۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۶
کد خبر: 85583918
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توکیو: کشتی نیروی دریایی چین وارد آب‌های ژاپن شد

۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۶
کد خبر: 85583918
توکیو: کشتی نیروی دریایی چین وارد آب‌های ژاپن شد

تهران- ایرنا- ژاپن درحالیکه هفته گذشته از ورود یک فروند هواپیمای نظامی چین به حریم هوایی خود خبر داده بود، امروز (شنبه) اعلام کرد که یک کشتی نیروی دریایی چین نیز وارد آب‌های ژاپن شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، وزارت دفاع ژاپن گفت که یک کشتی تحقیقاتی نیروی دریایی چین در روز جاری وارد آب‌های سرزمینی این کشور شده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای عنوان کرد که کشتی یادشده حدود ساعت ۶ صبح به وقت محلی در قلمرو ژاپن در سواحل استان کاگوشیما در جنوب غربی این کشور شناسایی شد و تا ساعت ۷:۵۳ صبح آنجا را ترک کرده بود.

به گزارش خبرگزاری کیودو نیوز، این دهمین ورود یک کشتی تحقیقاتی چینی به آب‌های ژاپن در نزدیکی استان کاگوشیما از نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) است.

شبکه ان‌اچ‌کی ژاپن نیز نوشت که اگر زیردریایی‌ها و کشتی‌های جمع‌آوری اطلاعات چین را به آمار یادشده اضافه کنیم، سیزدهمین بار است که این اتفاق رقم می‌خورد.

طبق اعلام وزارت دفاع ژاپن، این کشور دوباره به چین اعتراض و نگرانی شدید خود را در مورد آخرین اتفاق از طریق کانال‌های دیپلماتیک ابراز کرده است.

توکیو معتقد است که در سال‌های اخیر کشتی‌های چینی وارد آب‌های سرزمینی ژاپن در دریای شرقی چین در اطراف جزایر سنکاکو (که پکن آنها دیائویو می‌نامد) شدند.

این درحالی است که وزارت دفاع ژاپن دوشنبه گذشته اعلام کرد که برای نخستین بار یک فروند هواپیمای متعلق به ارتش چین به نقض حریم هوایی ژاپن اقدام کرده است که متعاقب آن نیروی دفاع هوایی این کشور برای مقابله با این هواپیمای شناسایی وارد عمل شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha