ناظر به کیفیت توانسته نمرات را تحت تاثیر قرار دهد.

مسئولان آموزش و پرورش اردیبهشت امسال اعلام کردند که پس از تصویب متناسب‌سازی تقویم آموزشی کشور این امکان وجود دارد که برخی استان‌ها تعطیلات زمستانی به دلیل برودت یا آلودگی هوا داشته باشند. در واقع اینگونه است که پیشتر با توجه به موقعیت جغرافیایی در سراسر کشور، در برخی موارد اجرای آموزش در زمان زودتر برای استان‌ها با مشکل مواجه روبرو بود؛ بنابراین آموزش و پرورش به دنبال ایجاد مصوبه‌ای در شورای عالی آموزش و پرورش و تقدیم لایحه‌ای برای این موضوع برآمد که این طرح از سوی مجلس مطرح و تصویب شد.

در این راستا، علی فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره زمان بازگشایی مدارس امسال اظهار کرد: مطابق قانون آموزش کشور مصوب شورای عالی آموزش و پرورش زمان بازگشایی مدارس اول مهر است و تقویم زمان حضور برای نوآموزان اعلام می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی/دارورسانی درب منزل با محوریت داروخانه‌ها

اعلام محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات نیمه شهریور

مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا محدودیت‌های ترافیکی محورهای مواصلاتی را برای تعطیلات هفته جاری از یکشنبه ۱۱ شهریور تا شنبه ۱۷ شهریور اعلام کرد.

به گزارش پلیس، بنابر جدول محدودیت ترافیکی پلیس راهور فراجا، تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز یکشنبه ۱۱ شهریور تا ساعت ۶ صبح روز شنبه ۱۷ شهریور از محورهای کرج چالوس، هراز ، فیروزکوه ، محور تهران - سمنان – مشهد و برعکس ممنوع است همچنین تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت همچنان در محور کرج چالوس و برعکس ممنوع است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی/دارورسانی درب منزل با محوریت داروخانه‌ها

تجلیل از مدال آوران مسابقات جهانی ریاضی

۱۷۸ نفر از دانش پژوهان مستعد از سنین پایه تا دبیرستان که در زمره مدال آوران و افتخار آفرینان مسابقات جهانی ریاضی در سال گذشته و امسال مورد تجلیل قرار گرفتند.

آیین تجلیل از مدال آوران ریاضی در دو سال اخیر (سال‌های 2023 و 2024 میلادی) شامگاه جمعه برگزار شد و دانش آموزانی که در مسابقات مختلف موفق به کسب نشان شده اند، مورد قدردانی قرار گرفتند.

اردشیر ابراهیمی مشاور کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این آیین با بیان اینکه نخبگان سرمایه های معنوی جامعه به شمار می روند که دستاوردها و اختراعات آن ارزش بالایی دارد، گفت: باید در عرصه‌های گوناگون علمی همه گونه خدماتی به المپیادی ها و مدال آوران داده شود تا آنان به توسعه علمی و دستاوردهای خود بپردازند.

وی با یادآوری اینکه کشورهای مختلف سرمایه گذاری های هنگفتی را در حوزه های علمی و فناوری انجام می دهند تا به دستاوردهای جدید دست پیدا کنند، افزود: یکی از این سرمایه گذاری ها، توجه ویژه به نخبگان و مدال آوران برای توسعه دستاوردهای علمی آنان است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی/دارورسانی درب منزل با محوریت داروخانه‌ها

کدام استان‌ها در صدر چندقلویی زایی قرار دارند

سال گذشته تعداد ۲۰ زایمان چهارقلو در نقاط مختلف کشور ثبت شده است که استان اصفهان با ۶ زایمان در صدر داشتن چهارقلوها قرار دارد.

موضوع پیری جمعیت در سال‌های اخیر به یکی از مشکلات کشور تبدیل شده تا جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی سال‌ها قبل درباره این مساله هشدار دادند و در این راستا قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز تدوین، تصویب و ابلاغ شد.

هر چند انتقادات بسیاری به نحوه اجرای قانون جوانی جمعیت وجود دارد و برخی کارشناسان معتقدند قوانین موجود مشوق های مناسبی برای تشکیل خانواده و فرزندآوری نیست، اما آمارها حاکی از آن است که تسهیلات فرزندآوری و ازدواج مناسبی پرداخت شده است و عدم تمایل خانواده ها را باید در موضوعات فرهنگی و سایر بخش ها جستجو کرد.

برخی کارشناسان نیز بر این باور هستند که اگر قوانین فعلی نبود، حتی ممکن بود، شیب کاهش جمعیت با سرعت بیشتری رخ دهد و وضعیت کاهش جمعیت، در شرایط نامناسب تری قرار می گرفت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی/دارورسانی درب منزل با محوریت داروخانه‌ها

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha