۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۲۸
کد خبرنگار: 5563
کد خبر: 85583916
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جای خالی امام موسی صدر در لبنان و منطقه احساس می‌شود

تهران-ایرنا- دفتر جنبش امل لبنان در ایران، عنوان داشت:اکنون که اسرائیل بیش از پیش در این یک سال چهرۀ خود را نمایان کرده و نشان داده است که برخلاف هر عرف و اخلاقی حاضر است جانِ کودکان و زنان و مردانِ بی‌دفاع را از بین ببرد، تعبیر و دیدگاه‌های امام صدر دربارۀ این خطر بیشتر درک می‌شود.

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا، دفتر جنبش امل لبنان در ایران در بیانیه ای به مناسبت ۴۶ مین سالگرد ربودن امام موسی صدر عنوان داشت: اکنون ۴۶ سال از ربودن امام صدر در لیبی می‌گذرد و تلاش‌ها برای بازگزداندن او و دو همراهش همچنان بی‌ثمر بوده است. جای خالی رهبر مقاومت این روزها در لبنان و منطقه بیشتر احساس می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: بیش از پنج دهۀ پیش او اسرائیل را شر مطلق خوانده بود و خطر او را از هرچیزی در منطقه و جهان بیشتر می‌دانست. امام موسی صدر اسرائیل را نه فقط دشمن فلسطینیان که دشمن انسان و انسانیت می‌دانست.

دفتر جنبش امل در ایران خاطر نشان کرد: اکنون که اسرائیل بیش از پیش در این یک سال چهرۀ خود را نمایان کرده و نشان داده است که برخلاف هر عرف و اخلاقی حاضر است جانِ کودکان و زنان و مردانِ بی‌دفاع را از بین ببرد، تعبیر و دیدگاه‌های امام صدر دربارۀ این خطر بیشتر درک می‌شود. امیدواریم که با تلاش همۀ کسانی که کاری از دستشان برمی‌آید، این معمای پیچیده را حل کنند.

به گزارش ایرنا، امام موسی صدر در سال ۱۳۵۷ (۱۹۷۸) پس از سفر به لیبی به دلایل نامعلوم ناپدید شد و از آن پس، گزارش های ضد و نقیضی در مورد زنده بودن یا مرگ وی منتشر شده است. به این معنی که از یک سو گزارش های متعددی از کشته شدن او حکایت دارد و برخی گزارش ها نیز حاکی از این است که وی در زندان های لیبی بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha